Vraag

het is weer zo ver

  • 18 February 2021
  • 27 reacties
  • 519 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben er nu echt klaar mee ik heb gewoon maar 5 dingen maar het voelt voor mij echt heftig kan iemand me helpen Plz hier zijn ze :

1.Me crus wilt me niet denk ik 

 

2.Mij vriendin haat me omdat ik zij dat ik me echt ku* voelt dat ze tegen me ouders zij dat ik het opnieuw wauw doen  met het bedoel ik zelfmoord 

 

3.Ik heb heel me rug open gehaald 

 

4.En ik ben echt zo klaar met het eeten ik eet niet of heel veel is dit misschien een prodleem 

 

5.Ik heb mezelf een soort van nieuwe poging gedaan door 1 liter water te aten maar dat werkt  niet en nu ben ik zo misselijk 

 

Bedankt dat je dit voor mij wilt lezen

 

Wil je me helpen maakt niet uit met hoe veel problemen  

 

O ja het pesten is gestopt ik weet niet hoe maar het gebeurt niet meer 


27 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ja ik ben zo bang om het tezeggen tegen hem dat ik meerder poging tot  z3lfmoord  gedaan heb en ik ben zo bang om tezeggen dat ik niet eet 

Hoe kan ik dat het beste zegge 

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Jimmy,

Ik snap dat het eng is om te vertellen. Als een vriend tegen mij zou zeggen weet ik ook niet hoe ik zou reageren. Ik zou het denk ik meteen aan mijn ouders vertellen, en dat is nou precies wat je niet wilt dat er gebeurt. Maar ik zou er ook alles aan doen om die vriend te steunen. En dat is dan wel weer fijn. Dan sta je er niet meer alleen voor. 

Het lijkt me een goede ontwikkeling om je vriend in vertrouwen te nemen. Maar dan is de vraag natuurlijk hoe? Je wilt wel je situatie, dus je zelfmoordpogingen en niet-eten, aan hem uitleggen. Tenminste, dat denk ik, omdat je vraagt hoe je het het best kan zeggen.

Laat hem allereerst beloven dat hij het niet verder verteld. Niet aan ouders, vrienden, docenten, enz. Als je later toch wilt dat anderen het mogen weten zie je wel. Daarna kan je uitleggen waarom je het niet wilt. Dat je al een tijd niet lekker in je vel zit, dat je zelfs een aantal keer zelfmoord hebt geprobeerd te plegen (wat gelukkig telkens mislukt is), en dat je een soort eetstoornis hebt waardoor je niet eet. Ik denk dat als het echt een vriend is hij het wel snapt, of juist niet, omdat hij zich zorgen om je maakt.

Je kan bijvoorbeeld zoiets zeggen: Weet je nog dat je me zo dun vond? Dat komt omdat ik waarschijnlijk een eetstoornis heb. Ik zit al een tijdje niet lekker in mijn vel, en heb zelfs een paar zelfmoordpogingen gedaan. Dat doe ik nu niet meer (tenminste, ik hoop dat je dat niet meer doet) dus maak je daar maar geen zorgen om. Ik heb alleen liever niet dat je het aan mijn ouders of iemand anders verteld. Dat maakt mijn problemen alleen maar groter. Want … (de reden waarom je niet wilt dat hij het doorverteld). Ik waardeer het als je me wilt helpen, maar de hulp van anderen inschakelen helpt mij niet. 

Dit is maar een voorbeeld, je hoeft niet precies dit te zeggen, maar dan begrijp je een beetje wat ik bedoel. 

Of vroeg je je helemaal niet af wat je kon vragen? Alleen maar hoe, en wanneer? Het lijkt mij het beste om dit irl te bespreken. Dus in het echt, en niet via chat of bellen. Je zou een keertje met hem (op afstand) kunnen afspreken, bijvoorbeeld in een park ofzo. Of bij een van jullie thuis, maar dat is niet zo fijn voor jou denk ik.

Dit waren wel zo’n beetje mijn ideeën, als het toch nog niet lukt zeg het dan. 

Veel succes!🍀

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer