Skip to main content

hoi, ik voel me dus al een tijdje (ong half jaar) best depressief. ik heb ook geen zin in et leven want eig waar doe je het voor als je op een dag toch weg gaat. maar ik heb da aan mijn vrienden verteld en nu pesten ze me er mee idk of ze plagen doen maar ik voel me dan nog depressiever
weet iemand hoe je daar vanaf komt ofzo? ben btw 14 

Hi @XjuliaaX 

Zeg dit alsjeblieft zo snel mogelijk tegen je ouders, mentor, of iemand anders die je vertrouwd. 

Blijf hier niet alleen mee rondlopen!

En het klopt wat je zegt: Waar doe je het eigenlijk voor als je op een dag toch weggaat. Nou, vergelijk dat eens met ehh, vakantie. Waar is het eigenlijk voor als het na een week (ofzo) toch weer voorbij is? Nou, om de tijd die je hebt lol te maken. 

~Ikke13


Hoi XjuliaaX,

Eigenlijk precies zoals Ikke13 al zei is het vooral belangrijk om hierover te praten. Het voelt dan niet vertrouwd bij je vrienden, maar misschien heb je wel een docent die je vertrouwd of een familielid. Of zelfs je ouders, al is het begrijpelijk als je het moeilijk vind om meteen die stap te maken.

Het beste helpt om hier niet in je eentje over te blijven tobben. Dat is ook hetgene wat ik heb geleerd uit alle topics en ervaringen over/met depressie hier op het forum, dat praten helpt en vaak ook een groot deel van de oplossing is. Praten lucht op, bovendien kan je geholpen en gesteund worden bij het vinden van hulp en je voelt je niet meer (of in elk geval minder) alleen. 

Ook zou ik even een momentje pakken om duidelijk bij je vrienden aan te geven dat het echt menens is en dat ze je hier niet mee moeten pesten. Maar je er juist bij moeten steunen of het op z'n minst laten. Leg uit wat je hier net zei: dat je er alleen maar depressiever van wordt. Want het zijn je vrienden , en het lijkt mij niet dat zij het leuk vinden als je je zo voelt.

Heb je iemand die je genoeg vertrouwd om naartoe te stappen?

 

Groetjes,

Paardebloem


Reageer