Skip to main content
Vraag

het is oneerlijk

• June 21, 2026
  • 1 reactie
  • 16 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

sorry er kunnenscheldwoorden tussen zitten. Maar ik ben ook erg gekwetst en best een beetje boos.

Ik had een vriendin, maar ze was erg kut, eerst leken we erg goed te passen. En plotseling ging ze me ineens judgen, ze had de meeste erge dingen gezegd dat iemand kan zeggen. Je bent zwak, ik schaam me voor dat je zo zwak bent, en ik schaam me dat ik vrienden ben met zo’n zwakke persoon. En ze lachte me uit over dat ik een beetje stotter, en doet me na. Dat was toen voor de eerste ruzie. En toen kwam de eerste ruzie, en ze zei sorry en ik geloofde haar. Maar daarna deed ze nog steeds dingen die me pijn doen, ze wacht niet meer voor me in de pauzes, ze wilt liever zitten naast iemand anders, ze zegt dat ze ruimte nodig heeft en dan geef ik haar ruimte en dan later zie ik haar zitten met haar andere vrienden en mijn vrienden, dan zegt ze dat ze geïrriteerd van me wordt omdat ik niet echt een prater meer ben en dat ik introvert ben, en dan probeer ik daar iets aan te doen ik probeer meer te praten en mee te doen dan wil ik wat zeggen wordt ik volledig genegeerd. 

ze is nog eens racistisch, egoïstisch en ableistisch. Want a en n. Ik heb dus een vriendin k, ze heeft dus Tourette en heeft tics wat ze niet kan helpen, en ik zie in k’s ogen dat ze daar heel erg aan ergert. N zegt tegen a, dat een keer toen ze naast k in een bijeenkomst zat dat ze zag dat k die bewegingen maakte en dat ze zich schaamde. N zegt tegen a dat ze denkt dat het maar een verslaving is en dat het maar k’s gedrag is. En het erge is, a is daar mee eens, dus a en n zijn ableisten. En dan egoïsme van a, het gaat altijd over haar, haar stress, haar haar, haar lippen, haar lippenstift, haar familieproblemen, haar lichaam, en haar profielfoto.  Alleen a is de middelpunt van de aarde, haar mentale gezondheid is het belangrijks, de rest van de mensen doet er niet toe en zijn zwak, volgens haar. En ze is racistisch ook, zegt steeds maar de slur, de n woord. En ze zegt maar dat het maar een grapje is, en ik heb al 2 uitgelegd dat als je de n woord zegt echt slecht is, zelfs als je het als grapje bedoelt. Maar ze snapt er helemaal niks van.

en weet je, toen ik docenten had verteld dat a mij heeft gejudged, ze hebben niks gedaan, ik moest er maar zelf maar mee copen. En het erge is dan nog da mr h (mijn favoriete docent) tja ze heeft gejudged omdat ze zelf stress heeft en eigen problemen heeft. En ik zo van, okay ik heb ook mijn problemen, heb ik haar ooit

gejudged?  Nee. Ze hebben niks er aan gedaan, ondertussen ging ik me steeds meer slechter voelen, ik voel me mislukt en ik haat mezelf. 

en toen had ik a online uitgescholden voor een b*tch. Maar dat was echt terecht. En ik hoopte ook dat ze het zelfde zou voelen als hoe ik me heb gevoeld, niks werkt, ik heb over mijn gevoel gepraat werkt ook niet. En zei op het laatst sorry, maar het is gewoon mijn mening dat je zwak bent. Ze snapt er gewoon niks van. En ik haat haar. Ik snap überhaupt niet hoe ik haar kon vertrouwen en ik heb spijt dat ik mijn problemen heb verteld tegen haar. Had ik niet moeten doen. En toen ging a naar de docent. 

en weet je? Ik zat in de problemen met een docent, zij mag judgen enzo, en als ik haar een b*tch noem, dat is niet okay? 

en dan een paar dagen later die egoïst a, vraagt online, is mijn profielfoto geupdate? Als het goed is zie je een jonger versie van mij. Ik heb haar maar genegeerd. Ik snap het niet, waarom vraagt ze het aan mij, ze heeft haar andere vrienden nog. Ik hoef echt geen vrienden te zijn meer met a. Zij heeft me alleen maar slecht laten voelen. Ik ben ook boos op de docenten, omdat ze niks hebben gedaan en haar alleen maar hebben geprijsd. En nu, hoef ik niemand meer. Eigenlijk zit ik in de fase van, ik voel me alleen, maar iedereen is stom, ik heb niemand nodig.

ik wil gewoon dat a me met rust laat, niet meer met me praat, uit mijn buurt blijft, ik wil haar niet eens zien met haar clowns gezicht, vol met lippenstift.

ik heb dat ook tegen de docent gezegd en ik heb gezegd dat ze me appt, en ik zeg dat ik rust wil en dan zeggen dat ik haar maar moet negeren en niet moet reageren. Ik negeer ook maar ik wil gewoon niet dat ze me appt, het voelt dan als nog dat ze met me praat.

1 reactie

Forum|alt.badge.img

Hey hey ​@Zeepsopje . Wat naar dat dit allemaal is gebeurd. Ik herken mezelf eigenlijk wel een beetje in jou. Mijn vriendinnen zijn heel extravert terwijl ik zelf niet zo veel te zeggen heb. Ik had er begin dit schooljaar ook moeite mee dat mijn beste vriendin me soms opeens negeerde en dan wel heel enthousiast met haar andere vriendinnen deed. Als dit gebeurd, MOET je onthouden dat het niet jouw schuld is, oké? Het gedrag van N en A is ook niet oke, en ik vind eigenlijk dat je ze moet blokkeren online. Zodat A je ook niet meer kan lastig vallen met haar pfp. Ik weet dat het nu misschien allemaal heel stom en oneerlijk voelt, maar weet dat alles altijd wel weer goedkomt. Er zijn altijd meer lieve mensen die wel goeie vrienden kunnen zijn. Mijn tip is, probeer langzaamaan meer vrienden te maken. Ik weet zelf uit ervaring dat dat heel lastig kan zijn, maar er is altijd wel iemand die misschien ook een beetje eenzaam is. Het komt goed! En over je docenten die zo ongeïnteresseerd doen: iedere school heeft wel een vertrouwenspersoon of iemand die het pestprotocol beleid. Als alles zich niet vanzelf oplost, zoek contact met zo'n iemand. Hopelijk gaan N en A zich een beetje gedragen en jou met rust laten !

Liefs, Winter💕