Vraag

Het gevoel dat je er niet meer bent

  • 28 November 2018
  • 9 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Gisteren zat ik in de klas en kreeg ik opeens het gevoel dat ik niet meer leefde.
Dit klinkt echt super raar, maar ik heb het al meerdere keren gehad.
Het voelt alsof je geest niet meer één is met je lichaam...
Door dit gevoel krijg ik angst en ben ik bang dat het weer komt, waardoor ik het gevoel blijf voelen.
Hebben meerdere mensen hier last van? Laat het mij alsjeblieft weten xx

Liefs me

9 reacties

Als je het herkent, kan je dan misschien ook tips geven om dat nare gevoel weg te krijgen?
Je helpt mij er echt heel erg mee x
Ik heb een gevoel wat ook steeds terugkomt soms in mijn leven, bijvoorbeeld op drukke feestjes. En ik denk dat dat hetzelfde is wat jij hebt. Heel lastig uit te leggen wat dat is inderdaad, alleen ik heb eigenlijk ook nooit er iets over opgezocht
Ja precies, ik heb het soms ook op feestjes. Wat doe jij dan op zo een moment?
Bedoel je het gevoel alsof je meekijkt I plaats van beleefd...

Wand dat hat ik toen ik depressief was.... Geen pretje nee....

Ook kan het ene paniek/anxiety/angst aanval zijn zelf heb ik regelmatig een anxiety aanval maar het word nu minder. Je kan aan zoon aanval niet echt iets doen... Maar als je de eerste singaalen gaat herkennen kan je het wel minder maaken door te erkennen en je situatie veranderen.

Ik hoop dat het wat minder gaat worden💖
Ik herken dat gevoel! Ik denk dat het derealisatie/depersonalisatie is. Vooral de afgelopen jaren heb ik er veel last van gehad, maar nu gaat het gelukkig wat beter, ik weet alleen niet hoe dat komt. Op zo'n moment probeer ik me maar gewoon te realiseren dat het weer minder zal worden en dat ik nog steeds leef en dit allemaal echt is. Voor de rest weet ik helaas niet wat je er tegen kan doen.
Ik herken dat gevoel! Ik denk dat het derealisatie/depersonalisatie is. Vooral de afgelopen jaren heb ik er veel last van gehad, maar nu gaat het gelukkig wat beter, ik weet alleen niet hoe dat komt. Op zo'n moment probeer ik me maar gewoon te realiseren dat het weer minder zal worden en dat ik nog steeds leef en dit allemaal echt is. Voor de rest weet ik helaas niet wat je er tegen kan doen.
Ja precies, het voelt alsof je van de wereld af bent en je niet meer weet waar je bent. Ik dacht altijd dat dat aan mij lag maar jullie hebben het dus ook allemaal
Ik heb dat idd ook, alleen het is niet zo dat ik vanaf een film meekijk. Ik denk ook niet dat ik depressief ben, wel heel erg bedankt voor de reacties x
Hebben jullie je hier ook een keer ziek voor gemeld? Want ik ga vandaag niet naar school. Had het wel geprobeerd, maar ik ben echt gek in mijn hoofd. Ik wil hier echt heel graag vanaf! Wat kan je nog meer doen om het gevoel te laten verminderen?
hey,

zelf heb ik het een soort van meegemaakt denk ik?(lang verhaal)

het beste is om dit met je ouders/dokter te bespreken en dan naar een psycholoog te gaan, kijken of die een therapie heeft om ervan af te komen

Reageer