Skip to main content
Vraag

het gaat weer wat slechter, ik wil niet dat dat gesprek komt

• March 7, 2026
  • 1 reactie
  • 33 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heyy ben ik weer,

het is echt een weekje best wel oké gegaan! Als in dat ik wel weer wat meer plezier had en wat meer kon lachen. Maar nu gaat het weer met een dalende lijn naar beneden…

Ik heb afgelopen dinsdag mijn 2e gesprek bij schoolmaatschappelijk werk gehad. Ik moest het nog een keer proberen, dus heb ik dat gedaan, maar weer vond ik het echt vreselijk. Ik ben toen die zelfde dag nog naar mijn mentor gegaan om te zeggen dat ik echt niet meer naar SMW heen wou. Ze heeft toen gezegd dat ze woensdag graag een gesprekje met me wou voeren over een plan van aanpak. We zijn toen uit gekomen om te vragen naar een vrouwelijke SWMer om te kijken of ik me daar fijner bij zou voelen. Daar was ik heel blij mee. 

In het gesprek wat ik had gehad dinsdag had de man van SMW gezegd dat hij contact wou opzoeken met mijn ouders en nu ik zou gaan stoppen bij hem had ik hem een berichtje gestuurd met dat ik liever niet wou dat hij dat ging doen. Hij had daarop gereageerd dat hij mijn moeder al had gebeld en had overlegd dat hij op huisbezoek zou komen. Nou ik kreeg echt een paniekaanval toen ik dat las. Nu gaat het sinds dat berichtje echt alleen maar slechter. 

Donderdag was ik vrij en ik had woensdag op donderdag bij een vriendin gelogeerd, maar toen ik naar huis moest wou ik echt niet. Ik wist namelijk niet wat die man tegen mijn moeder had gezegd en wat mijn moeder daar over tegen mij zou gaan zeggen. 

Vrijdag had ik wel weer school en toen had ik ook een toets en die heb ik echt compleet verprutst. Mijn gedachtes gingen telkens naar dat gesprek wat mijn ouders zouden hebben en hoe dat dan zou verlopen. Ik heb die dag ook 2 keer gejankt op school. Ik wil dat helemaal niet, maar ik kan het dan gewoon niet en alles bij elkaar is dat gewoon heel erg veel. 

Ik ben echt heel erg met mijn hoofd bij het gesprek wat woensdag plaats zal vinden. Wel heb ik dinsdag nog een gesprek met die man en mijn mentor zal daar ook bij aanwezig zijn om voor te bespreken wat hij dan met mijn ouders gaat bespreken. 

Ik heb ook heel vaak gevraagd of er niks aan gedaan kan worden, want ik wil echt niet dat dat gesprek komt, maar niks. 

Liefs.

1 reactie

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • March 12, 2026

Heyyy liefiee t komt wel goed.

Ik weet en snap dat dat nu niet helpt, en ik snap ook helemaal dat je t eng en lastig vind om dat gesprek te gaan hebben. Ik wens je veel succes en hou me op de hoogte.

Groetjes van mijjjj