Vraag

het gaat weer slecht met mij, heel slecht


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Het ging een tijd weer beter met mij maar nu dus niet meer. Alweer.. Ik lig nu ook te huilen.. ik heb het gevoel dat de wereld beter af is zonder mij. Dat ik het helemaal niet waard ben. Dat mensen zich alleen maar aan mij kunnen irriteren. Dat ik mensen alleen maar tot last ben. Ik weet niet of ik dit nog wel kan.. Het klinkt zo zo zo ontzettend stom.. ik bedoel ik ben pas 12. Dit zijn toch geen normale gedachten voor iemand van 12?? Waarom voel ik me zo.. Waarom ben ik mensen alleen maar tot last. Waarom kan ik niet gewoon normaal doen. Ik krijg de laatste tijd van mijn ouders best wel wat commentaar. Ze bedoelen het volgensmij goed. Om mij te helpen dat ik er iets mee kan doen. Maar het doet mij pijn.. heel veel pijn. Ik begin weer onzeker te worden. Begin het weer minder leuk te vinden. Begin elke avond weer te huilen. Ik weet niet of ik dit nog kan.. een opmerking van mijn ouders is bijvoorbeeld geweest (toen ik schijnbaar dus overal commentaar op gaf):  'Dat soort mensen zitten me in de allergie'. Het doet mij echt pijn, heel veel pijn om te weten dat ik mensen alleen maar tot last ben. Ik ben druk, geef teveel commentaar, ben stom en nog heel heel heel heel heel veel meer. Er is eigenlijk maar 1ding wat ik op dit moment nog echt echt leuk vind om te doen en wat me ook echt blijmaakt: kijken naar heartstopper. En het boek lezen (heb hem online doorgestuurd gekregen van een vriend). Maar zelfs dan ben ik jaloers op hun leven. Zij hebben iemand die echt echt veel van ze houd. Ze zijn een super schattig kopen enzovoorts. Het doet pijn om te weten dat ik mensen alles zo moeilijk maak. Niet alleen mijn ouders maar ook: mijn vrienden, familie, de juf enzovoorts. Ik voel me echt echt slecht. Ik vond dit echt echt echt echt heel moeilijk om aan jullie te vertellen omdat dit heel diep in mij opgekropt zit. Ik weet niet of ik misschien een depressie heb.. ik dacht dat ik (heeeel misschien) een winterdepressie had maar precies dat gevoel wat ik toen had is terug. Maar toch een beetje anders. Is 12 jaar te jong om een depressie te hebben?? Ik ben zo in de war... ik twijfel ook nog aan welk geslacht ik leuk vind (en stiekem een heel klein beetje aan of ik wel helemaal meisje wil zijn). Het is te veel. Het is echt allemaal even teveel.

Heel erg bedankt voor het lezen.

- Annoniem_meisje 


11 reacties

Reputatie 2
Badge

Er geven heel veel mensen om je !!! 

Je bent een lief iemand. Heel veel mensen geven om je. Je bent niet irritant vind ik. Je bent juist een aardige meisje. Je maakt echt geen mensen moeilijk. Je bent gewoon een lief iemand. 

12 jaar is niet té jong. Je kan op alle leeftijden depressie hebben. 

Ik vind juist dat er meer mensen als jij moet zijn. Mensen die wijze commentaar geven. Negeer de mensen die je zo niet accepteren. Commentaar krijgen is juist leerzaam. Je bent hoe dan ook nog jezelf. 

Soms ben ik zelf ook vaak in de war. Over of ik echt een meisje bent. Of ik echt bi bent.

Je hoef niet te twijfelen over welke geslacht je valt. Dat maakt niks uit. Als je maar je gevoel volgt. Volgt je gevoel dat is de belangrijkste. Je ontdekt vanzelfsprekend op welke geslacht je valt. Maar het kan ook veranderen. Je kan eerst lesbisch zijn en daarna hetero. Het kan allemaal. Ik ga het niet ingewikkelder voor je maken. Dus. Zeg ik : Volg je gevoel. Ik duim voor je !!!!

Je moet jezelf niet vergelijken met anderen. Iedereen is anders. Misschien hebben ze nu fijn,  maar later is het uit. Je vindt (ik weet het zeker) snel iemand die je leuk vind. En hij/zij je ook. En je fijn bij degene voelt. 

 

Groetjes van Ava X

 

-tekst is aangepast door de Kindertelefoon vanwege spreekbuisfunctie-

Reputatie 5
Badge +4

Hey @annoniem_meisje 

ik wil niet de verhaal om mij laten draaien maar wou zeggen dat ik precies hetzelfde heb ben 13 maar dit begon ook op me twaalfde kwa depressie gaat het slechter met me maar waarop ik van ik denk alleen meiden, maar dit gaat niet over mij ik wil jou helpen.

 

Oké ik wil je best helpen maar ik weet niet hoe, ik kan zeggen dat het allemaal goed komt maar dat zou miss gelogen zijn, ik kan ook geen echt gesprek met je beginnen door de kindertelefoon.

 

het enige wat ik kan zeggen is het komt goed laat rustig alles tot je bezinken kwa op wie je valt, maar voor je depressie zoek hulp, klink moeilijk maar als eerst stap als je die nog niet hebt gezet kan je bij 113 kijk gewoon bellen of chatten geheel anoniem.

 

Voor de rest kan ik je niet echt helpen als ik me snap zou geven zou de kindertelefoon me bannen dus sorry. 
maar ik hoop dat je er voor de rest er wel wat aan hebt.

 

Luv you 😘

Lucky

Badge

Hey,

Je bent geliefd!

Het komt allemaal goed!

Pleeg geen zelfmoord want dan verpest je wat ik de toekomst gaat gebeuren! Misschien is nu alles hopeloos maar dat betekent niet dat ook de toekomst hetzelfde is! Alles komt goed. Praat erover met mensen die je vertrouwt. Je mag ook altijd bij ons je hart luchten.  Je bent een fantastisch iemand en dat zal niks of niemand veranderen!

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi,

Het ging een tijd weer beter met mij maar nu dus niet meer. Alweer.. Ik lig nu ook te huilen.. ik heb het gevoel dat de wereld beter af is zonder mij. Dat ik het helemaal niet waard ben. Dat mensen zich alleen maar aan mij kunnen irriteren. Dat ik mensen alleen maar tot last ben. Ik weet niet of ik dit nog wel kan.. Het klinkt zo zo zo ontzettend stom.. ik bedoel ik ben pas 12. Dit zijn toch geen normale gedachten voor iemand van 12?? Waarom voel ik me zo.. Waarom ben ik mensen alleen maar tot last. Waarom kan ik niet gewoon normaal doen. Ik krijg de laatste tijd van mijn ouders best wel wat commentaar. Ze bedoelen het volgensmij goed. Om mij te helpen dat ik er iets mee kan doen. Maar het doet mij pijn.. heel veel pijn. Ik begin weer onzeker te worden. Begin het weer minder leuk te vinden. Begin elke avond weer te huilen. Ik weet niet of ik dit nog kan.. een opmerking van mijn ouders is bijvoorbeeld geweest (toen ik schijnbaar dus overal commentaar op gaf):  'Dat soort mensen zitten me in de allergie'. Het doet mij echt pijn, heel veel pijn om te weten dat ik mensen alleen maar tot last ben. Ik ben druk, geef teveel commentaar, ben stom en nog heel heel heel heel heel veel meer. Er is eigenlijk maar 1ding wat ik op dit moment nog echt echt leuk vind om te doen en wat me ook echt blijmaakt: kijken naar heartstopper. En het boek lezen (heb hem online doorgestuurd gekregen van een vriend). Maar zelfs dan ben ik jaloers op hun leven. Zij hebben iemand die echt echt veel van ze houd. Ze zijn een super schattig kopen enzovoorts. Het doet pijn om te weten dat ik mensen alles zo moeilijk maak. Niet alleen mijn ouders maar ook: mijn vrienden, familie, de juf enzovoorts. Ik voel me echt echt slecht. Ik vond dit echt echt echt echt heel moeilijk om aan jullie te vertellen omdat dit heel diep in mij opgekropt zit. Ik weet niet of ik misschien een depressie heb.. ik dacht dat ik (heeeel misschien) een winterdepressie had maar precies dat gevoel wat ik toen had is terug. Maar toch een beetje anders. Is 12 jaar te jong om een depressie te hebben?? Ik ben zo in de war... ik twijfel ook nog aan welk geslacht ik leuk vind (en stiekem een heel klein beetje aan of ik wel helemaal meisje wil zijn). Het is te veel. Het is echt allemaal even teveel.

Heel erg bedankt voor het lezen.

- Annoniem_meisje 

Hoi

Als advies zou ik zeggen doe even rustig aan. Je zit met veel vragen met weinig antwoorden dit is best normaal op je 12e en weet dat je niet meteen een antwoord zou hebben bij elke vraag je komt er vast allemaal achter. Je zou met iemand kunnen praten over de vragen die je hebt bijvoorbeeld je ouders (ik zou het begrijpen als je dit niet zou willen) 

Doe even rustig aan en geniet nog van je vakantie wat voor je het weet is die ook afgelopen.

Weet dat je op de vragen die je hebt later een antwoord vindt.

Als je zou willen kunnen we nog buiten dit forum praten over dingen die je dwars zitten dat kan als een opluchting zijn. (Ik weet niet of het delen van andere sociale media op dit forum toegestaan is)

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Cake020, hoi andere topicdeelnemers, 

 

Let erop dat het uitwisselen van contactgegevens, dus ook social media, tegen de forumregels is. Zie hieronder: 

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. 

 

Bedankt en veel plezier verder op het forum! 

 

Groetjes Willemijn 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Cake020, hoi andere topicdeelnemers, 

 

Let erop dat het uitwisselen van contactgegevens, dus ook social media, tegen de forumregels is. Zie hieronder: 

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. 

 

Bedankt en veel plezier verder op het forum! 

 

Groetjes Willemijn 

Oké bedankt voor het zeggen ik hou er rekening mee

Reputatie 1
Badge +1

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon- 

Hoi annoniem_meisje, het is een maand geleden nu, gaat alles al wat beter met je? En pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Want dan doe je je ouders en andere familieleden heel veel pijn mee. Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. Groetjes raoul.👊

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon- 

Hoi annoniem_meisje, het is een maand geleden nu, gaat alles al wat beter met je? En pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Want dan doe je je ouders en andere familieleden heel veel pijn mee. Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat. Groetjes raoul.👊

Hoi @Raoul ,

Ik ben er nog maar het gaat nog steeds niet echt goed met mij om eerlijk te zijn. Het ging heel even wat beter maar ik voel me nu nog slechter dan een maand geleden. Ik ga deze donderdag voor het eerst een met een psycholoog praten (ik ken haar al wel). Maar ik denk niet dat ik haar iets durf te vertellen.

Bedankt voor het vragen:)

- annoniem_meisje

Reputatie 7

hey @annoniem_meisje  ik ben ook ooit naar een psygoloog geweest. en ik heb geleerd dat je hem/haar alles kan vertellen. als het een goede psygoloog is, doen ze daar niet moeilijk over en accepteren ze je zoals je bent. maar wat je ook doet, PLEEG AUB GEEN ZM! wat we houden van je! 

anoniemx123

hey @annoniem_meisje  ik ben ook ooit naar een psygoloog geweest. en ik heb geleerd dat je hem/haar alles kan vertellen. als het een goede psygoloog is, doen ze daar niet moeilijk over en accepteren ze je zoals je bent. maar wat je ook doet, PLEEG AUB GEEN ZM! wat we houden van je! 

anoniemx123

Heel erg bedankt @anoniemx123 

Geloof me dit helpt me zo erg als mensen zulke lieve reacties plaatsen:) 

Echt heel erg bedankt!!

- annoniem_meisje

 

Hoi,

Het ging een tijd weer beter met mij maar nu dus niet meer. Alweer.. Ik lig nu ook te huilen.. ik heb het gevoel dat de wereld beter af is zonder mij. Dat ik het helemaal niet waard ben. Dat mensen zich alleen maar aan mij kunnen irriteren. Dat ik mensen alleen maar tot last ben. Ik weet niet of ik dit nog wel kan.. Het klinkt zo zo zo ontzettend stom.. ik bedoel ik ben pas 12. Dit zijn toch geen normale gedachten voor iemand van 12?? Waarom voel ik me zo.. Waarom ben ik mensen alleen maar tot last. Waarom kan ik niet gewoon normaal doen. Ik krijg de laatste tijd van mijn ouders best wel wat commentaar. Ze bedoelen het volgensmij goed. Om mij te helpen dat ik er iets mee kan doen. Maar het doet mij pijn.. heel veel pijn. Ik begin weer onzeker te worden. Begin het weer minder leuk te vinden. Begin elke avond weer te huilen. Ik weet niet of ik dit nog kan.. een opmerking van mijn ouders is bijvoorbeeld geweest (toen ik schijnbaar dus overal commentaar op gaf):  'Dat soort mensen zitten me in de allergie'. Het doet mij echt pijn, heel veel pijn om te weten dat ik mensen alleen maar tot last ben. Ik ben druk, geef teveel commentaar, ben stom en nog heel heel heel heel heel veel meer. Er is eigenlijk maar 1ding wat ik op dit moment nog echt echt leuk vind om te doen en wat me ook echt blijmaakt: kijken naar heartstopper. En het boek lezen (heb hem online doorgestuurd gekregen van een vriend). Maar zelfs dan ben ik jaloers op hun leven. Zij hebben iemand die echt echt veel van ze houd. Ze zijn een super schattig kopen enzovoorts. Het doet pijn om te weten dat ik mensen alles zo moeilijk maak. Niet alleen mijn ouders maar ook: mijn vrienden, familie, de juf enzovoorts. Ik voel me echt echt slecht. Ik vond dit echt echt echt echt heel moeilijk om aan jullie te vertellen omdat dit heel diep in mij opgekropt zit. Ik weet niet of ik misschien een depressie heb.. ik dacht dat ik (heeeel misschien) een winterdepressie had maar precies dat gevoel wat ik toen had is terug. Maar toch een beetje anders. Is 12 jaar te jong om een depressie te hebben?? Ik ben zo in de war... ik twijfel ook nog aan welk geslacht ik leuk vind (en stiekem een heel klein beetje aan of ik wel helemaal meisje wil zijn). Het is te veel. Het is echt allemaal even teveel.

Heel erg bedankt voor het lezen.

- Annoniem_meisje 

Hey

ik ben ook 12 en ik vind het  heel erg voor je.😞

pleeg alsjeblieft geen zelfmoord want ne bent een super aardig mens.❤️

Jij doet ertoe

Reageer