Skip to main content
Vraag

het gevoel dat je iemand moet helpen?

• May 3, 2025
  • 4 reacties
  • 51 Bekeken

lovegood
Forum|alt.badge.img+4

Hiiii!

Ik wist niet zeker in welk subforum dit moet maar goed.

Ik heb heel vaak het gevoel dat ik iemand moet helpen. Ik weet het zelf ook niet en ik dacht, misschien weet iemand hier het. 

Als ik gewoon iets aan het doen ben krijg ik soms het gevoel dat ik iemand moet helpen en dat ik er voor iemand moet zijn.

Groetjes lovegood 

4 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 4, 2025

Ha ​@lovegood ,

Het gevoel wat jij beschrijft is goed te begrijpen. Super dat je hier ook over praat, aangezien je jezelf misschien wel eens wegcijfert. Ik wil je meegeven dat het niet verkeerd is om anderen te helpen. Dit kan namelijk ook een hele goede eigenschap van je zijn, als reden dat je dit doet. Dit moet echter niet ten koste gaan van jezelf. Het gevoel op zich is niet raar, maar als jij het vervelend vind of er last van hebt, betekent dit dat het te ver gaat. Daarom bij deze de vraag: wat voel je erbij? 

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 5, 2025

Prima, maar ik weet niet hoe ik mensen moet helpen.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 6, 2025

Als je het graag wilt en er geen last van hebt of gaat krijgen, kan je zeker helpen. Ligt eraan in welke situatie, maar je kan altijd aan iemand vragen hoe het met diegene gaat of of je wat kan betekenen voor diegene. Biedt dan een luisterend oor en vraag ook door. Blijf hierin wel je grenzen aangeven, zodat het voor jezelf niet teveel wordt. Is hiermee je vraag beantwoord of wil je nog wat weten?

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • May 6, 2025

Ja, ik denk het 

Dank je!