Skip to main content
Vraag

Het gaat slechter met een vriendin😞

• May 26, 2026
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Zoals ik al in vorige topics schreef gaat het niet super met mijn vrienden. Met een vriendin ging het langere tijd wat beter gelukkig, maar ik merk dat ze nogal slecht voor zichzelf zorgt. Ze is weer volledig terug bij af met haar sh en drinkt  niet voldoende ( ze zegt dat ze dan misselijk word en ook echt moet spugen( wat al vaak gebeurd ))en toen ik haar laatst aan de telefoon had klonk ze nogal depri en zei dat ze weinig motivatie meer heeft om nog te leven. Haar ouders weten dit niet, ze zei dat ze het toch niet door hebben. Dit alles maakt me bang en vind het zorgelijk, ze heeft al eerder op dit punt gestaan. 😞 Ik probeer wel er zoveel mogelijk voor haar te zijn, maar als ik dingen zeg zoals; ' ik vind het super rot voor je' of ' ik geef echt om je' dan lijkt het niet binnen te komen of een beetje op een manier dat ze te ver in haar hoofd zit dat een soort stem het niet geloofd. Ik vind het best lastig, ik wil graag hetzelfde als de vorige keer voorkomen, maar het lijkt nog erger dan de vorige keer, heeft iemand tips wat ik kan doen? Ik haat het dat ik het soms niet weet 😑

Liefs ♥️

5 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • May 26, 2026

Heee, 
Ik begrijp je!
Het kan soms idd lastig zijn om toe te kijken en weinig te kunnen doen. 

Meer dan je best kan je niet doen. En vergeet niet goed voor jezelf te blijven zorgen. 

De keuzes die een ander maakt zijn niet jou keuzes, en je kan je best doen om er voor diegene te zijn, maar zorg dat je ook op jezelf let en dat het je niet te veel wordt.

Het komt goed, vertrouw me!

Je staat er niet alleen voor. 

xxxEllis

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • May 26, 2026

Heyyyy 

K snap helemaal in wat voor situatie je je bevind,ik zit in precies dezelfde situatie met mijn vriendin.

Mijn advies zou zijn dat je het wel aan haar ouders of aan iemand anders die haar kan helpen(mentor,vertrouwenspersoon) vertelt ook al is ze het daar zwlf niet mee eens.

Uiteindelijk is het beter voor haar.

Het kan wel zijn als je dat doet dat ze misschien een beetje boos of verdrietig is,dat is wel even slikken maar uiteindelijk zal ze je dankbaar zijn❤️

Misschien kan je een keer met de kindertelefoon bellen of chatten,misschien hebben zij nog advies.

Groetjes Jacqueline❤️💙💜

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • May 27, 2026

Hey lieve ​@Boterbloempjee  ik denk dat ​@Jacqueline. en ​@Ellis  heel goede adviezen geven! Het is echt heel lief hoe bezorgd je bent en mensen in vertrouwen nemen omdat het zo slecht gaat met haar is altijd goed. Misschien kun je ook de Kindertelefoon bellen voor deskundig advies. En denk ook aan jezelf hoor 🫂 je doet wat je kunt, meer kan niet en dat is al superlief!! 😘

Liefs, Tover xxx

Fleur_
Forum|alt.badge.img+3
  • De Kindertelefoon
  • May 27, 2026

Hi ​@Boterbloempjee ,

Wat super goed dat je dit post op het forum en hierover komt praten. Wat vervelend dat je je zorgen maakt om jouw vriendin. Dat moet ook erg lastig voor jou zijn. Weet dat je hiermee ook altijd met de Kindertelefoon over mag komen bellen of chatten tussen 11:00 en 21.00 uur (0800-0432). Ook kun je contact opnemen met 113 als je je zorgen maakt om iemand anders  bellen  met 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Nogmaals heel erg goed dat je hierover komt praten. 

Groetjes, 

Fleur

De Kindertelefoon

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • May 27, 2026

hi lieve ​@Boterbloempjee  wat naar om te horen zeg. ik wil net zoals de anderen zeggen om ook echt voor jezelf te blijven zorgen en ook aan jezelf te denken. zodat je ook anderen kunt helpen. en voor de rest ben ik het helemaal eens met wat er is gezegd door de anderen. 💗

heel veel liefs vie