Skip to main content

Hii,

Ben benieuwd of iemand dit herkend en hoe je er mee om gaat... (?)

Weet niet eens waar ik moet beginnen, maar heb al tijden het gevoel dat de wereld stil staat. Er zijn verspreid over de jaren best wat dingen in mijn omgeving gebeurt en veranderd en ik kan en weet niet hoe ik er mee om moet gaan. Ik schrijf gedachten en emoties meestal wel op, maar sinds vorige week is dat veel minder geworden , als ik iets wil opschrijven krijg ik een naar gevoel en wordt ik verdrietig en angstig. Het voelt gewoon net alsof ik wel dingen doe en meemaak maar het tegelijkertijd ook allemaal aan me voorbij gaat. Heb geen idee wat ik moet doen. Ik weet wel dat ik dit jaar stomme en verkeerde keuzes heb gemaakt waar ik nogal meezit en mezelf dat moeilijk kan vergeven, weet wel dat veel mensen wel eens verkeerde keuzes maken, maar dit voelt heel anders en is moeilijk uit te leggen.ย  Ik heb veel stress thuis en op school waardoor ik het gevoel heb dat alles van mij afhankt en ik het allemaal moet oplossen.ย  Mijn ouders begrijpen mij niet en denken dat ik me aanstel, we gaan binnenkort ook verhuizen en daar zie ik enorm tegen op, ben bang dat ik vrienden niet meer zie ( die mij tenminste wel begrijpen) en dat alles alleen maar erger gaat worden. Het ergste is dat ik een schuldgevoel heb naar iemand, waar ik me gewoon veel zorgen om maak en ik bang ben dat er binnenkort iets gaat gebeuren, en probeer dat wel te negeren maar van wat ik weet en heb gezien is het echt niet goed en super ongezond. Ik weet het gewoon allemaal niet meer en het gaat heel raar allemaal. Sorry als ik onduidelijk ben, anders vraag maar..๐Ÿ˜•๐Ÿ™‚

Alvast bedanktย 

Hai,

snap ergens je gevoel wel een beetje๐Ÿ˜•๐Ÿ™ heb zelf veel last van stress erdoor maar dingen die gebeurd zijn voelen net of het niet echt gebeurtย is, klinkt heel raar denk ik maar misschien herken je het wel een beetje๐Ÿ˜•misschien dat het tijd nodig heeft en als er een tijdje niks gebeurd het gevoel wel wat weggaat? Heb je iemand dit verteld en heb je er hulp bij? ,

liefs L๐Ÿค—

ย 

Heee lieve @Boterbloempjeeย ,

jeetje wat naar allemaal. Kun je het hier met je vrienden over hebben? Wat stom dat je ouders ouders je niet begrijpen en zeggen dat je je aanstelt dat is absoluut niet zo! Wat moet je precies allemaal oplossen? Weten ze eigenlijk wel dat je er last van hebt dat je gaat verhuizenโ€ฆย ๐Ÿ˜• en wat heftig dat je je zo zorgen om iemand maakt ๐Ÿ˜ฉ misschien kun je dat bij diegene aangeven en dat jullie erover kunnen praten? dit ligt zeker niet aan jou, maar weet je echt zeker dat het niet goed gaat met die persoon, misschien als je een bericht stuurt of je belt dat het wel meevalt? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je jezelf bang maakt voor iets wat niet gaat gebeuren ๐Ÿฅบ maar snap wel dat je het op het moment moeilijk hebt met alles. Hoop dat het je gaat lukken om met je vrienden hierover te praten, denk dat ze je echt wel gaan helpen en ze er wel voor gaan zorgen dat jullie elkaar kunnen blijven zien ๐Ÿค— vaak helpt het bij mij als ik veel stress heb om afleiding te zoeken bij bv vrienden of te gaan wandelen zodat er wat opluchting ontstaat. Hoop dat het snel weer wat beter gaat. En sorry als ik veel vragen stel ๐Ÿซข

veel liefs ๐Ÿ’‹ย 

Hii,

@Cantaloupeย .. snap wel wat je bedoelt en is ook wel herkenbaar, stom dat jij dat trouwens ook hebt. ๐Ÿ˜• Heb het er wel over gehad en had ook hulp gekregen maar uiteindelijk weer gestopt omdat er meer dingen bij kwamen.. weet niet wat ik wel en niet mag zeggen maar ja hoop dat het ooit weg gaat dan...โ€ฆ๐Ÿ˜ถโ˜น๏ธ

ย 

@Tropicanaย .. ja heb en kan het er wel met vrienden over hebben, maar van die persoon waar ik mee zit kan ik het niet over hebben.. en van mijn ouders moet ik zorgen dat ik goede cijfers haal en ik het vaak voelt dat ik ruzie van mijn ouders moet oplossen. Ik heb haar al welย ย berichten gestuurd vandaag ook maar ze reageert sinds gisterenย niet en ja door privacy kan ik weinig zeggen, maar blijf gewoon bang..๐Ÿ˜ถ

Hoi lieve @Boterbloempjeeย 

Ik herken je gevoelens wel. Weet iig dat je je niet aanstelt. Want dat is niet zo.

ย 

Ik ben de laatste tijd niet echt online, ik zou je laatste topics/reacties wel weer een keertje doorlezen. (Hetzelfde met andere lieverdjes)

Liefs van mij,ย 

@Wolkjeย 

Hai,

dankjewel, hoop het ook voor jou๐Ÿ˜Š

awh zou me nog niet zoveel zorgen maken๐Ÿ˜ฅย snap wel dat je bezorgd bent maar 1 dag is maar kort๐Ÿ˜•

veel liefs van mij๐Ÿค—

ย 

Hai @Boterbloempjeeย 

kan je haar geen sms of whatsappje sturen? misschien dat het nu niet goed is gegaan๐Ÿ˜•

liefs van mij๐Ÿค—

Hii,

@Cantaloupeย .. had haar eerder een snap gestuurd, maar heeft ze niet op gereageerd en heb haar net nog een sms gestuurd tot nu toe nog geen reactieโ€ฆ๐Ÿ‘€

Maar iig bedankt hoor ๐Ÿ˜Š

Liefs terug ๐Ÿค—

Heyy,ย 

Ik snap heel erg wat je bedoelt! Wat ik hoor is dat je heel veel verantwoordelijkheid opneemt die je niet zou moeten opnemen zoals het oplossen van de ruzies van je ouders is niet jouw taak.ย 

Wat ik ook hoor is dat je soms even niet meer weet hoe of wat je voelt of moet.ย 

Kan je die vriendin niet even bellen? Als ze dan opneemt ben je gerust. Ik heb een voorgevoel dat die vriendin suรฏcidaal is en je je nu zorgen maakt omdat je er al even niets meer van hebt gehoord.ย  In dat opzicht snap ik je bezorgdheid wel maar probeer alles een beetje los te laten, je bent nog een kind, jij moet dit allemaal niet oplossen.ย 

ย 

Wat ik me ook nog kan bedenken omdat je zegt dat je het gevoel hebt alsof de wereld stil staat is dat je nu last hebt van derealisatie (het gevoel hebben dat de wereld niet echt is) of depersonalisatie (het gevoel hebben dat jij niet echt bent), kan dit denk je? Derealisatie en depersonalisatie is niks ernstigs volgens mijn heeft je lichaam zoiets van: wacht hier is teveel stress en spanning we gaan haar helpen en zorgen ervoor dat alles niet meer 'echt' aanvoelt.ย 

Of heb je paniekaanvallen gehad ofzo? Want na een paniekaanval heb ik altijd wel zo'n gevoel.ย 

ย 

T komt goed xย 

ย 

Liefsย 

Anoniem789ย 

ย 

ย 

Heyy,

Ik herken dit gevoel ook wel. Ik omschrijf het zelf alsof alles voelt als een grote droom en dat is een heel rottig gevoel. Ik heb dat in vlagen vooralย als ik een nogal negatieve en depri bui heb. Je bent dus absoluut niet de enige die dit heeft! Misschien kan je dit met je vrienden bespreken die kunnen je hier denk/ hoop ik wel in steunen.

Ik heb verder niet echt goede tips voor je, maar gelukkig hebben de andere forumgebruikers al wel veel tips gegeven en ik hoop dat je daar wat aan hebt!

Vind het allemaal maar naar voor je je bent echt een super lief persoon en ik hoop echt dat het gauw beter gaat met je! Ik denk aan je en dikke knuffel van mij๐Ÿซ‚๐Ÿค—

Liefs, ItsJustMe <3

Hai,

fijn dat je dat gedaan hebt, komt vast goed dan๐Ÿ˜Š niet te ongerust zijn hoor denk dat je vandaag wel wat hoort.

Ik zit eigenlijk zelf dus ook wel met dit gevoel en ga het wel tegen mijn psycholoog zeggen , als ze dan goede tips voor me heeft deel ik die hier ook wel๐Ÿ™‚,

liefs, L๐Ÿค—

ย 

ย 

ย 

Hey @Boterbloempjeeย  ik snap het wel. Het voelt dan als een soort droom waar je zelf maar half bij bent en niks kunt doen. Of je niet helemaal bewust er bij bent. Een raar gevoel. Misschien komt dat omdat het zoveel tegelijk is dat je jezelf er onbewust tegen beschermt. En het dan niet helemaal kunt vatten ofzo iets. Soms voel ik dat ook, in pieker buien of als ik heel erg ga nadenken over dingen waar ik zelf niks aan kan doen. Ik weet niet wat voor jou de beste tips zijn maar ik sluit me bij de anderen aan. Fijn dat er al goede adviezen zijn gegeven en ik hoop dat je er nu iets mee kunt. En inderdaad je bent een lief en sociaal persoon en ik ben blij met al jouw bijdragen hier! ๐Ÿ˜˜ Sorry dat ik geen beter advies heb..

Liefs, Tover xxx

Heee lieve @Boterbloempjeeย ,

al iets gehoord ?๐Ÿค—

ย 

veel liefs ๐Ÿ’‹ย 

Hii,

@Tropicanaย .. nee nog steeds niet... :(

ย 

Liefs ๐Ÿ˜Š

Hai,

oh wat naar๐Ÿ˜”ย denk dat je vanavond nog wel wat hoort, kan je niet zien op whatsappย wanneer ze voor het laatst gekeken heeft? dat stelt misschien dan al gerust๐Ÿ˜•

liefs van mij๐Ÿค—

Ach jeetje wat naar ๐Ÿ˜” misschien kun je haar proberen te bellen? (Of misschiet een andere vriend/ vriendin van haar), of zoals @Cantaloupeย al zegt even kijken wanneer ze voor het laatst heeft gekeken op whatsapp. Nog niet te druk maken hoor, ze gaat vast nog wel reageren, of misschien is ze ziek en slaapt zeโ€ฆย 

veel liefs ๐Ÿ’‹๐Ÿค—

Hii,

@Cantaloupeย .. ik kan niet zien wanneer ze voor het laatst heeft gekeken op Whatsapp ๐Ÿ™

@Tropicanaย .. ik heb haar wel proberen te bellen, maar ze neemt niet op en heb haar toch maar weer een bericht gestuurd want ik weet wel dat ze soms niet alle berichten binnen krijgt.. maar ja nog niks gehoord ๐Ÿ™ˆโ˜น๏ธ

ย 

Liefs ๐Ÿค—

Heee,

jeetje wat naar ๐Ÿ˜ฅ, misschien valt het mee en hoor je morgen iets van haar of kun je misschien even langs gaan?
ย 

veel liefs ๐Ÿ’‹ย 

Hai,

Ah wat naar๐Ÿ™ย 

hoop dat je snel een reactie krijgt van haar en niet teveel zorgen maken hoorโค๏ธย 

liefs van mij

ย 

@Boterbloempjeeย wil nog even toevoegen dat het nog steedsย echt niet lang is, kan altijd iets zijn wat niet perse heel ernstig is en reageer heeel soms ook wel 2 dagen niet op iemand zonder een ernstige reden๐Ÿค—

hoop dat dit je wat meer geruststeld โ™ฅ๏ธ

hii,

ย .. ik vind het lastig om iets te zeggen nu, hoop iig dat alles goed komt.... ( maar heb een slecht gevoel)๐Ÿ˜–๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™ˆ

ย 

ah nee toch ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜”ย 

ย 

ah je hebt het weggehaald ๐Ÿ˜ฅ mijn vorige berichtje sloeg op wat je eerst zei, staat er nu wel raar maar ja denk dat ik wel weet waarom je het weg hebt gehaald ๐Ÿซค weet het ook even niet hoop dat je ondanks dit toch een beetje kan slapen, welterusten โ™ฅ๏ธ

liefs van mij๐Ÿค—

@Cantaloupeย .. Ja sorry ๐Ÿ˜•, maar ik had dus met haar moeder gepraat en ze zei dat ze in het ziekenhuis ligt/ lag... en daar schrok ik nogal van ๐Ÿ™ˆ

Jij ook welterusten โค๏ธ

Liefs ๐Ÿค—

Hai,

nee hoor geen sorry zeggen!! ah jeetje wat erg!!๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜ฅ๐Ÿ˜” ๐Ÿ˜ฃย 

kan je geen kaartje sturen naar het ziekenhuis? maar misschien schrikt ze dan omdat je het eigenlijk helemaal niet zou moeten weten๐Ÿ˜ฅ weet het zelf niet zo goed๐Ÿซค.

Liefs terug โ™ฅ๏ธ

ย 

weet je eigenlijk wat er aan de hand is?๐Ÿ˜ฅ

Reageer