Skip to main content

het leven

• August 12, 2026
  • 2 reacties
  • 42 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

hey,

ik heb echt al HEEL lang niks gepost maar im back i guess?

sinds ik ben gestopt hier is er niks en veel veranderd, er is veel gebeurd maar mijn gevoel is hetzelfde.

Ik voel me kut en ik wil dood, ik wil gewoon even rust in mn kop.

ik heb 2 vrienden die me helpen (love hun) maar niks helpt, ik wil gewoon opgeven, ik kan niet meer uitleggen wat ik voel, de duistere gevoelens nemen het over.

ik heb al hulp en 113 kent me allang, zit bij 2 instanties voor hulp maar het is uitzichtloos.

ik wil langer dood dan dat ik wil leven, dat is raar. ik weet ook niet wat ik wil zeggen maar ik moet het kwijt want ik ga kapot. mijn dagen zijn saai, ik doe niks. het leven is echt niet voor mij gemaakt.

mijn vrienden zijn ten einde raad dus krijg k al hun problemen, dat is niet erg maar helpt ook niet. ik wil wel leven maar ik wil ook dood. ik zie het wel

tja meer heb ik niet te zeggen i guess

ciao,

everythingisok

2 reacties

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • August 13, 2026

Hoi ​@everythingisok

Wat rot om te lezen dat je gevoel na zo'n lange tijd nog steeds hetzelfde is en het allemaal zo uitzichtloos voelt. We kunnen ons voorstellen dat je gewoon rust aan je kop wil. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Je geeft aan dat je al bekend bent met de hulp en ondersteuning van 113 Zelfmoordpreventie. Ook met hen kun je bellen (113 of 0800-0113) of chatten (via www.113.nl). Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Heel goed van je dat je opnieuw je verhaal hier deelt!

Veel sterkte!

JanneB van De Kindertelefoon

Sophrietje
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • August 17, 2026

Heyyyy,

Weet dat de dood nooit de oplossing is, ik weet dat het echt zo lijkt maar het wordt echt beter en nee ecjt niet een, twee, drie maar het wordt het wel al duurt het een jaar of misschien wel tien maar bedenk wat voor dingen je allemaal nog kan doen en ik gok/weet dat je op dit moment niet aan de positieve dingen in de toekomst kan kijken (geloof me ik heb me begrafenis zoveel vaker aan gedachg dan mijn bruiloft of mn verdere leven) maar het wordt positief want na regen komt weer zonneschijn. En nu denk je ja nee dat kan niet, kijk je zit al op zn diepst denk ik je kan niet dieper maar alleen maar omhoog want je kan niet door de bodem heen dus vanaf nu kan het alleen nog maar beter worden dus hou vol want jij kan dit en ooit gaat het goed komen. En kijk je beschrijft dat je dagen saai zijn en dat snap ik want waarschijnlijk zie je het mooie nergens meer van in maar ga eens naar een gras veld of een andere plek of naar de speeltuin en kijk naar de bezige diertjes en de vrolijke mensen om je heen en bedenk deze mensen zouden hier nu niet zijn als ze het opgegeven hadden. Dus werk daarheen de beste versie van jezelf, schrijf iedere dag iets positiefs op in plaats van iets negatiefs dat helpt al maar doe het wel lekker op je eigen tempo want depressief zijn mag en het is heel lastig om daaruit te komen maar niet onmogelijk. 135 mensen in nederland proberen per dag om zelfmoord te plegen 5 daarvan slagen hierin jij wil niet bij deze cijfers horen want het komt echt goed. En ja waarschijnlijk haat je me dat ik dit allemaal zeg maar dit is wel de waarheid het komt allemaal ooit goed en ja er zijn negatieve punten maar je kan er altijd voor zorgen dat er meer positieve dingen zijn dan negatieve.

Hier komen een paar quotes van Pinterest ja ik heb ze verzameld:

The race isn't over when you lose, it's over when you quit.

Everything will be okay in the end, if it's not okay then it's not the end

Het leven is niet wachten tot de storm voorbij is, maar leren dansen in de regen.

Stop being afraid of what could go wrong, and start being exited of what could go right.

Ik hoop dat ik niet te laat ben en dat je hier iets aan hebt.

Heel veel succes 

En heel veel sterkte van mij

Sophrietje