Het gaat slechter en slechter



Toon eerste bericht

694 reacties

yup, ik wist dat van school dus eerst echt niet enz...

uhh haha moeilijk, het is een beetje een moeder figuur voor me als je me snapt(hou van haar maar op een familie manier.), ze wil me wel soort van helpen, maar ze heeft ook al thuis eigen kinderen met problemen dus die gaan voor, ze wil me bijv wel helpen met zulke informatie.

ja ik sta er dus nooit bij stil.
ik heb niet momenten dat ik zit van; ik heb last van dit en dit en dit en dit en dit en dit en dit..... etc
vaak ben ik gewoon sad. that's it. ik weet wel waardoor het komt maar op dat moment denk ik er niet echt bij na enz.. ik kan het moeilijk uitleggen
Informeren is ook al fijn, dat ze dat doet :)

Maar hier op het forum kun je wel allemaal schrijven waar je last van hebt. Je kan je gevoel dan misschien niet vertalen, maar misschien kun je wel met je verstand bedenken wat er allemaal speelt en dat opschrijven?
ja echt een top vrouw😅

ja dat is het probleem, het is zo veel en ik weet niet hoe ik het moet opschrijven dan en waar en welk topic en struggleeeees
Het hoeft ook een lopend verhaal te zijn. Het kan ook een lijstje zijn met punten waar je momenteel mee struggelt

-Somberheid
-Suïcidaliteit
-Automutilatie?
-Gebrek aan acceptatie rondom geloof
-Stress vanuit school
-Slaapproblemen?
-Behoefte aan meer en betere vriendschappen?
Etc.

Ik weet natuurlijk niet of alles hiervan klopt. Dit zijn alleen dingen die ik opmaak uit je topics en reacties.

Dat lijstje kun je dan ook langzaam toelichten. Bv:
-Suïcidaliteit: Ik wil graag dood. Ik denk heel veel aan de dood. Etc.

En toelichten hoeft ook niet per se, maar misschien dat het zo wel lukt?
ow wauw Pin,

dat is meer dan ik even snel kon bedenken en het is waar...
btw die vraagtekens kunnen weg. ook al zie ik automutilatie moet als een probleem of dergelijke maar bedankt voor alvast het kleine lijstje!
Jij ziet het misschien niet als een probleem, maar het helpt wel voor het complete plaatje voor een arts. Het gaat je vast lukken om 'm uit te breiden.
dus even snel heb ik dit....

  • Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen?
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • problemen met ouders
  • druk uit elke omgeving
  • geen plezier meer
  • niks eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • dood van iemand
  • problemen van iemand waar ik om geef
  • HSP?
  • stage
  • school
  • deze wereld(meeste mensen en reacties kan ik niet tegen)
  • weinig vrijheid
  • niet kunnen doen wat ik wil
  • zelfmoord poging van een van me ouders
  • harde geluiden
  • mensen hun emotie's
  • slecht met geld omgaan --> problemen
  • onveilig gevoel
  • gevoel niet begrepen te worden
  • gevoel van aanstellen
  • geen vertrouwen meer in mensen
  • bang voor mensen
  • bang voor groepen
  • slecht tegen veranderingen
  • bang voor reacties van mensen
zoiets? vul hem wel bij als ik weer wat bedenk i guess
Wow damn, die lijst had ik zo snel niet aan zien komen!

In sommige dingen zie ik overlap, dus dan kan het eventueel bij elkaar of onder elkaar. Ook heb ik er wat opmerkingen achter gezet, wat je wellicht helpt het specifieker op te schrijven.
  • Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • Problemen met ouders
  • Druk voelen uit elke omgeving
  • Geen plezier meer
  • Te weinig eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • Moeite met de dood van iemand (vriendin right?)
  • Problemen van iemand waar ik om geef
  • HSP -> Harde geluiden, De emoties van mensen voelen (moeite om hiermee om te gaan)
  • Stage (misschien kun je opschrijven wat van stage je moeilijk vindt)
  • School (same als hierboven)
  • Deze wereld (meeste mensen en reacties kan ik niet tegen noem een voorbeeld!)
  • Weinig vrijheid (geven je ouders je te weinig vrijheid?)
  • Niet kunnen doen wat ik wil (hoort dit dan niet bij te weinig vrijheid?)
  • Zelfmoordpoging van een van me ouders
  • Slecht met geld om kunnen gaan --> problemen
  • Onveilig gevoel (waar?)
  • Gevoel niet begrepen te worden (door wie? Iedereen)
  • Gevoel van aanstellen (bij wie?)
  • Geen vertrouwen meer in mensen (wie wel/niet)
  • Bang voor mensen (in het algemeen of zijn er specifieke mensen waar je bang voor bent?)
  • Bang voor groepen (bang voor groepsdruk dingen of meer dat je een groep op straat intimiderend vindt?)
  • Slecht tegen veranderingen kunnen
  • Bang voor reacties van mensen (waar ben je bang voor?)
hi,

ja sorry dit kwam even in me op.
zal ik hem even aanpassen(BTW Pin nog 19 reacties en je heb 5000 reacties! nog voor 2019??):

BTW ik heb dikgedrukt als "antwoord"

  • Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • Problemen met ouders
  • Druk voelen uit elke omgeving
  • Geen plezier meer
  • Te weinig eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • Moeite met de dood van vriendin
  • Problemen van beste vriendin
  • HSP -> Harde geluiden, De emoties van mensen voelen (moeite om hiermee om te gaan)(komen harde geluiden van HSP?)
  • Stage (misschien kun je opschrijven wat van stage je moeilijk vindt)(stage geeft druk, prestatie druk. daarnaast iedereen tevreden houden en het goed proberen te doen)
  • School (same als hierboven)(same als hierboven😂)
  • Deze wereld (meeste mensen en reacties kan ik niet tegen noem een voorbeeld!)(like mensen over andere mensen gemeen doen, oorlog, racisme, tegen geloof)
  • Weinig vrijheid (geven je ouders je te weinig vrijheid?)(iedereen, ik moet bepaalde dingen die ik niet wil. dan heb ik minder vrijheid?)
  • Niet kunnen doen wat ik wil (hoort dit dan niet bij te weinig vrijheid?)(ja en nee, ik kan bijvoorbeeld bepaalde dingen niet doen door problemen. rijlessen bijv, of geloof..)
  • Zelfmoordpoging van een van me ouders
  • Slecht met geld om kunnen gaan --> problemen
  • Onveilig gevoel (waar?)(like overal, ik weet niet waarom maar voel me gwn nergens veilig)
  • Gevoel niet begrepen te worden (door wie? Iedereen)
  • Gevoel van aanstellen (bij wie? iedereen)
  • Geen vertrouwen meer in mensen (wie wel/niet)(Somberheid
  • Suïcidaliteit
  • Automutilatie
  • Gebrek aan acceptatie rondom geloof
  • Stress vanuit school
  • Slaapproblemen
  • Behoefte aan meer en betere vriendschappen
  • Problemen met ouders
  • Druk voelen uit elke omgeving
  • Geen plezier meer
  • Te weinig eten(gewoon alleen 1 broodje)
  • Moeite met de dood van iemand (vriendin right?)
  • Problemen van iemand waar ik om geef
  • HSP -> Harde geluiden, De emoties van mensen voelen (moeite om hiermee om te gaan)
  • Stage (misschien kun je opschrijven wat van stage je moeilijk vindt)
  • School (same als hierboven)
  • Deze wereld (meeste mensen en reacties kan ik niet tegen noem een voorbeeld!)
  • Weinig vrijheid (geven je ouders je te weinig vrijheid?)
  • Niet kunnen doen wat ik wil (hoort dit dan niet bij te weinig vrijheid?)
  • Zelfmoordpoging van een van me ouders
  • Slecht met geld om kunnen gaan --> problemen
  • Onveilig gevoel (waar?)
  • Gevoel niet begrepen te worden (door wie? Iedereen)
  • Gevoel van aanstellen (bij wie?)
  • Geen vertrouwen meer in mensen (wie wel/niet)(alleen in mensen van bijeenkomstne)
  • Bang voor mensen (in het algemeen of zijn er specifieke mensen waar je bang voor bent?)(iedereen)
  • Bang voor groepen (bang voor groepsdruk dingen of meer dat je een groep op straat intimiderend vindt?)(groepsdruk, maar ook de aanwezigheid van een groep omdat ik dan bang ben dingen verkeerd te doen of mensen te kwetsen)
  • Slecht tegen veranderingen kunnen
  • Bang voor reacties van mensen (waar ben je bang voor?)(dat ik ze met mijn reacties pijn doe, of boos maak)
Zeker geen sorry zeggen Ronald! Ik vind het juist fantastisch dat je met deze lijst bent gekomen!

Wel blijven opletten hè, ik moet nog 13 reacties voor ik de magische grens haal 👀 😉

Harde geluiden komen idd van HSP. Daardoor kan je minder goed tegen prikkels. Geluiden zijn prikkels.

Voel je je ook niet begrepen op de bijeenkomsten of hier op het forum? (Het is zeker niet erg om hier op te antwoorden dat dat inderdaad zo is.)

Je uitbreiding ziet er erg goed uit! Alleen heb je bepaalde dingen dubbel gekopieerd volgens mij 🤔
haha toen ik die reactie schreef waren het er volgens mij nog 19

naja dat verklaard dus waarom ik niet van hardcore en al die random harde muziek houd😂

de bijeenkomsten praat ik weinig over me problemen behalve dus met die moeder(laat ik haar anders gwn M noemen) en ja soms op het forum ook

haha oeps idk blijkbaar kopierde hij dat?(denk dat mijn account ook een keer een lang bericht wilde)
Je kan op zich wel van hardcore houden. Ik vind soms drukke muziek best wel tof. Ik kan er alleen niet tegen 😂

Je praat bij de bijeenkomsten weinig over je problemen. Op zich hoef je niet over je problemen te praten om je begrepen te voelen. Soms is in een accepterende omgeving zijn al voldoende.
haha ja idk ik als ik die muziek hoor door oortjes dan gooi ik die oortjes en waar t aan vast zit direct naar de andere kant van de kamer

ze accepteren me wel en heel goed hoor. maar denk dat al zou ik het vertellen dat ze me niet goed begrijpen
Zou ik ook doen, de telefoon wegpleuren. Maar dan wel goed, want straks vliegen de oortjes eruit en dat blert ie die herrie door de hele ruimte...

Ja, begrijpen is natuurlijk iets anders dan tolereren en accepteren. Denk je dat iemand je écht kan begrijpen? Of moet je het daarvoor zelf ook hebben meegemaakt?
haha ja ik kan heel agressief worden als iets enorm hard door me oren gaat

ligt eraan waar het over gaat, iemands dood is voor iemand die zoiets niet mee heeft gemaakt moeilijker in beelden dan bijv gescheiden ouders? denk ik dan

Pin, ik wil dat je nog 3 reacties plaatst want ik wil online zijn als je dat doet en ik ga bijna! ik wil je die 5000 reacties zien halen

edit: maak nu alvast het topic aan want weet dat je het toch wel gaat halen
Ja, sommige dingen zijn je misschien moeilijker voor te stellen dan andere dingen. Je kan het gevoel alleen vergelijken met dingen die je wel kent, denk ik dan, waardoor je het altijd soort van met iets anders vergelijkt. Idk, ik denk dat je iemand pas echt begrijpt als je in het zelfde schuitje zit en dat je dan alsnog elkaar niet écht begrijpt.

Topic?
Nee klopt, denk dat ik me daarom niet begrepen voel?

Uh ja topic😂😅
Wellicht. Ik voel me daarom in ieder geval niet begrepen.
ja je hebt gelijk.

maar ik voel me wel geaccepteerd maar begrepen dan weer niet.
ook al weet ik nieteens of ze me wel of niet zouden begrijpe
hi,

ik weet echt niet meer hoe ik me voel.
ik ben blij en heb echt zin in bepaalde dingen.
maar aan de andere kant wil ik dood, niks meer doen.

wat er nou precies aan de hand is weet ik zelf ook niet, ik heb zoveel stress en druk, ik kan school en stage en gewoon even helemaal niks meer aan. al leg ik dit bij andere uit dan begrijpen ze me niet en zeggen dat ik door moet gaan met school en dergelijke. dat gaat echt niet, ik heb bijv 4 dagen "ziek" geweest omdat ik gewoon alles even niet meer aan kon. toen ik thuis was en gewoon tijd voor mezelf had voelde ik me gewoon weer "blij" en rustig in me hoofd. maar al zeg ik dat weer tegen me ouders of school dan zeggen ze; ja dat heeft iedereen, en je moet toch naar school want je zal dit altijd blijven hebben....

daarnaast heb ik soort van problemen met een vriendin wat ik moeilijk hier kan vertellen ivm privacy.

dan heb ik weer echt last van mensen, niet iedereen maar meer de mensen die een haat tegen mijn geloof hebben, onlangs hier op het forum(tuurlijk is dit iemands mening) zei iemand dat het een "gevaarlijk" geloof is en dat je er ver uit de buurt moet blijven... sorry maar je hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met het geloof of dergelijke maar om het gevaarlijk enz te noemen vind ik ook weer raar.(Mijn mening)

dan wil ik nog iets zeggen maar dat komt over 1/2 weken zodat het beter is voor me privacy en woonplaats en dergelijke.

vanmiddag weer een gesprek met de maatschappelijk werken(iemand die ik eigenlijk niet mag en me dingen verbied of verplicht.). ik had het dus laatst over die moeder en had met haar hierover gesproken en zij had er ook ervaring mee en zei; je moet gewoon eerlijk al je gedachtes zeggen en ook als je het er niet mee eens ben.
nou dat word dan gezzelig vanmiddag....
Reputatie 3
Badge +3
Heey,

Ik ken dat gevoel ook. Ik heb vooral nu in het nieuwe jaar zoiets van het gaat helemaal top ik heb geen hulp meer nodig. En als iemand er dan over begint. Van heey hoe gaat het met je? Of heb je die gedachtes nog? Dan begint het weer helemaal slecht te gaan.

Ook nu weer bijvoorbeeld. Ik start me laptop aan en het eerste waar ik aan denk is. Wat is de datum? Een plan heb ik nog wel. Maar aan de andere kant ben ik wel heel erg bezig met de toekomst. Ik heb me al ingeschreven bij een woningbouwvereniging. En ik ben samen met me vriendin bezig met het kijken naar een huis/ appartement. Daarnaast ben ik nu best druk met mijn webshop/ bedrijfje. Dus mijn leven is nu eigenlijk best heel goed en fijn en toch wil ik aan de ene kant liever dood.

En waarom idk? Het zal wel iets in mijn hoofd zijn.

Ik ben het eigenlijk wel eens met die mensen. Dat je toch naar school moet gaan en moet gaan werken. Misschien wel in mate, maar dat je er nog wel heen blijft gaan. Als je dat allemaal niet meer doet en je gaat op je kamer of op bed liggen, daar wordt je al helemaal niet beter van. En je raakt mogelijk je dag ritme kwijt.

Ik heb het ook gedaan. Ik ben gestopt met school naar me eerste opname van 2018 in januari. Ik had ook geen werk meer dus ik deed de hele dag helemaal niks. De eerste paar dagen is het super. En weken ook wel. Maar daarna wordt je er zelf ook niet meer blij van.

En het ergste was dat ik in Augustus weer naar school ging. En dat gaat dus helemaal niet. Want ik had een heel nieuw ritme. Opstaan. Gamen. Eten. Gamen. Rondje lopen. Gamen. Eten. Gamen en uiteindelijk rond 3 uur is slapen. Dat ging dus helemaal niet. En dat resulteerde dat ik een redelijk ernstige poging deed. En voor een paar weken niks meer kon doen. Uiteindelijk is het wel goed afgelopen. Ik doe een leuke opleiding en als ik me diploma haal in juli. Dan stop ik er ook mooi mee. ( met school).

Over je geloof. Ik denk dat je dat gewoon moet accepteren. Je zal altijd wel mensen hebben die jou geloof niet mogen. Dat heb je nou eenmaal gewoon. Mensen vinden altijd wel iets van een ander geloof. Ik ken het zelf ook. Met mijn geloof. Maar ja. Ik accepteer het gewoon. En wat andere dan vinden, het zal wel.

Sterkte vanmiddag!

^
Future
hey,

ik snap die mensen deels.
het probleem is dat ik geen energie meer heb, ik echt rust nodig heb en ik gewoon aan mezelf voel dat het anders verkeerd gaat.
ik snap ook dat je ritme kapot gaat enzo maar aan de andere kant, ik wil het rustig afbouwen en rustig opbouwen, zodat het ritme er ook makkelijker bij komt. momenteel kan ik vrijwel niks op school alle informatie gaat langs me en ik zit daar eigenlijk een beetje dood. daarom is het nut er ook niet meer. ik leer niks meer enz

ja ik snap dat ik het moet accepteren maar ik vind dat je zoiets ook op een andere manier kan zeggne
Hoi,

Misschien heb je last van een burn-out?

Verder ben ik het met Future eens: regelmaat is heel erg belangrijk, zeker als je depressief bent. Van niks doen, dáár word je pas echt depressief van.

Waarschijnlijk heb je het met dat bericht op het forum over een bericht op een vragenlijst van jou? Op zich, het is natuurlijk niet leuk om te horen, maar je hebt de vraag wel gesteld en je verwachtte volgens mij ook wel eerlijke antwoorden. Dus ja, dan kun je ze wel vroeg of laat verwachten. En hiermee probeer ik het niet goed te praten, want het blijft natuurlijk naar om te horen.

Hmmm dat klinkt inderdaad gezellig bij de maatschappelijk werkster! Laat je even weten hoe het is gegaan?

Gr. Pin
nou daar gaan we. als ik iets mis staat het morgen hier nog wel bij.

eerst even op Pin's reactie:

ja zelf denk ik het wel maarrrr, meer info straks

ik weet dat ik van niks doen ook "sad" word maar op dit moment weet en merk ik dat ik merk het niet meer vol te houden en weer begin met snijden, en ben gestopt met eten.
zelfmoord is nu eigenlijk ook 24/7 in me gedachtes enz maar geloof me pls, het komt door stage en school. ze zetten zoveel druk enz op me en het word me gwn teveel....

ja, onder andere dat bericht van die vragenlijst. natuurlijk een mening, en ik weet dat mensen er zo over denken, so be it. dat maakt me niet uit. maar meer het feit dat er dan dingen tussen staan die niet waar zijn daar kan ik niet tegen.

nu: maatschappelijk werker:
idk where to start so als je vragen heb stel die er pls over want wss vergeet ik veel,
het begon meteen slecht. ik kwam binnen en ze zei dat ik er blij uitzag... nou ik wil(de) dood.
vervolgens begint ze heel irritant over dat ik me niet moet aanstellen etc.
toen het volgende onderwerp:
de vorige keer werd mij gevraagd of ik een zelfmoordplan had, als ik dat had dan mocht ik niet weg.
nu dezelfde vraag, mijn antwoord was: nee ik heb geen plan, dat kan ik niet maken omdat ik er geen tijd voor heb. daarnaast zou ik het wel met alle liefde willen en denk er vaak genoeg aan, denk dat het dan wel spontaan word en niet allemaal gepland enzo."
haar reactie verbaasde me: o, oke. en hoe gaat het met school?
like for real, ik vertel je net dat ik dood wil en dat ik t willekeurig zou doen en jij maakt je zorgen om school!?
naja school: ik zeg;"ik ga dit jaar al niet halen dus veel nut om op te letten en dergelijke is er niet"(het staat vast dat ik niet kan overgaan).
en ook daar werd niks aan besteed.
ik vond het een enorm slecht gesprek en dan vooral omdat ze dan aan het eind zegt; nou een goed gesprek.
sorry maar ik wilde bijna zeggen; ja ik vond het zeer geslaagd, ik moet nu gaan anders gaat het misschien nog slecht met me.

sorry dit is een beetje uit frustratie getypt
Oké, school is dus slecht. En hé, je gaat niet over: waarom nog gaan?

Ik hoop alleen wel dat je dan wel een ander ritme zoekt als je niet naar school gaat.

Dat gesprek, wauw... Triest... Waarschijnlijk wou ze dat je er blij uit zag ofzo 😂
Waarover mocht je je niet aanstellen?

En dan haar antwoord op de zelfmoord vraag... Ja... Aan de ene kant zou ik zeggen, dat klinkt als de meeste hulpverleners. Aan de andere kant vind ik het ronduit triest. Want hé, het enige wat telt is of je vandaag of morgen zelfmoord gaat plegen. Een plan kan dat bevestigen. Geen plan is geen bevestiging, dus ja. Maar ik vind die redenatie zeer triest.

Oké, maar je hebt nu geen tijd om een plan te maken. Beloof me dan wel dat je dit ook niet gaat doen als je wel meer tijd zou krijgen!!

Het maakt het inderdaad wel af om dan op het eind te zeggen dat het een goed gesprek was. Echt 👌 De volgende keer (mocht die er komen (hopelijk niet)) moet je gewoon zo'n opmerking maken.

Gr. Pin

Reageer