Vraag

het verschil tussen jongens en meisjes

  • 4 June 2019
  • 8 reacties
  • 171 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi ik ben een jongen (14)en heb een probleem waarmee ik me vaak zorgen maak
gisteren gebeurde iets waar ik al 2 maanden voor vreesde,
ik zit in een vrienden groepje met 4 meisjes en mij, ik vond hun altijd erg vriendelijk
maar wat het was we konden wel praten, alleen mocht hun meestal niet helpen bij kleine probleempjes omdat ik een jongen ben en dat maakt me erg triest maar ik laat het niet zien
ook later bij uit stapjes waren zij aan het spelen in het gras en een beetje elkaar aan het duwen en zo maar ze zouden het niet fijn vinden als ik zou meedoen en dan zat ik een beetje alleen in het gras, sins toen (2 maanden geleden) ging ik wat meer alleen zitten en was ik aan het na denken over wat het probleem zou zijn met dat ik een jongen ben en dat ik ineens niet meer met hun kan spelen en dat andere meisjes dat wel kunnen en dat ik niet met kun normaal kan praten , tot op de dag van gisteren dat iemand tegen me zij dat ze liever niet hebben dat ik weer bij hun kom zitten en dat ze het niet fijn vinden dat ik hun aanraak of zo. Maar ik deed gewoon het zelfde dat ik ook met jongens zou doen b.v een schouder klopje geven.

ik was toen helemaal verdrietig, ik zit zelfs nu met tranen in mijn ogen deze brief aan het schrijven. IK SNAP GEWOON NIET HET VERSCHIL TUSSEN JONGENS EN MEISEJES VAN GEDRAG en waarom het voor mij zo moeilijk is om met meisjes dingen te doen en met jongens niet

8 reacties

Vind het zelf een onmogelijke vraag om de beantwoordenšŸ˜…
hey

ik vind het best wel lastig om het te beadworden maar ik snap het op zich wel...

de meisjes waar je bevriend mee bent die doen de laatste tijd wat afstandelijker naar jou toen omdat jij een jongen bent en zij allemaal meisjes.

het kan natuurlijk zijn dat ze het lastig vinden om te stoeien met jou omdat zij dingen krijgen waar jongen niet zomaar aan hoeven aan te komen.

ik denk dat je het maar op 1 manier kan op lossen en dat is met ze er over in gesprek gaan.

ik hoop dat je wat aan hebt

groetjes
bella
erg bedankt voor je moeite
(ben je zelf een meisje belle) gewoon om te weten
hoi

(ben je zelf een meisje belle) gewoon om te weten

ooh dit is een lekker ingewikkelde vraag šŸ˜…

van geslacht nu ben ik een meisje maar... ik ben in het verkeerde lichaam geboren dus ik ben een jongen. en ik kan ook niet alles doen met de jongens samen wat best wel lastig is af en toe.
dus ja ik ben nu een meisje van buiten maar van binnen niet....
ik hoop dat dit je vraag beantwoord.

groetjes
bella
hooi, Ik ben een boy 16. Ik heb ook dames vrienden maar ga niet met ze stoeien ofzo. Geen enkel meisje wilt dat, want ze zijn eenmaal gevoeliger en jij bent een boy. Als je wilt stoeien zou ik jongensvrienden maken.

succes, amsterdammertje
Hoi,

Deze vraag speelt ook echt in mijn hoofd. Soms denk ik gewoon dat get enife verschil tussen mannen en vrouwen, hun lichaam is.

Ik bedoel, alle stereotype gedragskenmerken van vrouwen, kunnen mannen ook hebben en nog steeds man zijn. Andersom geldt hetzelfde. Ik ben al een hele tijd op zoek wat je nu precies man en wat je vrouw maakt, maar ik kom er ook niet uit.

Ik snap, in deze maatschappij, dat die meiden zo reageren. Ik snap alleen niet waarom dat zo is ontstaan. Zouden we niet verder moeten kijken dan genitaliƫn? Ik bedoel, jij bent gewoon jij. Jij bent niet in eerste instantie een jongen. In eerste instantie ben je gewoon jezelf. Je hebt een persoonlijkheid en je geslacht is daar maar een klein onderdeel van.

Dat is hoe ik erover denk.

Ik zou inderdaad met je vrienden in gesprek gaan. Als dat niks opleverd, zijn het misschien niet de juiste mensen voor jou en is get misschien verstandig om ook eens met anderen op te trekken (niet per se jongens er zijn echt wel meiden die jou begrijpen hoor).

Gr. Pin
Dit is wel erg ingewikkeld om pricies te weten vgm want dan heb je het gedoe met transgeders wat @Bellablue eigelijk is
wauw zo erg bedankt voor jullie hulp, als ik de moed er voor heb zal ik met hun praten
en nog bedankt voor je antwoord Bella ik wouw het gewoon weten omdat ik eens een antwoord van een meisje wouw hebben van hoe een meisje er over na denkt

Reageer