Sorry voor dit lange bericht maar ik heb echt advies nodig.
Hoi, ik ben een meisje van 15 jaar en ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Niks maakt me meer blij. Elke dag word ik wakker en wou ik dat het niet zo was. De laatste keer dat ik goed nieuws kreeg waar ik echt blij van werd was een paar maanden geleden, want ik zou in de zomer naar Italië gaan, maar dat gaat niet meer door. Ik verheug me nooit op dingen omdat ik dan niet word teleurgesteld maar die ene keer dat ik me verheug dan word het van me afgepakt. Ik wil niet meer naar school, maar ik wil ook niet naar huis. Ik voel me nooit echt gelukkig, en als ik daarom een paniek aanval of iets in die richting krijg snij ik mezelf om het af te leren. Ik heb 1 vriendin die van het snijden af weet, maar zij woont in Schotland. Ik vind mezelf veel te dik. Het is heel verwarrend want sommige zeggen dat ik veel te dun ben (soms voegen ze eraan toe dat het me lelijk maakt) en andere zeggen dat ik moet afvallen. Ik ken mijn vader niet, dus het is alleen mijn moeder en mijn broer. Mijn broer was anderhalf jaar geleden best depressief, en het speelt nu weer op bij hem, dus ik wil niet met mijn moeder erover praten want ze heeft het al moeilijk met mijn broer. Ik wil niet met mijn vrienden erover praten, want ik weet dat ze gaan denken dat ik me aanstel en me een ‘pick-me’ noemen. Ik heb heel veel moeite met contact leggen met andere mensen, vooral met mensen van mijn leeftijd, dus ik kan geen andere vrienden zoeken. Ik ga vanaf dinsdag 1 keer per week naar de praktijk ondersteuner, ik heb al een intake gesprek gehad, maar zij probeerde te zorgen dat ik dingen ging doen die ik echt niet wil, dus ik weet niet of at gaat helpen. Ik wil geen zelfmoord plegen, want ik ben bang voor wat er gebeurd nadat ik dood ga, maar ik wil ook niet blijven leven. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen. Heeft iemand advies?