Skip to main content
Vraag

het plan bestaat al, vertel ik dit tegen mijn mentor?

• March 27, 2026
  • 10 reacties
  • 119 Bekeken

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

Haii, 

Ik leef ook nog (jammer i know) anywayss

Ik ga jullie een update geven.

Mijn mentor is terug van zwangerschapsverlof  Yippie. Ik heb nogsteeds gesprek met de  LL begeleider. Ze weten nu ook eindelijk dat is suïcidaal ben. En vorige week dinsdag hebben ze mijn moeder gebeld omdat ik die dag nog gesprek had gehad met de LL begeleider. Ik had gezegd dat ik wat zou doen.. iykyk. En daardoor belde ze mijn moeder. Het gaat nu redelijk. *kuch kuch*. Ik had maandag ook gesprek met mijn mentor over al dit. Toen kreeg ik de 0 tot 10 schaal (0 is ik wil dood  10 is ik wil het helemaal niet) ik zei 4. Ze willen niet dat ik bij 0 kom. Maar ik zit nu op 1. Ik heb nu nog 2 'normale' lesdagen vanaf woensdag beginnen examens voor mij. Ik stress me rot maar goed hè gewoon dr zitten je best doen en weer weg. Om eerlijk te zijn wil ik nu echt niet meer leven maar ja hoe vertel ik dat tegen mijn mentor? Goede vraag. Ik wil wel hulp dat vinden mijn mentoren en de LL begeleider ook het beste voor mij. Maar ik heb dan weer het gevoel dat ik de controle over mezelf en mijn hoofd niet meer heb ofzo. De LL begeleider snapt dit gevoel wat ik heb gelukkig. Het plan voor het eind is er... dus ja.

Wat doe ik nu? Ik ga bijna van school al. En het plan dat ik niet meer een jaar ouder word bestaat al vertel ik dit tegen mijn mentor? Moet ik me stil houden? ik weet het niet meer red mij 

Xx unknown 

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 6 )

10 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • March 27, 2026

Hoi ​@JustaAnonymousGirly ,

je vertelt dat je eigenlijk op 1 zit, en dat je al een plan hebt. Wat heftig en naar voor je. Ik hoop dat morgen nog meer reacties zult krijgen, maar voor nu wil ik je even laten weten dat je niet alleen bent.

113 is de hele nacht geopend voor als je wil praten over je zelfmoordgedachten. Ze staan voor je klaar! Bellen met 113 kan met 0800-0113 of chatten via www.113.nl.  

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Met De Kindertelefoon kan je elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Heel veel sterkte gewenst,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

Haii,

Ben ik weer wie heeft me gemist? (Niemand nee snap ik) anywayss 

Ik wil graag mijn mentor appen over alles wat ook hier heb gedeeld 

Het gaat over de volgende topics van mij: 

Nu nog naar mn mentor of LL begeleider of ze appen? (TW: zm/zm gedachtes) slim of niet?

Het plan bestaat al, vertel ik dit tegen mijn mentor? 

Deze 2 (kan ook nog 3de zijn weet niet helemaal)

Maarja terug naar mijn vraag. Wat app ik naar mijn mentor?  Er moet zoizo iets instaan met dat ze nog niet opnieuw naar mijn moeder mogen bellen.

Pleaseee geef goede reacties 

Xx unknown 

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • March 30, 2026

Doe het asje asje asje asje asje asje asje asje blieft niet. Ik weet zeker dat je het niet verdiend. Doe het niet asjeblieft. Je hebt al een plan zeg je, en ik maak me zorgen om je. Misschien heb je soms het gevoel dat niemand om je geeft maar echt, er zijn ALTIJD mensen die om je geven. Je hele klas zal je gaan missen. Ook de klasgenoten waarvan dat je het minst zou verwachten.  Echt waar. En ik weet dat iedereen dit wss tegen je zegt maar het wordt echt beter.  Misschien na de examens, ook al ging het voor je gevoel heel slecht. Ga dan iets doen wat je ontspannend vindt. Please keep us updated, we zijn er altijd hier voor je om te praten. En anders 113. Een knuffel van mij ♥️♥️♥️

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

@Katjatja Ik leef nog hoor voor nu dan. Ik wil heel graag mijn mentor appen over dit topic (wat hier instaat dan hè) maar ik heb geen idee wat ik zeg en hoe want ik ben vrij deze week de examens beginnen (voor mij). Dus als ik dr app heb ik kans dat ze alweer mijn moeder belt

Unknown 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 30, 2026

Hoi ​@JustaAnonymousGirly ,

Misschien kun je zoiets zeggen van ;

‘Hi <naam mentor>, ik voel me de laatste tijd niet zo goed, en heb daardoor ook zm gedachten en zelfs een plan. Ik zou hier met u willen praten als dat kan maar wil niet dat u mijn ouders hierover inlicht.

Groetjes

<Naam> ‘

Maar los van dit sluit ik me aan bij wat de anderen al zeiden, alsjeblieft laat het niet zo ver komen..😓 Ik heb zelf ook ontzettend diep gezeten en ook dat ik er liever niet meer was, maar echt je kunt daar overheen komen.. Je bent nog super jong en hebt nog zoveel kansen , gun je heel erg dat het beter zal gaan😘

Liefs en dikke knuffel 🫂

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

Hi ​@Cantaloupe  mijn mentor weet al dat ik niet meer wil leven.. ze heeft zelfs ook al mijn moeder gebeld. Maar ik praat gewoon makkelijker met mijn mentor hierover dan met mijn moeder. 

Maar bedanktt voor de tipp. 

Xx unknown 

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • March 30, 2026

Ah oke sorry had het verkeerd begrepen dan. Wat wil je precies aan je mentor vertellen/ appen? Hoop dat ik je dan alsnog kan helpen❤

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

Hoi, 

Ik ben er weer (hz? Geen idee) 

Ik kan dit lowkey niet meer. Ik wilde om hulp vragen aan mijn moeder zodat we naar de huisarts konden. Ik wist wat ik ging zeggen (thx mentor). En iedere keer als ik alleen was met m'n moeder en ik wou het zeggen dan kwam mijn vader net binnen. Like FLIKKER OP OFZO. maar goed toen appte ik maar m'n mentor weer om te zeggen dat ik gefaald heb. ( zo voel ik me ook) en ze zei niks terug.  Like ALS JE ZEGT "laat maar weten wat ze zegt en of het lukt" REAGEER DAN OOK?!. maar goed hè. En nu wil ik echt even niet meer. Dat wil ik al sinds 2 wkn geleden maar nu nog meer. Maarja wat doe je hiermee. Krop je je gevoelens op totdat je hoofd ontploft? Weet ik veel. Ik kan nu niet m'n mentor appen want ze heeft vandaag al mail gestuurd naar m'n moeder om te vragen hoe het gaat. Like JE WEET WAAR IK WOON KOM ZELF OF APP/BEL ME WEET IK VEEL!. maar goed ik denk dat ze een mail stuurde omdat ze weet dat ik het zelf niet zou gaan vragen aan m'n moeder. like GUN MIJ TEMINSTE EEN ALERT DAT JE DAT HAD GEDAAN DAN KON IK VANDAAG NOG GW NORMAAL DOOR DE DAG HEEN KOMEN. *adem in adem uit*. Ik mag m'n mentor met heel mijn hart en mijn ziel maar ze gunt mij tevaak een hartaanval /j. Ik sweer als m'n moeder morgen ochtend weer zegt je mentor heeft gebeld/geappt. IK ZOEK DR OP. Ze mag me bellen ze mag ook naar mijn huis komen. MAAR KAP MET MN MOEDER TE BELLEN. En ik ga maar niet beginnen over dinsdag want dan heb ik examens op school. Beter zie ik dr niet want ik ren van dr weg. En als ik de LL begeleider zie dan ren ik ook. 

Anyways dit was mijn hele mooie verhaal/ragequit

Xx unknown 

*Tekst aangepast door de Kindertelefoon vanwege forumregel 6

Maya_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • April 3, 2026

Hoi  ​@JustaAnonymousGirly ,

Heel goed van je dat je je gevoelens hier deelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maya (De Kindertelefoon) 

JustaAnonymousGirly
Forum|alt.badge.img+2

Goedennacht 

Het is nu 01:03 en ik stress me dood 

Ik had dinsdag examen voor zorg en welzijn. En terwijl ik pauze had appte mijn mentor 

"Hoi hoe gaat het nu is het al gelukt" of ik al aan m'n ouders heb gevraagd om hulp te regelen voor mij. NEE GUN MIJ RUST OFZO IK STERF NOG NET NIET AF DOE RUSTIG 

Ik voelde me raar ofzo terwijl ik op school was. Ik trilde ook een stressde me dood. (letterlijk naar m'n mentor geappt)

Komt m'n mentor "okeoke nog belangrijker dat je hulpt krijgt dus..." DONDER OP MET JE GRAF PUNTJES OFZO LEG ZE MET MIJ IN EEN GRAF.

ik zei daarna "mijn hoofd ontploft straks nog" dat was letterlijk ook heb uit stress gejankt onderweg naar huis. Komt mijn mentor weer "komt dat door de examens of wat anders" WAT DENK JE???? IK WAS LETTERLIJK READY OM MEZELF IETS AAN TE DOEN SO GUESS.

Maar goed toe hebben we heel lang geappt 

En toen vroeg ze

"Zou je het fijn vinden om donderdag even te praten. En zou je het fijn vinden om op school te komen of dat ik je even bel? 

Nou meid heel simpel ik kom wel want NO WAY DAT IK BEL JONGE #belangst

Maar goed hè 

Ik bestaa nog geweldig he?

Nou ik update jullie morgen wel 

Adios amigo's

Xx unknown 

( deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon vanwege regel 6, het noemen van zelfmoordmethoden kan triggerend zijn voor anderen en daarom halen we dat weg )