Het gaat slechter en slechter



Toon eerste bericht

694 reacties

Ik heb niet het gehele topic (qua pagina's gelezen) maar hoe gaat het nu met je vergeleken met de periode toen je dit topic opende?
Ik had gezegd dat ik minder zou quoten hè, niet per se nooit meer. Je verwoordde gewoon precies wat ik vond. Of heb je liever ook niet dat ik je quote? Want dan zal ik dat ook gewoon niet meer doen.

Bedankt voor het linkje, die ga ik zeker wel even doorkijken hoor :)

Stom van Wikipedia zeg. En ja, ook van de media. Het is inderdaad hetzelfde met de islam. Ik heb een islamitische vriendin en zij heeft me dingen uit de Koran laten zien. Daar staat letterlijk in dat moorden en alle dingen die die terroristen doen, verboden zijn. Dat is gewoon niet de islam...

Jep, Kerst is voorbij! Well done 🙂
@Anonie_m haha maakt niet uit, het is ondertussen 23 pagina's dusja.
uhh goed en slechter, sommige dingen zijn vooruit gegaan en sommige vele malen slechter.
het is eigenlijk vrij veel om uit te leggen en ik weet ook njiet hoe ik dat moet doen.... sorry!

@Pin mij maakt het niet uit of je wel of niet quote maar omdat je het laatst zei dacht ik er even aan\

oeh dat vind ik wel leuk dat je dat wil doen!

nee ik weet het, ik heb wel dingen van de Koran gezien en weet dat zoiets ook niet klopt(wat de media zegt)

yeey ik ben nog levend? lol sorry
Ja natuurlijk yeey dat je nog leeft!!!
Hoi

Naast geld, is stereotyperen iets waar veel mensen een hoop energie is steken. Een religie veralgemenen naar dat ene groepje dat van het pad af is geraakt, is niet ok.

Kerst overleefd, nice. Nieuwjaar lijkt me een feest dat minder religiegebonden is, wat ervoor kan zorgen dat mensen samenkomen :)

Groetjes
Kenshin
"Naast geld, is stereotyperen iets waar veel mensen een hoop energie is steken."

yup, goed dat tenminste een paar mensen dat inzien...

nou, nieuwjaar vieren we ook niet. dit weer omdat dit gebonden is aan verleden waarbij het werd gevierd om een andere god te eren. alleen God heeft gezegd dat alleen hij geëerd mag worden.
hoop dat ik dat goed uitleg en zo niet; https://www.jw.org/nl/publicaties/boeken/wat-de-bijbel-leert/horen-we-feestdagen-te-vieren/ daar staat uitleg over de meeste feestdagen😅
Hoi,

Oké, dus nadat ik dat linkje heb gelezen, ruik ik een soort patroon. Jullie vieren de meeste (basically alle?) feestdagen niet, omdat ze eigenlijk een heidense oorsprong hebben. Maar hoe ik het dan interpreteer, vindt alleen de manier waarop deze feesten worden gevierd hun oorsprong in heidense gewoontes..?

Laten we Kerst even als voorbeeld nemen. De kerstboom is obviously heidens. Dat deed men vroeger omdat de "kerstboom" de enige boom was die z'n "bladeren" niet verloor. Om het donker weg te jagen, versierden en verlichtten ze de boom. Of iets in die richting.

Maar de gedachte achter Kerst, is de geboorte van Jezus. Jehovah's getuigen zegt dan dat er geen bewijs is dat ie de 25e van december is geboren, dus oké, I get that. Maar jullie erkennen wel dat Jezus is geboren toch? Dus waarom niet de heidense gewoontes weglaten, kerstboom skippen en de gebeurtenis vieren op een manier die wel aansluit bij de Bijbel?

En misschien is Kerst ook wel het verkeerde voorbeeld, maar het lijkt mij dat er wel belangrijke gebeurtenissen in de Bijbel staan. Waarom vieren jullie dat dan niet op jullie eigen manier? Of is dat dan omdat er in de Bijbel staat dat je dat dan niet moet / mag vieren? Of klopt dat laatste helemaal niet?

(Ik ben een beetje confused en ben benieuwd naar jouw uitleg 🙂 Het is allemaal ook niet als kritiek bedoeld. Ik vraag me gewoon af waarom, ik vind het verder prima dat jullie het zo doen 👍)

En misschien is dit een beetje random en klopt het niet, maar mag je dan ook niet je verjaardag vieren? Want ik bedoel, heel letterlijk genomen, jij bent God niet en jij mag dus niet geëerd worden en daarom mag het feest niet gevierd worden? Of is dit een rare gedachte?

Als je er verder geen antwoord op wil of kan geven, is dat natuurlijk ook goed.

Gr. Pin
Haha Pin, ook al was het kritiek ik vind het leuk om te horen.

nee wij vieren ook geen verjaardagen.(ook hier weer; https://www.jw.org/nl/jehovahs-getuigen/faq/verjaardagen/ )

uhh kerst. oke ik ga het proberen uit te leggen
Jezus is Belangrijk.
maar omdat ten eerste de datum niet klopt vieren we het niet en daarnaast.
toen Hij geboren werd was Hij nog niet "belangrijk" pas toen hij 29 was werd hij De Jezus Christus(toen werd hij gedoopt)
daarnaast staat nergens in de Bijbel dat we dat moeten vieren maar er staat wel specifiek in om Zijn dood te herdenken.daarnaast was kerst ook bedacht door een konining om toen de christenen of iets tevreden te stellen(deze waren in opstand want ze wilden een eigen feestdag) en toen besloot die koning om het dan maar tijdens een oud heidense traditie te doen, dus eigenlijk was de allereerste betekenis van kerst nieteens om Jezus geboorte te vieren...

hoop echt dat ik iets heb verduidelijkt zo niet, laat het weten plssss
Oké, wow, die had ik niet aan zien komen, dat jullie dus ook niet je verjaardag vieren. Maar ik snap het wel na naast die link ook een andere link gelezen te hebben. Eigenlijk best vreemd dat christenen hetzelfde boek naleven, maar toch zulke andere aspecten eruit halen.

Goede Vrijdag enzo is dan toch Zijn sterfdag? Vieren jullie dat dan wel (die ''feestdag'')? (Of misschien beter herdenken)

Dus je mag wel random een cadeautje geven of een feestje, for no reason? Maar gewoon omdat het kan? Wanneer is dat dan een feestje wat God goed vindt?

Wat grappig, ik vind dit geloof best logisch eigenlijk. (Grappig omdat ik er nu meer over te weten kom en ik deze uitkomst niet had verwacht (ik had niet echt verwachtingen))

Gr. Pin
nu ga ik wel ff quoten sorry!

Oké, wow, die had ik niet aan zien komen, dat jullie dus ook niet je verjaardag vieren. Maar ik snap het wel na naast die link ook een andere link gelezen te hebben. Eigenlijk best vreemd dat christenen hetzelfde boek naleven, maar toch zulke andere aspecten eruit halen.

ja hier heb je gelijk en ook niet. de Bijbel is meermalen vertaald(Wij Jehovah's Getuigen gebruiken de nieuwe wereld vertaling, waarom? omdat hier de naam Jehovah niet word weggelaten. er is een hele geschiedenis achter dat boek...) maar ondanks wij een ander boek hebben staat bijna alles hetzelfde. enkele verschillen; waar er bij ons bijv staat: Jehovah, Onze God, wij hebben U nodig.
staat er bij andere dus: Heer, Onze God, Wij hebben u nodig.
het verschil? ze gebruiken God's naam niet.

Goede Vrijdag enzo is dan toch Zijn sterfdag? Vieren jullie dat dan wel (die ''feestdag'')? (Of misschien beter herdenken)


eerlijk gezegd idk wat goede vrijdag is, dus deze middag na de dienst even snel gekeken of het hetzelfde is etc. Ja wij doen dan blijkbaar aan goede vrijdag.
alhoewel
wij noemen het geen goede vrijdag, waarom? weet ik niet precies maar als ik zo even keek, staat goede vrijdag verbonden aan pasen(wikipedia vgm, ) maar omdat het wikipedia is durf ik het niet zeker te zeggen.

Dus je mag wel random een cadeautje geven of een feestje, for no reason? Maar gewoon omdat het kan? Wanneer is dat dan een feestje wat God goed vindt?


jaaaa, Geven is goed! wanneer is het een feest dat God goed vind? wanneer er geen heidense of afgoding bij komt kijken, Halloween bijv. de achtergrond is van demonen enz.
bijv een Housewarming, niks mis mee. want de achtergrond en hoefddoel is vieren dat je een nieuw huis heb etc.
bijna kan je het vergelijken met elk feest dat geen vaste datum heb, alle verjaardagen staan vast. alle feestdagen staan ook vast enz(als je me begrijpt)

Wat grappig, ik vind dit geloof best logisch eigenlijk. (Grappig omdat ik er nu meer over te weten kom en ik deze uitkomst niet had verwacht (ik had niet echt verwachtingen))


yeeh, dat was precies mijn gedachtes, en naarmate ik meer ging leren(weet nu ook niet alles hoor) zag ik logica maar ook waarom dit het goede geloof is(dit is niet gemeen bedoeld naar welk ander geloof dan ook)
Doordat alle boeken zo vaak zijn vertaald en overgeschreven (vooral overgeschreven) vind ik het maar moeilijk om te geloven dat we nu de originele boeken in handen hebben. Maar dat is dan weer iets anders. Dat is bijvoorbeeld een reden waarom ik nooit zo naar een boek zou kunnen leven.

Ja, Goede Vrijdag is de kruisiging van Jezus en met Pasen staat ie weer op uit z'n graf? Dus I guess so dat het connected is.

Oké tof, dus jij geeft gewoon random feestjes door het jaar heen 😉 Wat doe je dan als iemand anders je uitnodigt voor zijn/haar verjaardag?
hi,

ik begrijp wat je bedoeld hoor. echter(niet alle maar veel) is er in duistland en rome en nog een paar museau met boekrollen van de bijbel gevonden(in het hebreeuws, de taal waarin het werd geschreven) daar en nog veel meer redenen ben ik dat boek gaan lezen en kwam er voor mijzelf achter dat dit waar is.

idk hoe het precies zit maar pasen vieren we niet en goede vrijdag zo noemen wij het niet.
net zoals dat hij niet opgehangen is aan een kruis maar paal /weer een klein verschil tussen geloven/

yep, daarnaast organiseren de mensen van de bijeenkomsten vaak wat te doen enz.
uhh vaak al word ik uitgenodigd zeg ik nee of heb ik toevallig iets anders te doen


nu meer on topic(ook al helpt dit wel om ff met iemand zo te kunne praten)

ik ben dus naar de huisarts geweest enz. die zegt dat die instelling niet goed is en dat ik het maar met de psycholoog moet doen... dan met een goede iemand van bijeenkomsten gesproken, en die had hetzelfde en bij dezelfde school. ze doen niks en laten ons(dus mij en die dochter) het zelf maar uitzoeken
Hoi,

Goede Vrijdag vieren jullie onder een andere naam. Duidelijk.

Wanneer men vroeger boeken overschreef (wat dat was de enige manier om een boek te reproduceren), voegde degene die dat deed soms nog wat toe of haalde dingen weg of paste het aan. Dit omdat hij dan vond dat dat beter paste / klonk. Daarnaast bestaat er ook nog een kans dat de dingen die zijn opgeschreven, geen verhalen uit eerste hand zijn, maar ook weer 20.000x doorverteld. Dus ja. Maar das weer mijn mening.

Woow wacht, je bent naar de huisarts geweest!!! Super goed! Maar je huisarts heeft echt stom gereageerd?! Wat heb je hem/haar ongeveer verteld? Dus je huisarts denkt dat je niet "ernstig genoeg" bent voor een instelling?

Het laatste stukje vind ik een beetje vaag. Iemand van de bijeenkomsten zei dat een instelling ook niet een goed idee waren. Diegene zit op dezelfde school? Je ging met een dochter naar de huisarts? Sorry, dat stukje berijp ik even niet :(

Ik vind het in ieder geval heel erg moedig dat je bent geweest. De uitslag is alleen denk ik niet wat je hoopte? Kun je hier de volgende keer dat je hem/haar ziet, over praten met je psycholoog? Dat je het idee hebt dat het niet genoeg is?

Ik hoop dat je het laatste stukje nog wat kan ophelderen voor me en dat je toch met een positief gevoel naar huis bent gegaan, want je mag echt trots zijn op jezelf!

Gr. Pin
hii

oke wait, die verhalen zijn eenmalig opgeschreven door een profeet, en voor de rest niks meer mee gedaan behalve vertaald naar engels, nederlands, etc... (moeilijk uit te leggen lol, maar tussen de boeken van kerken en ons is bijna geen verschil op de naam van God na)

ja naja werd eigenlijk gedwongen om naar de huisarts te gaan... en die zei dat het beter is om een psycholoog te gebruiken dan die instelling.

nee ik ging niet met iemand.
probeer het nu uit te leggen,
ik ben bevriend met iemand uit die bijeenkomsten en ook goed contact met die moeder.
ik zat met die moeder te praten(ze weet van mijn depressie. en die dochter is dus ook depressief en nog meer dingen).
we hadden het over dat school zo slecht meewerkte enz.
toen zei zij dat zij hier ook last van had(zelfde school). Dat de school niet mee helpt etc en dat ze er eigenlijk alleen voor stonden. toen kwam ze met een oplossing om school online te doen vanaf volgend jaar(dus geen drukte etc.. echt ik hou van haar, zulke goede oplossingen)
nou even met haar gepraat(zo fijn echt een beetje een moeder voor me). wilde ze vaker zulke gesprekjes omdat ze zich wel zorgen maakt enzo


hoop echt dat het duidelijk is...
Oké, misschien is jullie boek dan gwn bijzonder. Daar weet ik ook niet genoeg van.

Je werd gedwongen naar de huisarts te gaan. Wie heeft dat in gang gezet? Die moeder? :8 :)

Was het gesprek met je huisarts verder wel goed? Ben je het eens met wat er uit het gesprek is gekomen?

Ah nu snap ik het. Wel nice dat je het zo goed met die moeder en haar dochter kan vinden. Dat lijkt me erg steunend 🙂 Dat verdien je ook!

Super chil dat ze zo met je meedenkt. Ik hoop dat meer met haar praten je helpt :)

Gr. Pin
voor mij persoonlijk is het sws een bijzonder Boek.(maarja dat ben ik)

nee, de maatschappelijk werker die verplichte het me eigenlijk...

ja en nee, het was eigenlijk gewoon praat met een psycholoog... dus niet veel meer bijgekomen ofzo

jaa echt i love her
Oe, maatschappelijk werkster? What did I mis? Is zij aardig? Als in, gesprekjes voor herhaling vatbaar en nuttig?

Je situatie is niet veranderd, omdat je huisarts eigenlijk zei dat je met je psycholoog moet blijven praten. Ja oké, dat is dan ook niet alles als je verandering wil. Maar het was dus niet zo dat je huisarts je ook heeft overtuigd van dat dat "het beste" zou zijn?

Heb je alles (zo veel mogelijk) verteld tegen je huisarts? Of lukte dat niet?
uhh ja? niet gezegd dan?... sorry!

ja omdat ik dus niet weet hoe ik duidelijk moet maken wat me dwars zit... ik vind het lastig om erover te praten waardoor het niet lukt
Ik weet niet of je het hebt genoemd. Zo veel berichten hier... Ook zo veel verhalen overal op het forum. Soms vergeet ik wel eens wat 😉

Jammer dat je strugglede met het uiten van je gevoelens. Denk je dat je huisarts nu een goed beeld heeft van je gevoel?

Is die maatschappelijk werkster aardig?
hahah maakt niet uit want ik weet dus niet of ik het heb gezegd dus bij deze(dit heb ik dus ook altijd al moet ik mijn problemen vertellen, "vergeet" de helft omdat ik denk het al gezegd te hebben)

nee, eigenlijk totaal niet. ik zie en voel het alsof iedereen denkt dat het door de leeftijd komt of dat het even tijdelijk is. maar im sure dat dat niet zo is...

is ze aardig? ja dat probeert ze, maar het voelt niet fijn. ze doet alsof er niks aan de hand is. en ze verplicht me dus dingen die ik niet wil....
Hmmm ja, eigenlijk begrijp ik nu nog beter hoe je struggelt met dingen vertellen. Er is gewoon zo veel te vertellen...

Ze denken allemaal dat het vanzelf over gaat. *zucht* Natuurlijk gaat het niet vanzelf over! Heb je je huisarts wel van je suïcidaliteit verteld?

Oke, dus wegblijven bij de maatschappelijk werkster? Of verplicht iemand je weer naar haar toe te gaan?
yup, ik weet niet waar ik moet beginnen, wat ik moet vertellen, waar ik moet eindigen, wat relevant is etc....

yep i did.... maar waarschijnlijk geloven ze dat weer niet?

yup school verplicht mij om daarheen te gaan... en zij is vgm ook de enige die kan zorgen dat ik straks niet naar school hoef
Ugh vervelende maatschappelijk werkster. OOOO wacht, was dit die vrouw die vroeg of je er nog zou zijn op 8 januari (o.i.d.), jij zei misschien niet (o.i.d.) en ze vond je geen crisisgeval?

En als je dingen opschrijft om mee te nemen naar zo'n gesprek? Je kan trouwens ook een dubbele afspraak maken bij je huisarts. Als ik naar de huisarts ga, maakt ze altijd véél tijd vrij, omdat het meestal erg lang duurt...

De maatschappelijk werkster kan je wel helpen school te mogen skippen... Hmmm. Weet je ongeveer hoe dat werkt? Of weet die moeder dat misschien?
jaaaaaaa thats her (wist nieteens dat ik dat verteld had)

ja maar ik weet ook niks om nu om te schrijven bijv.....

dat is wel leuk en ga het proberen uit te leggen;
school is een bedrijf, ik betaal schoolgeld en ben dus "klant".
school gaat daarom altijd voor eigen gewin om jou bij hun te houden zodat je het geld aan hen geeft.
ik ben nog geen 18 dus een tussenjaar mag niet. die time-out klas zou ook niks helpen zei die moeder.

toen zei die moeder;
wat je kan overwegen is om online een studie te doen;
voordelen; het is thuis(meer rust), eigen tempo(minder druk), de stage uren zijn maar voor de helft(nog meer rust), 1x per maand klassikaal les(vragen stellen etc).
ik zie dit ook echt wel zitten aangezien het ook veel fijner klinkt.
maar moet dan toestemming krijgen van meerdere mensen enz.

het leuke is dus dat school(voor eigen gewin gaat dus), deze optie nooit verteld heeft.
Ah ja, school werkt natuurlijk zo... In mijn geval is dat voordelig, omdat ik juist wel naar school wil en school er alles aan zou doen om mij hier te houden en te zorgen dat ik over ga voor de slagingspercentages etc. Ook ben ik een leerling met en rugzakje en nu krijgen ze geld voor mij wat ze vervolgens maar gedeeltelijk aan mij besteden... Dus ja, lekker cashen.

Wel chil dat die moeder dat dan wist. Gaat ze je helpen dat te fixen?

Je weet nu niks om op te schrijven, maar later misschien wel? Dan kun je dat dan opschrijven right?

Reageer