Vraag

het gaat up en down

  • 30 May 2023
  • 0 reacties
  • 35 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hee lieve forumleden! 

het is zojuist 2 uur snachts maar ik vind het nog wel fijn om even wat te vertellen en de typen. ik hoop dat je dit wilt lezen maar okay: er zijn deze afgelopen paar maanden zoveel gebeurd en ik heb mezelf opnieuw uitgevonden. op een goede en slechte manier. oke goed: ik heb deze maanden volgens mijn gevoel veel ontdekt en meegemaakt en ruzietjes en onzekerheden maar ik ben er misschien wel sterker uitgekomen. ik ben veel vrienden verloren deze maanden wel geteld: 6 of zeven maar ik heb nu de echte mensen meer dicht bij me al heb ik die vrienden niet meer, ze hebben mij pijn gedaan maar ik word het wel sterker door.  ik heb mijn stijl ontwikkeld en het maakt me niet meer uit wat mensen van mij denken. ik ben deze afgelopen 2/3 jaar zoveel bezig geweest om in de groep te passen en dat iedereen een goed woordje over me zou spreken. maar dat heb ik niet meer, ik realiseer dat ik al die jaren nooit in de spiegel heb gekeken en mezelf heb afgevraagd of ik het lelijk vond aan mezelf of dat anderen of sociale media het maar invullen dat het lelijk is. ik ben ook in veel ruzies geweest deze maanden en die hebben mij pijn gedaan. ik was het meisje die haar best deed om iedereen tevreden te houden en dan kom je erachter dat ze alsnog een sterke mening over je hebben terwijl je dacht dat ze goede vriendinnen waren. het doet pijn ja.  maar je moet je op gegeven moment toch even realiseren dat dat altijd zo zou blijven wat je ook doet hoe je ook bent mensen kijken naar je met een jaloers oog of praten shit over je.  zelfs als je niet meer boeit om hoe je eruit ziet mensen blijven praten vaak als ze weten dat het je niet boeit is het vaak jaloerzie. tot ik op nu aankom. met 2 close vrienden en 3 vrienden er om heen. ze accepteren me.  het voelt misschien heel alleen nu maar ik heb liever een paar vrienden die me accepteren en me zelfverzekerd maken dan mensen met commentaar achter je rug en je blijft maar denken wat je fout doet maar je hebt wel een grote vrienden groep. ik zou er trots op zijn (niet dus). ik ben ze misschien kwijt maar heel eerlijk hun verlies.

okay nu even door naar de tea

 ik heb dus ruzie, het is echt een grote ruzie ik zal beetje uitleggen. nou L had dus ruzie met J  eerder maar ik was allebij bevriend met hun. ik wou geen kant kiezen maar ik wou alsnog er voor beiden zijn. maar voordat ik het wist werd ik er teveel in meegetrokken zelfs mijn beste vriendin had al een kant gekozen (L)  maar ik wist niet ieder zijn verhaal dus ik ging aan beiden kanten luisteren. L had al een heel groepje verzameld dus dan voel je je gedwongen om er bij te horen ook omdat je beste vriendin daar '’bij hoorde'' maar ik wou er ook zijn voor j en haar kant horen. voor dat ik het wist werd ik in beiden kante meegetrokken en moest ik naar beide hun verhaal luisteren en maar ‘meepraten’ zodat ze zich gesteund en begrepen zouden voelen dus ja simpel gezegd met L pratte ik slecht over J want dat zou haar een gevoel geven van steun en bij J over L. nou een paar weken later was het klaar en ik was opgelucht want het was best wel stressvol. maar ja toen opeens op een dag heeft J alles verteld aan L wat ik heb gezegd en andersom en dat gaat dan over de ruzie tussen hun eerder. en daar kwam meteen gezeik van tussen L en ik want zij is best wel pittig en wilt meteen laten weten dat ze alles weet dus ons gesprek begon van

L: doe niet zo leuk 

ik: huh wat bedoel je 

en toen zei e helemaal van ja ik weet wat je hebt gepraat enzo en ik was woedend op beide want ik heb zo mijn best gedaan om er voor beiden te zijn en dit krijg ik terug? klopt ik had het misschien beter moeten aanpakken  maar ik was er wel voor je. en toen ging L me helemaal fake friend enzo noemen maar ik heb altjd veel meer energie gestopt in onze vriendschap dan zij dus dat was ook niet leuk. nou ging ze door en door ging ze opeens begonnen over mijn uiterlijk van ja je schoenen zijn echt raar die heb je al super lang enzo en je kleren je lijkt op een zwerver. en dat maakte mij ook boos want ik hou van oversized kleding het is comfortabel en het boeit me niet, en zij draagr skinny jeans met een zara topje en airforces, waar niks mis mee is. maar het is in mijn ogen bij haar zo meeloperig want bij andere mensen is het gw prima maa zij doet dat aan omdat iedereen dat doet snap je? en zo gaat het dus door en ze helemaal door over dat ik geen vrienden had enzo. dit wou ze dus di hele jaar in onze vriendschap zeggen. maar L heeft altijd haar eigen groepje maar daar wasik eerst ook bevriend mee maar nu omdat ik ruzie met haar heb ben ik voor hun opeens ook die zwerver. en nu opeens trekken ze ook mijn  beste vriendin erbij van jullie zijn fake en jullie dit dat.  maar ja. ik heb dus door die ruzie wat vrienden verloren maar ja of ik het vrienden kan noemen weet ik nou ook niet.  J heeft inmiddels met mijn ex. maar nu gaat L ook dingen tegen mijn ex lullen over dat ik hem terug zou willen omdat ik geen vrienden heb etc etc. nou ja dit dus. alleen nu heb ik soort van een angst want mijn beste vriendin is echt een schat en wilt altijd het beste voor anderen en om die redes vind ze het moeilijk om nee te zeggen daarom is ze ook wat sneller geneigd om mee te gaan met een groep door druk en daar is ze dus iets gevoeliger voor. maar L weet dat. dus ik ben nu bang dat ze op een manier mn beste vriendin willen pakken en overnemen of heel lief gaan doen en mijn beste vriendin doet dan lief terug want dat is haar personaliteit gewoon en ja dan sta ik er helemaal alleen voor op school al is ze erdan nog wel voor me het zou niet zo vertrouwd voelen. maar door al dit ben ik er sterker door heen gekomen en als ik wil kan ik nu emo worden of juist een meisje met roze rokjes het boeit niet ik heb de vrienden die me accepteren en de rest maakt niet uit praat maar ik vind het mooi ik ben heel erg leuk en lief en mooi en je ogen zitten niet 24/7 bij me dus je kan niet een exacte mening hebben. ik weet wie ik ben ik weet wat mijn stijl zijn ik weet dat alles mogelijk is en ik weet dat dit is gebeurd om een rede en dat dit misschien wel een goed en beter pad is. 

 

heel veel liefs van mij en als je dit tot het einde hebt gelezen ik hou van je en hou van jezelf je bent prachtig! 

 


0 reacties

Geen reactie

Reageer