Vraag

het leven is kut

  • 11 March 2024
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Lieve persoon die dit leest,

Ik wil weer even mn verhaal kwijt, ik ben nu 15 jaar en eigenlijk begin ik steeds meer te denken dat het misschien wel goed is zo. Het leven is voor mij namelijk niet zo leuk meer, eerst ging het heel goed, ik had veel vrienden werd verliefd het leek allemaal perfect. Maar ja tijden veranderen en dus ook ik, ik denk wel dat ik depressief ben weet het niet zeker maar eigenlijk wel bijna zeker. Ik heb weinig contact ben veel alleen en heb nog steeds pijn van die liefdesverdriet. Ik zoek wel contact maar ja niemand wil het met me, ik lijk wel onzichtbaar. Niemand ziet me ofzo ik doe altijd mn best voor mensen, help overal waar ik kan maar toch ben ik zo alleen. Ik begin steeds meer in te zien wat het leven eigenlijk echt is, je word geboren gaat naar school neemt een baan stopt met die baan en je leven eindigt. Dit is eigenlijk al saai en best zwaar want als je dit goed wil moet volgens iedereen alles perfect gaan. Op school denken de docenten dat ik alles maar even snel kan, dat ik zoveel wel even kan leren of het me nou intereseerd of niet ik moet het maar gewoon. Verder is het buiten school dus ook kut, ik ben helemaal klaar met alleen zijn en zo erg mn best doen voor mensen die me nooit zien staan. Het begint met de seconde zwaarder te worden om te doen alsof het allemaal wel helemaal top gaat. Ik weet het gewoon niet meer echt niet.


5 reacties

Reputatie 1
Badge

Je kan misschien praten met een psycoloog als je dat wil, deze mensen zijn opgeleid voor situaties zoals dit. Je kan misschien ook een nieuwe hobby starten om zo nieuwe mensen te leren kennen buiten school. En als je naar de psycoloog zou gaan kan hij/zij laten weten aan je school dat je het moeilijk hebt, zo kunnen ze je eventueel minder huiswerk geven of het je op de een of andere manier makkelijker maken.

 

Ik hoop dat deze tips wat helpen

Groetjes plopje

Reputatie 2
Badge

hey lieverd, wat naar dat je je zo voelt. 

Misschien een idee om naar therapie te gaan? Dan kan je lekker je verhaal bij iemand kwijt, geen oplossing natuurlijk maar wellicht fijn om gewoon iemand te hebben om mee te praten. 

Ik snap helemaal wat je bedoelt met dat het leven geen nut heeft maar maak er alstjeblieft geen einde aan. Als je meer topics aanmaakt kunnen we ook praten als je daar behoefte aan hebt🫶 ik praat graag dus zeg het maar wanneer je iemand nodig hebt om even te mee kletsen of gewoon een vraag hebt of iets. 

lieve groetjes van mij.

 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @ik_weet_niet 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Lara (De Kindertelefoon) 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hee @Lola16 een therapie of een psycoloog word hem niet. Ik wil niet dat andere mensen dit weten ofzo of mn ouders ofzo

Reputatie 6
Badge +2

Dat kan, maar dan is er niet perse een andere oplossing, denk ik. Want praten helpt meestal toch het meest.

Reageer