Skip to main content

Hii,

Ben benieuwd of iemand dit herkend en hoe je er mee om gaat... (?)

Weet niet eens waar ik moet beginnen, maar heb al tijden het gevoel dat de wereld stil staat. Er zijn verspreid over de jaren best wat dingen in mijn omgeving gebeurt en veranderd en ik kan en weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik schrijf gedachten en emoties meestal wel op, maar sinds vorige week is dat veel minder geworden , als ik iets wil opschrijven krijg ik een naar gevoel en wordt ik verdrietig en angstig. Het voelt gewoon net alsof ik wel dingen doe en meemaak maar het tegelijkertijd ook allemaal aan me voorbij gaat. Heb geen idee wat ik moet doen. Ik weet wel dat ik dit jaar stomme en verkeerde keuzes heb gemaakt waar ik nogal meezit en mezelf dat moeilijk kan vergeven, weet wel dat veel mensen wel eens verkeerde keuzes maken, maar dit voelt heel anders en is moeilijk uit te leggen.ย  Ik heb veel stress thuis en op school waardoor ik het gevoel heb dat alles van mij afhankt en ik het allemaal moet oplossen.ย  Mijn ouders begrijpen mij niet en denken dat ik me aanstel, we gaan binnenkort ook verhuizen en daar zie ik enorm tegen op, ben bang dat ik vrienden niet meer zie ( die mij tenminste wel begrijpen) en dat alles alleen maar erger gaat worden. Het ergste is dat ik een schuldgevoel heb naar iemand, waar ik me gewoon veel zorgen om maak en ik bang ben dat er binnenkort iets gaat gebeuren, en probeer dat wel te negeren maar van wat ik weet en heb gezien is het echt niet goed en super ongezond. Ik weet het gewoon allemaal niet meer en het gaat heel raar allemaal. Sorry als ik onduidelijk ben, anders vraag maar..๐Ÿ˜•๐Ÿ™‚

Alvast bedanktย 

Hii,

@Cantaloupeย .. weet het niet precies en haar moeder zei ook vrij weinig, maar ze zei wel dat het te maken had met dat ze iets van laatst niet meer trok en met een schuldgevoel naar iets of iemand zat( gelukkig niet naar mij toe) ...๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ซ dus heb wel een vermoeden wat er is gebeurd dan..๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™

Liefs โค๏ธ

ahhh nee toch ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜ฃ

Heee lieve @Boterbloempjeeย ,

ahh jeetje wat heftig en naar zeg ๐Ÿ˜ฅ, weet je al of ze nog in het ziekenhuis ligt of dat ze weer thuis is ? Hoop dat je snel weer contact met haar hebt ๐Ÿ˜˜

ย 

heel veel liefs ๐Ÿ’‹ย 

Hii,

Ze is inmiddels gelukkig al wel weer thuis. ๐Ÿ™ˆ

Hai,

al iets gehoord?โค๏ธ

Haiย @Boterbloempjeeย ,

fijn dat je wat van haar hebt gehoord๐Ÿ˜Š๐Ÿค— ben je nu wat gerustgesteld?

liefs van mij

ย 

Hii,

@Cantaloupeย .. er is wel wat meer opluchting, maar weet nu wel zeker dat het om sh ging... en heb vanavond nog even met haar gebeld en ze ging het wel ontkennen, maar ik hoorde haar wel huilen en toen ik vroeg waar ze mee zat begon ze over dat ze zich enorm schuldig voelt aan iemand en zichzelf dat moeilijk kan vergeven.ย  Ik vind het lastig om daar iets over te zeggen omdat ik diegene niet ken maar vind het wel lastig en we hebben afgesproken om morgenvroeg nog wel even weer te gaan bellen hoe het dan gaat . Ben benieuwd dan..

Bedankt voor het vragen @Cantaloupeย ๐Ÿ˜Š

Veel liefs โค๏ธ๐Ÿค—

ย 

Heyy,ย 

Ik snap heel erg wat je bedoelt! Wat ik hoor is dat je heel veel verantwoordelijkheid opneemt die je niet zou moeten opnemen zoals het oplossen van de ruzies van je ouders is niet jouw taak.ย 

Wat ik ook hoor is dat je soms even niet meer weet hoe of wat je voelt of moet.ย 

Kan je die vriendin niet even bellen? Als ze dan opneemt ben je gerust. Ik heb een voorgevoel dat die vriendin suรฏcidaal is en je je nu zorgen maakt omdat je er al even niets meer van hebt gehoord.ย  In dat opzicht snap ik je bezorgdheid wel maar probeer alles een beetje los te laten, je bent nog een kind, jij moet dit allemaal niet oplossen.ย 

ย 

Wat ik me ook nog kan bedenken omdat je zegt dat je het gevoel hebt alsof de wereld stil staat is dat je nu last hebt van derealisatie (het gevoel hebben dat de wereld niet echt is) of depersonalisatie (het gevoel hebben dat jij niet echt bent), kan dit denk je? Derealisatie en depersonalisatie is niks ernstigs volgens mijn heeft je lichaam zoiets van: wacht hier is teveel stress en spanning we gaan haar helpen en zorgen ervoor dat alles niet meer 'echt' aanvoelt.ย 

Of heb je paniekaanvallen gehad ofzo? Want na een paniekaanval heb ik altijd wel zo'n gevoel.ย 

ย 

Hii,

Sorry@Anoniem789ย voor de late reactie,

Maar ik heb niet het gevoel dat ik nep ben maar dat alles als een waas komt.. lastig uit te leggen.ย  En een paniekaanval gaat meestal anders bij mij datik dan meer ga verkrampen.ย 

Veel liefs ๐Ÿ˜Š

ย 

ย 

ย 

Hai @Boterbloempjeeย ,

weet het even niet sorry๐Ÿ˜“ย 

had wel vanmiddag die afspraak met mijn psycholoog maar moest veel kwijt dus we hebben het niet zo lang over het gevoel alsof alles even stil staat en het dromerig en voelt, ze gaf mij wel als tip dan even rond te kijken in de omgeving en te denken van wat zie ik allemaal, hoe laat is het etc en daar een beetje over te observeren dat ik dan wat meer in het hier en nu kom zeg maar. misschien helpt dat je ook๐Ÿค—

liefs van mij

Hai, ging het bellen goed vanochtend? liefs van mij๐Ÿค—

Hii,

@Cantaloupeย ... nee het ging niet echt goed ze blijft zich enorm schuldig voelen en ze vind het lastig om te stoppen met sh๐Ÿ™ dus ik ga haar morgen vroeg denk ik even weer bellen, maar maak me wel zorgen en ze zegt niet voor wie ze een schuldgevoel heeft, maar in ieder geval niet naar mij...๐Ÿ™

Bedankt voor het vragen ๐Ÿ˜Š

Liefs terug ๐Ÿค—

Heee,

jeetje wat heftig zeg en jammer dat ze telkens een schuldgevoel heeft๐Ÿ˜”, heb je alweer gebeld? Hoe ging dat?
ย 

veel liefs ๐Ÿ’‹ย 

Hii,

@Tropicanaย .. heb wel gebeld, maar ze nam niet op en reageert ook niet op mijn berichten...๐Ÿ˜• maar misschien komt het nog.

Liefs terug ๐Ÿค—

@Boterbloempjeeย Hai ,

heb je al iets gehoord?

liefs van mij๐Ÿค—

Hii,

@Cantaloupe.. heb wel net nog contact gehad, maar ze voelde zich niet heel goed dus het was maar kort...๐Ÿ˜• dus hoop dat het morgen wat beter gaat... verder vind ik het lastig om er iets over te zeggen omdat ik me gewoon zorgen blijf makenย  en wil ook niemand bang maken hiermee ๐Ÿ™

ย 

Liefs terug ๐Ÿค—

Heee โ€‹@Boterbloempjeeย ,

hoe gaat het nu met je en heb je nog contact met haar gehad. Hopelijk gaat het wat beter met haar en jou natuurlijk ook ๐Ÿค—๐Ÿฅฐ

ย 

liefs ๐Ÿ’‹

Hii,

โ€‹@Tropicanaย .. nee ik heb nog geen contact weer met haar gehad ik heb haar wel wรฉรฉr berichten gestuurd maar ze reageert niet en als ik haar probeer te bellen krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is.. ? Wat me verbaasd ๐Ÿ™๐Ÿ˜ en ja verder ben ik in paniek en bang dat ze wat doet omdat ze het de laatste keer dat ik haar sprak weer over dat schuldgevoel had ๐Ÿ˜–๐Ÿ˜–๐Ÿ˜Ÿ๐Ÿ˜ขย 

ย 

โ€‹@Cantaloupeย .. ben het telkens vergeten om te zeggen maar de tip helpt me wel ๐Ÿ˜Š en nog bedankt ๐Ÿค— heb er echt iets aan hoop jij ookย 

ย 

Liefs โค๏ธ

Hai โ€‹@Boterbloempjeeย 

fijn dat de tip helpt๐Ÿค— awh wat naar van je vriendin heb je nu wel wat gehoord๐Ÿซค?

liefs van mij๐Ÿค—

Hii,

โ€‹@Cantaloupeย .. ik heb gisteravond nog wel contact met haar gehad... maar ik hoorde van een vriendin van haar dat er later op de avond of afgelopen nacht iets is gebeurd en ze weer in het ziekenhuis ligt en dat het om spoed gingย ย ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ™๐Ÿ˜ฃโ˜น๏ธ verder weet ik het ook niet.

Liefs terug ๐Ÿค—

ย 

ย 

aah nee niet alweer๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜– pfff weet het ook even niet๐Ÿ˜• , hoop dat je snel weer wat hoort

liefs van mij

Hai

hoop dat je weer wat gehoord hebt๐Ÿค—

ย 

Reageer