Hoi @Cantaloupe
Ik heb dit ook soms. Toevallig had ik maandag nog last van hyperventilatie. Dat is heel vervelend. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ertegen kan doen.
Ik heb autisme, dus toevallig ook veel prikkels. Ik ga meestal een rondje lopen, geen scherm gebruiken, muziek luisteren en even rustmomenten zoeken.
Heel veel sterkte.
Liefs van mij,
@Wolkje
Ten eerste: heel erg vervelend dat je dit meemaakt. Ik ben 17 en heb al 7 jaar lang Emetofobie (overgeefangst). Daar kwamen veeel paniekaanvallen en hyperventilatie aan te pas. Ik krijg hulp, maar niet specifiek voor die angst. Soms duurt het even voordat de therapie aanslaat en heeft het verwerkingstijd nodig. Mijn zusje gaat ook deels naar school om dezelfde reden en we zien dat het beter gaat. Gun jezelf wat tijd en ruimte. Praat erover met wie jij denkt dat daarvoor geschikt is, en zorg dat je optijd aangeeft aan mensen waar jouw grenzen liggen. Als dit niet lukt, kan je misschien met je ouders/verzorgers kort praten of er een mogelijkheid is om vanuit huis school te volgen.
Verder raad ik (als je daar voor open staat), natuurkundige therapie aan. Dit werkt voor mij heel goed. Vaak kan je bij zulke sessies gewoon aangeven dat je in stilte behandeld wilt worden en dat er dus niemand tegen je praat of dat je zelf niks hoeft te delen. Wel kan het gelabeld worden als "zweverig", (wat ik soms snap) dus houd daar rekening mee ;)
Groetjes <3
Hai,
wat naar dat jij dat ook hebt @Wolkje ik ga naar een fysiotherapeut voor oefeningen misschien kan dat jou ook helpen?
dankjewel voor je berichtje
liefs van mij
Hii lieve @Cantaloupe ,
Jeetje wat naar en heftig! Ik heb het zelf niet, maar ken wel iemand die dit heeft gehad en diegene heeft het nog wel maar veel minder. En ik weet dat voor diegene hielp om erover te praten over hoe je je op dat moment voelt en dat iemand anders dan kan proberen om dat een beetje te kunnen onderdrukken en veel afleiding.. het is lastig uit te leggen maar bv wanneer je geen energie hebt om te praten je dat aangeeft bij diegene en dat hij/ zij je dan ja en nee antwoorden geeft om zo langzaam aan weer wat rustiger te worden. Hoop dat je het een beetje begrijpt anders vragen hoor en het snel weer wat beter gaat of iig weet wat een beetje helpt .
Veel liefs
@GenZ2007 Hai,
dankje fijn dat die therapie je helpt
liefs van mij
Hey lieve @Cantaloupe er zijn al mooie tips gegeven dus sorry dat ik geen goede adviezen weet maar dan wel een steuntje in de rug en een knuffel voor je 🥰
Liefs Tover xxx
Hai lieve @Boterbloempjee ,
dankje
Dat hyperventileren is de hele tijd een beetje en sommige momenten wat erger en dan helpt idd wel wat je zegt, maar dat is niet zo vaak en ja dat weinig energie hebben komt vooral doordat ik de hele tijd door niet goed adem,
veel liefs van mij
Hii @Cantaloupe ,
Wat ontzettend vervelend, maar misschien dat het later met therapie of ademhalingsoefeningen toch wel iets beter kan worden.. Het is best logisch dat het wat tijd nodig heeft. En denk ook wel dat dat hetzelfde geldt voor dat je zegt dat je vast loopt als je veel nare dingen tegelijkertijd meemaakt en het begint zich op te stapelen dan weet je ook gewoon niet meer hoe je er nog mee om moet gaan en loop je op een gegeven moment vast misschien kun je dat de volgende keer aangegeven bij je psycholoog of therapie? Of als je dat lastig vind via een brief/ dat een van je ouders erbij zit. Hoop echt dat het wat makkelijker voor je wordt, maar geef het wel tijd. En snap wel dat het frustrerend is als het al langere tijd gaat....
Veel liefs en kracht
Hai,
dankjewel voor je lieve berichtje ik ga het de volgende keer wel tegen haar vertellen
veel liefs
Heyy lieve @Cantaloupe,
Ik sluit me ook aan bij de tips van de anderen en heb daar niet echt iets aan toe te voegen! Weet dat ik je ook steun! Dikke virtual hug van mij!
Liefs, ItsJustMe <3