Skip to main content

het gaat slecht

• September 24, 2025
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Cato.db
Forum|alt.badge.img+4

heyy

Het gaat heel slecht en ik weet ook niet hoe lang het nog gaat duren. Ik leg een andere keer wel wat meer uit maar ik moet nu even wat kwijt alleen weet ik niet als ik dit mag zegen. Ik hoop hey wel. Ik ban nu al 4 keer weggelopen van huis en de 3 de keer heb ik op een trein spoor gelopen en dat was heel eng. Ik heb er denk ik 10 seconden op gelopen en toen was ik heel snel weggegaan. Ik vond me zelf zo eng en nu als ik langs een trein spoor fiets, dus elke dag naar school, zie ik dat beeld weer voor me. Dus ja het gaat heel slecht ):

liefs Cato<3

4 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 24, 2025

Hoi ​@Cato.db ,

Wat naar om te horen, dat deze gedachtes bij je rond spoken. Het is logisch dat dit gevoelens zoals angst bij je oproept. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan je anoniem jouw verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan samen met jou nadenken, over hoe jij je situatie hopelijk iets kan veranderen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Je mag op het forum en aan de lijn/op de chat vertellen en praten over zelfmoordgedachtes. Wij willen altijd luisteren en oordelen niet. 

Heel knap van je dat je dit deelt! Dat je er over wilt praten, laat zien dat je er voor jezelf wilt zijn. 

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • September 25, 2025

Hoi, uit eigen ervaring zou ik je willen tippen om het lieve advies van ​@Robin59  te volgen en contact te zoeken! Het kan je echt helpen lieverd! Ik heb ook de beleving gehad hoe jij het ervaren hebt en ben daar uit gekomen door veel hulp en steun en ervoor te gaan.   Heb ik wel een topic over. Jij kunt dat ook! Dat je dit bericht post is al een begin. Ik zou je het liefst bij de hand nemen maar figuurlijk krijg je een hug van mij en zeg ik " doen hoor!" 

Groetjes liefs Tartan 😘

Cato.db
Forum|alt.badge.img+4
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • September 25, 2025

heyy ​@Tartan15 

bedankt voor jou hele lieve berichtje❤

ik heb geprobeerd hulp e zoeken  alleen nemen ze mij niet serieus dus weet ik ook niet zo goed wat ik nog meer moet doen 

liefs Cato❤ 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Jeetje ​@Cato.db, dit klinkt heel heftig. Als je NU denkt dat je jezelf iets aan wilt doen: bel meteen 112. Als het niet acuut is maar je wel suïcidale gedachtes of je je heel slecht voelt, bel of chat met 113 Zelfmoordpreventie (NL) via 113.nl of in België 1813, ze zijn 24/7 bereikbaar en helpen je direct.

Blijf niet alleen (zoek iemand in huis, een buur of bel een vriend), leg spullen weg waarmee je jezelf kunt verwonden, en als je kunt vraag direct aan iemand: “Ik voel me heel slecht, kun je bij me blijven of me helpen 112/113 te bellen?” zeg het gewoon zoals dat. Heel veel sterkte verder!

xx liefs Wolf 🐺