het hele verhaal

  • 27 June 2019
  • 8 reacties
  • 205 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Weet de weg
  • 22 reacties
hoi ik ben anne ik ben 13 jaar uit
veel mensen vragen of ik het hele verhaal wil vertellen dus hier komt het

het begon allemaal toen ik de eerste dag op school kwam het was toen heel leuk maar ik kon merken dat er een meisje was die ergens last van had en ik wou weten wat ze heeft het me toen verteld maar wat ze vertelden was niet zo heel fijn om te horen ze zij dat ze niet meer wou leven dat ze het zad was ik heb haar toen proberen te helpen maar ik kreeg het gevoel dat het juist alleen maar slechter ging ik heb het zelf gedaan tot ze me dit stuurde

ik wou bijna weg lopen en gewoon zelf mort plegen og gewoon weg lopen en nooit meer terug komen of me zelf gaan snijden en dood bloeden voor al dat

toen ik dat binnen kreeg ben ik direct naar mijn mentor gegaan en die heeft haar toen opgeroepen om even te komen ik heb hem toen gevraagt om niet te vertellen dat ik dat had gezecht

ik ging gewoon door met helpen tot een paar maanden geleden toen ze begon te snijden ik werd gek en heb toen alles wat er het afgelopen jaar was gebeurt aan mijn mentor verteld hij heeft er werk van gemaakt maar het hielp niet sterker nog het werd alleen maar erger ik hielp haar en het ging op een duur weer wat beter

maar voor 1,5 maand terug kwam er nog een meisje bij mij met het zelfde heb haar naar iemand ander gegeven maar ik kan het nu niet los laten het lukt me niet ik heb het afgelopen jaar zo veel voor die 2 personen gedaan dat ik mezelf vergad en ik nu helemaal gek wordt van mezelf ik merk nu pas wat ik eigenlijk heb gedaan

elk moment van de dag is mijn hoofd bezig met hun en ik kan er niks aan doen ik ben voor een aantal weken geleden er zo door heen gezeten dat ik het zelf ook ging doen ik werd gek van de hele dag n denken gaat het wel goed met die gene dat ik mezelf ging straffen mijn mentor is daar vorige week achter gekomen en het wordt alleen maar erger ik wordt helemaal gek ik heb soms zelfs het gevoel dat ik er niet hoef te zijn

ik heb de laatste tijd ook nog al last van als het even niet gaat dat er een soort van 2de stem naar boven komt of zo ik weet niet waarom maar die zegt dan dingen en ik doe ze en als het klaar is is hij weer weg en zie ik wat ik eigenlijk heb gedaan

anne

8 reacties

Hey Anne

Je stond klaar voor je vriendinnen, en bent hierbij jezelf uit het oog verloren. Op momenten dat je je zorgen maakte heb je de verstandige stap naar je mentor gezet, maar deze mentor kwam erachter dat ook jij het niet gemakkelijk had.

Wat mooi dat jij telkens klaarstond voor deze meisjes. Het moet erg zwaar geweest zijn om hen door moeilijke tijden heen te helpen. Ook vind ik dat je verstandig gehandeld hebt, toen je naar je mentor stapte om te melden wanneer het echt niet goed ging.

Doordat je al je aandacht aan anderen schonk, verloor je jezelf uit het oog. Inmiddels denk je soms aan een einde aan de pijn, en snijd je jezelf. Als ik het goed begrijp, kwam je mentor hierachter en lichtte hij je ouders in. Had je mentor je op voorhand op de hoogte gebracht dat hij je ouders in zou lichten?

Thuis moet het niet gemakkelijk zijn. Heb je inmiddels met je ouders kunnen praten? Moest je nood hebben aan een gesprek, kan je anoniem terecht bij de crisislijn en de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 2
Badge +3
beste kenshin

mijn mentor heeft mijn daar van ingelicht maar ik heb tegen hem gezegt dat ik het niet wou maar hij deed het wel

ik heb nog niet met mijn ouders over dit onderwerp gesproken
Hey, Anne,

Ik ben heel blij dat je het hele verhaal hebt gedeeld.

Zoals Kenshin zegt heb je goed gehandeld door ze te helpen en naar je mentor te gaan.

Het werd allemaal te zwaar voor je om geconfronteerd te worden met zelfmoord en snijden, denk ik, het was te heftig voor je. Dat verklaart de stress en de stemmen in je hoofd, vermoed ik.

Je kunt natuurlijk niet opeens stoppen met hen hulpen. Maar je moet jezelf niet te veel stress geven. Daarom denk ik dat het een goed idee is dat je ervoor zorgt dat ze regelmatig hulp kunnen krijgen, ook als jij er niet bent. Kun je misschien contact opnemen met 113., dat je je zorgen maakt om iemand anders. Zij ondersteunen jou én hen. Je kan hen ook naar 113 verwijzen, of naar de KinderTelefoon, als je dat durft. Of je belt zelf met de KinderTelefoon om erover te praten.

Ik wil je zeggen dat zij echt niet willen dat jij jezelf snijdt. Jij helpt ze namelijk, maar je moet je niet té druk maken. Als zij dood willen kun jij daar verder niets aandoen. Je bent immers geen psycholoog, Je kan alleen doen wat je kunt doen en dat doe je tot nu toe goed: een goede vriendin zijn.

En het is een goed idee om jouw ouders en hun ouders erbij te betrekken. Dat kan helpen.

Groetjes,

Geen_Naam
Dag Anne,
ik was ook aan tekstje aan het schrijven maar eigenlijk hebben @Kenshin en @Geen_Naam bijna alles al gezegd.
Dat je zegt dat je een tweede stem hebt in je hoofd waarvan je allerlei dingen moet doen kan leiden tot een identiteitsstoornis dus ik zou echt praten met je mentor, ouders of andere mensen.

Ik wou je vooral laten weten dat ik het goed vind dat je je verhaal gedeeld hebt, nu snappen we je problemen veel beter en is het makkelijker voor ons om je te helpen.

Groetjes Zon☀️
Reputatie 2
Badge +3
Beste allemaal
Bedank voor de liefe woorden ik ga contact op nemen met mijn mentor en ga kijken wat ik moet doen met bijvoorbeeld die 2de stem

Anne
Maar wat is die tweede stem dan? Praat je gewoon in je hoofd of is het een stem die buiten jouw controle zit? Is het een stem die je écht hoort of zit hij in je hoofd, zoals de stem in je hoofd als je leest? Ik lees dat hij dingen tegen je zegt, dingen die je moet doen. Wat moet je dan doen?

Het is een goed idee om naar een psycholoog te gaan.

Omdat ik zelf ook een supergoede, getalenteerde, afgestuurde professor psychologie ben - ben ik niet - zal ik je ook advies geven. Dit soort dingen kosten tijd, maar kan helpen. Ik ben geen psycholoog, maar deze dingen helpen vaak:

-Tekeningen maken van je gedachten;
-Een dagboek bijhouden waar je je gedachten of verhalen in bijhoudt;
-Een wandeling maken, overdag, als het mooi weer is of als het regent, wat jij fijn vindt op dát moment;
-Genoeg slapen, of een dutje doen als je moe bent. Probeer als je slaapt aan niks te denken.
-Genoeg eten, elke dag groente én fruit;

En heeft die stem in je hoofd een link met die depressieve meiden?
Reputatie 2
Badge +3
beste geen_naam
die 2de stem is niet iets wat ik tegen mezelf zeg ik denk dat het meer een stem is die niet in mijn hoofd zelf zit of zo iets ik weet net echt hoe ik het uit moet leggen

anne
Oké, dankjewel. Hoor je hem wel eens? En wat zegt hij dan? Ga niet proberen om die stem op te zoeken, want dan krijg je meer stress.

Reageer