Skip to main content
Vraag

Het is te veel.... (TW !!heftig verhaal!! TW)

• February 13, 2025
  • 3 reacties
  • 163 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hey lieve lezer,

Het is al een tijdje geleden dat ik iets heb gepost, ik reageer nog wel af en toe maar zelf iets posten was volgens mij vorig jaar oktober, anyway.

Het gaat niet goed met mij, ik heb last van een depressie,suïcide,  angst, struggel met sh en heb een slechte band met mij ouders. Ik krijg hulp maar die hulpverlener vertrouw ik niet, mijn ouders weten dat ik struggle maar ik praat er liever niet over met hen, mijn hulpverlener heeft mn ouders  verteld over mn sh en daardoor durf ik haar bewust en onbewust niet meer te vertrouwen. (het was een behandeling van 3 maanden en ik zit nu op 1,5 dus ik moet nog wel even met haar maar ik kan het gewoon niet) ik krijg binnekort ook andere hulp(volgende week intakegesprek)  maar het gaat gewoon echt heel erg slecht, ik heb al een paar voorbereidingen getroffen voor mn suïcide maar dat weten maar 2 mensen, ik durf het niemand anders te vertellen, hulpverlening niet omdat ik bang ben voor opnames en mijn ouders niet omdat ik bang ben dat ze zich heel erg zorgen gaan maken en dat wil ik echt niet. 1 soort van vriendin die ik vertrouw weet het en mn lievelingsdocent, met die docent zou ik morgen even gaan kletsen maar ik ben ziek(griep...) dus ik mag niet naar school van mn ouders en dan is het vakantie dus dan moet ik 1.5 weke zonder hem en dat vind ik heel moeilijk, mn ouders weten niet dat hij het weet,  hij wil me helpen en we gaan samen proberen te kijken naar 1 paar oplossingen maar ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen, heeft iemand tips?

Ik heb ook moeite met het clean zijn van sh ik ben nu 5 dagen clean maar ik heb het er heel moeilijk mee, ik heb alle tips van eerdere topics al gebruikt maar niks helpt..

Liefs ​@everythingisok <333

3 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hii lieve ​@everythingisok 

Awh wat heftig en naar dit 😔. Wel super knap van je dat je het al 5 dagen niet hebt gedaan ♥️♥️ Je zegt dat 1 van je vriendinnen op de hoogte is, dus je zou er met haar over kunnen praten/ dingen die je kwijt moet of gewoon voor wat meer positievere afleiding? Wat zijn de dingen die je fijn vind om te doen? Wel in een positieve zin natuurlijk.  En verder ik snap dat het lastig is en dat je niet wil dat je ouders bezorgd worden, maar is het wel beter om eerlijk te zijn des te eerder kunnen ze je helpen en niemand wil je kwijt.  Hoop dat je hier iets aan hebt en hou vol! Je kunt het, ik geloof in je! 😘

Veel liefs en een knuffel 🤗

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • February 13, 2025

Hi ​@everythingisok ,

Wat super goed dat je dit hier deelt en wat super knap dat je al 5 dagen niet aan sh hebt gedaan! Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. We hopen dat je je snel wat fijner voelt!

Heel veel sterkte, 

Groetjes,

Fleur

De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • February 13, 2025

Hey lieve ​@Boterbloempjee  en ​@Fleur_ ,

Heel erg bedankt voor de reacties!!!

Boterbloempje<33:

Ten eerste super bedankt voor je lieve reactie en ten tweede, mn “soort” van vriendin weet het maar ze vindt het moeilijk om er voor me te zijn omdat ze niet zo goed weet hoe te reageren en dan gaat ze zich zorgen maken en er zelf ook over inzitten dus dat is niet zo handig maar wel bedankt voor de tip!

ten derde, ik vind het leuk om serie te kijken, diamond painting te maken, lezen, youtube kijken of met mn hond zijn en ten vierde, dat snap ik wel maar ik vind het heel moeilijk om dat gesprek te voeren enz en mn zusje heeft ook al problemen dus dan wordt het veel en ik wil hen ook niet overbelasten enz

Dankjewel en een dikke knuffel terug!!!🤗😊

Fleur:

Dankjewel, ga ik doen!

Echt super erg bedankt!!!

Liefs everythingisok<333333