Het voelt also iedereen me haat

  • 18 May 2021
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb het gevoel alsof ik altijd irritant ben naar iedereen, ik doe de mensen waarvan ik hou pijn en ik haat mezelf daardoor maar ik kan ook niet stoppen. Ik heb een partner maar heb ook het idee dat zij mij haat, ze durft het alleen niet uit te maken omdat ze weet dat ik suïcidale gedachtes heb.  Ik weet niet waardoor ik me zo voel en wat er is. Ik heb wel een depressie misschien heeft het daarmee te maken.


3 reacties

Badge +1

Hoi, 

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes, 

Merijn

 

De Kindertelefoon

Reputatie 4
Badge +2

Hey!

Het klinkt alsof er een heleboel even niet goed gaat met je. Ik ben bang dat wij jou hier niet de antwoorden kunnen geven die jij nodig hebt. Daarom ga ik je een paar acties aanraden. Ten eerste zou ik je aanraden om in gesprek te gaan met je partner. Je zegt zelf al het vermoeden te hebben dat je partner het liever uit wil maken maar dit niet durft. Als je zelf ook het gevoel hebt dat je relatie nu niet goed loopt kan je daarover een gesprek aangaan met je partner. Wie weet wat er nog te redden valt maar wees ook niet bang voor een break-up dat kan mentaal heel zwaar vallen maar het is soms gewoond de beste oplossing. Hoe langer je in een slecht relatie blijft hoe slechter het uiteindelijk met je gaat.

Ook zou ik je aanraden om naar je ouders te gaan met je verhaal. Even goed uitleggen hoe je je voelt. Dit gesprek kan je alvast voorbereiden door wat dingen op papier te zetten waarover je het wilt hebben. Daarna zou ik naar je huisarts gaan en je verhaal doen. Daarvoor is hij/zij ook getraind en zeker omdat je minderjarig bent en de situatie met lockdown en alles zeker niet optimaal is, zal je huisarts aandachtig luisteren. Als hij/zij denkt dat dit nodig is zal tie een afspraak kunnen maken met een psycholoog voor jou. Dit gebeurd natuurlijk alleen met jouw goedkeuring.

Iets wat je nu kan doen is naar de chat gaan van de kindertelefoon. Die is nog open en dan kan je al chatten met een getrainde vrijwilliger over je problemen. Ik ben al een paar keer daarmee in gesprek geweest (over veel kleinere problemen dan jij hebt weliswaar) en ik heb veel aan dat gesprek gehad. Dus ik zou dat zeker doen! Die kunnen je vaak ook betere adviezen geven dan wij.

Ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Groetjes!

Reputatie 6
Badge +3

Hey wtfismijngender,

Je irriteert van niet iedereen en je hoeft jezelf zeker niet te haten! Jij bent jij en dat is zo!

Zoals WarAnoniem al zei is het handig als je het met je partner bespreekt. Dan begrijpt zij het ook beter en kan ze je helpen en steunen.

Het helpt natuurlijk ook heel erg als je het met iemand ander bespreekt. Dat hoeft niet meteen met je ouders te zijn, maar bijvoorbeeld eerst met je mentor of vertrouwenspersoon.

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan helpen. Je kan natuurlijk ook altijd met hen bellen of chatten als je steun zoekt of je hulp zoekt.

Groetjes iemand.

Reageer