Skip to main content

Het gaat steeds slechter met me...

• September 5, 2025
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi,

Ik moet even mijn verhaal kwijt:

Het gaat gewoon niet goed met me, ik heb veel minder energie, ik heb overal minder zin in dan eerst, ik moet mezelf 's ochtends uit bed slepen en ik heb de hele tijd het gevoel dat ik elk moment zou kunnen beginnen met huilen. Ik heb gewoon helemaal geen zin meer en ik weet het niet meer...

2 reacties

Anna_KT
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 5, 2025

Hoi ​@Giraf2012 ,

Wat een nare situatie moet dat zijn voor je, maar wat knap van je dat je er hier over durft te komen praten. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anna (De Kindertelefoon) 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Het klinkt echt heel zwaar wat je doormaakt en ik kan begrijpen dat het voelt alsof alles tegenzit. Wat jij beschrijft, voelt echt als een depressieve periode: weinig energie, nergens zin in hebben, moeite met opstaan en het gevoel dat je elk moment kunt gaan huilen. Dat betekent niet dat je zwak bent of iets “verkeerd” doet, het laat gewoon zien dat je veel stress en verdriet in je hoofd hebt.

Het belangrijkste is dat je hier niet alleen doorheen hoeft te gaan. Praten met iemand die je vertrouwt, een ouder, oudere broer/zus, een mentor, schoolpsycholoog of bijvoorbeeld de Kindertelefoon, kan enorm helpen. Ook al voelt het soms eng om je gevoelens te delen, je hoeft het niet allemaal alleen te dragen.

Kleine stappen helpen ook: probeer een momentje te nemen voor iets kleins waar je je iets beter door voelt, zoals een korte wandeling, muziek luisteren, of iets creatiefs doen. Het gaat niet om grote dingen, maar om kleine stukjes rust en steun voor jezelf.

Als je het gevoel hebt dat je écht niet meer weet hoe je het moet volhouden, of als de gedachten te heftig worden, is het super belangrijk om direct hulp te zoeken bij iemand die kan zorgen dat je veilig bent – bijvoorbeeld via 113 Zelfmoordpreventie (telefoon of chat).

Je gevoelens zijn echt, ze zijn belangrijk en ze verdienen aandacht. 💛

xx liefs Wolf 🐺