Skip to main content
Vraag

het leven zit tegen

• December 26, 2025
  • 6 reacties
  • 52 Bekeken

ghast
Forum|alt.badge.img+9

Hoi lieve mensen van het forum,

Sorry voor het zoveelste topic, maar het leven heeft veel te veel tegen me.

Ik ben gediagnosticeerd met dysautonomie en alsnog word ik ervoor belachelijk gemaakt. Er wordt gezegd dat ik niet goed in mijn hoofd ben en het angst is en dat ik maar naar een psycholoog moet gaan door mijn eigen familie. Besef dat.

Er is niks leuks aan Kerst meer want bijv. zat ik net even wat tv te kijken en toen moest ik super veel gaan sporten van mijn ouders want je moet beter worden voor school start.

Dysautonomie is niet te genezen??

Ik zit nu echt diep in een put en ik krijg geen steun en ik ben echt erg depressief doordat ik word weggezet als niet normaal.

Ik ben echt veel te moe en wil gewoon een gelukkig leven maar dat is al te veel.

Iemand wat moet ik doen?? :(

Sorry dat dit nare topic erbij moet tijdens een mooie tijd maar voor mij is het echt niet te houden zonder erover te vertellen.

Groetjes,

ghast

6 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 26, 2025

Hi lieve ​@justGhast ,

Wat super rot.. 😓

Ik vind het wel lastig om advies te geven, maar wat ik denk ik zou doen is opschrijven wat voor dingen er gebeuren/gezegd worden als je niet serieus genomen wordt. En dan als je het gesprek met de arts hebt hem dat laten lezen, dan kan hij misschien aan je ouders en school dingen nog wat duidelijker maken..❤ Wel super rot dat ze zoveel aannames doen en ook niet eerlijk, je moet nooit voor iemand anders bepalen wat diegene kan☹️

Volgens mij duurde de afspraak nog best lang toch?.. Mss dat je nog een keer kan bellen en dat iemand anders de afspraak wel iets kan vervroegen/ dat je dan ook uitlegt waarom?… ❤ 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • December 26, 2025

Hoi lieve ​@Cantaloupe 

Er is geen plek meer voor een vervroeging heeft de baliemedewerker gezegd dus dat is super vervelend want ik word als een soort target en voorbeeld gezien door mijn familie dus bijv. mijn ooms en tantes zien mij als hetgene dat je later NIET moet worden en leren hun kinderen dat aan door te zeggen "wanneer je dat niet doet word je zoals..." want mij super veel pijn doet. Ik heb oprecht na het schrijven van het topic nog gehuild en met mezelf gepraat want niemand wilt naar me luisteren maar dat is maar zo.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 26, 2025

Hoi lieve ​@justGhast  ik weet niet zoveel mooie woorden om je te helpen maar ik wil je steunen en sterkte wensen. ♥️🫂😘 Ik hoop echt dat het beter voor je wordt! 

Groetjes Tjempie xxxx

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 26, 2025

Wat gemeen ​@justGhast , is echt niet oke dat ze dat zeggen..😥 Je kan hier niet eens iets aan doen..

Dikke knuffel, ik leef met je mee😘

• December 26, 2025

Hi ​@justGhast, mijn leven zit op dit moment ook heel erg tegen dus heb ik misschien niet het beste advies maar ik zal het proberen!🩷 ten eerste: luister niet naar wat ze zeggen, kijk ik weet dat het fucking moeilijk is maar probeer het! Ten tweede: misschien moet je praten met iemand die je vertrouwd, psycholoog? Ten derde: ik denk (als ik je topics en reacties lees) dat je heel aardig bent en daar gaat het om toch? Heel veel sterkte en succes 🍀 

xx

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • December 27, 2025

Hoi ​@justGhast

Heel goed van je dat je je verhaal blijft delen! Wat rot om te lezen dat je het gevoel hebt dat echt diep in de put zit en je geen steun krijgt. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Ik zie dat andere forumgebruikers al verschillende adviezen hebben gegeven. Mocht je het fijn vinden om je verhaal anoniem te delen of samen te kijken hoe je je situatie kunt verbeteren dan kun je ook elke dag van 11:00 tot 21:00 bellen (0800-0432) of chatten met De Kindertelefoon. 

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon