het gaat slecht

  • 20 May 2021
  • 7 reacties
  • 125 Bekeken

Badge

Hai iedereen, 

Waarschijnlijk boeit niemand dit maar ik wil graag even mijn verhaal kwijt. 
Het gaat de laatste tijd slecht met mij, ik doe mezelf pijn en ik huil elke dag. Ik voel me niet gelukkig en denk soms na over hoe het zou zijn als ik zelfmoord zou plegen.

 

Op school gaat het niet goed. Ik zit in havo 3 en sta niet op overgaan. Ik wil niet naar theoretisch door meerder redenen maar ik wil ook niet blijven zitten. Ik wil eigenlijk gewoon stoppen met school maar dat kan niet want ik ben 15. Laatst kreeg ik 2x hetzelfde complimentje dat ik altijd vrolijk en en dat ik daarmee anderen enthousiast maak. Ik lach dus altijd maar eigenlijk is dit meer een vermomming. Ik lach voor anderen en niet omdat ik het leuk heb.
 

Ik heb goede vrienden die om me geven. Ze weten dat ik niet top cijfers heb maar ze weten niet hoe het echt met mij gaat. Ik wil dit ook niet aan mijn beste vriendin vertellen want zo krijgt ze alleen maar meer last op haar schouders. Zij heeft het ook niet altijd makkelijk. Ook mijn ouders wil ik het niet vertellen omdat juist die alleen maar zitten te zeuren over school. 
 

nou dit was het wel z’n beetje. Bedankt voor het lezen voor wie dit deed ik moest het gewoon even kwijt. Als iemand tips of wat dan ook heeft of misschien hetzelfde meemaakt, mag je altijd reageren :)


7 reacties

Heyy

 

Ik wil als eerste zeggen dat je verhaal er echt wel toe doet hoor! We lezen je topic echt en willen je tips te geven en helpen! Daar is het forum voor🙂

 

Je kan altijd, anoniem met de kindertelefoon chatten en bellen. Je kan ook altijd contact opnemen met 113. Zelfmoord lijkt misschien een oplossing, maar dat is echt niet niet! Het gaat weer goed komen!

 

Ik snap je gevoelens goed ik zit zelf ook in een diep dal. Je ouders zeuren over school, maar ze weten niet de reden waarom het niet goed gaat op school. De tip die ik je kan meegeven is toch praten met bijvoorbeeld je ouders, vrienden, familielid of je mentor. Dit is een lastige en grote stap, maar ik weet dat je dit kan en het lucht echt op! Je ouders geven echt om je en zullen je echt steunen en helpen met jouw situatie, al voelt dat misschien nu niet zo. Je kan ook met je mentor praten over hoe je je voelt. Je mentor kan je dan denk ik goed helpen om de druk wat van je schouders te halen en je steun bieden op school. Je zou ook altijd even langs de huisarts kunnen om met hem/haar te praten over wat je denkt en voelt want daar is de huisarts ook voor!

 

Probeer ook leuke dingen te blijven doen. Alle kleine leuke dingetjes kunnen helpen om je toch iets op te vrolijken! Je kan bijvoorbeeld Een klein rondje lopen en even je hoofd leeg maken of een spelletje spelen met een vriendin. 

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als je nog meer wilt delen kan dat natuurlijk altijd!

Groetjes van mij

hey,

Dat is echt heel vervelend voor je. Wel heel goed dat je je verhaal wel een beetje kwijt kunt hierop! Wat je zou kunnen doen is contact opnemen net kindertelefoon, je kunt ze bellen of met iemand chatten.

je kunt ook kijken wat de oorzaak is dat je zo slecht voelt en het proberen beter te maken of als het kan te vermijden. Met school zou je eventueel hulp kunnen vragen aan vrienden of bijles kunnen vragen op school voor de vakken waar je slecht voor staat! 

probeer ook met je ouders te praten over school en over hoe je je voelt, want praten kan echt helpen en dan voel je je ook veel beter en opgelucht.

succes!!

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Niemandboeitmij, 

 

Ten eerste het is niet zo dat niemand jouw verhaal boeit. Maar jeetje dit is wel een heftig verhaal zeg, het lijkt mij een goed idee om te stoppen met jezelf pijn doen, jij bereikt er niks mee en ook de suïcidale gedachtes uit jouw hoofd te zetten. Dat jij niet op over gaan staat  geeft niks, zeker nu wij thuisonderwijs hebben en door Corona een leerachterstand hebben opgelopen. Misschien gewoon een jaartje overdoen? Zo erg is dat niet hoor. Stoppen met school moet jij echt nooit doen, tot dat jij opgeleid bent, want anders wordt jouw leven nog veel moeilijker. Praat met iemand over jouw problemen, of het nou jouw beste vriendin is, jouw ouders, jouw mentor of een psycholoog, het maakt niet uit, maar doe het wel, want samen kom jullie echt wel tot een oplossing. Nou veel succes! Ik hoop dat jij hier iets aan hebt! 

 

Groetjes,

Anoniempje2222 

Badge +1

Hoi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes, 

Merijn

 

De Kindertelefoon

Reputatie 3
Badge +2

Hai iedereen, 

Waarschijnlijk boeit niemand dit maar ik wil graag even mijn verhaal kwijt. 
Het gaat de laatste tijd slecht met mij, ik doe mezelf pijn en ik huil elke dag. Ik voel me niet gelukkig en denk soms na over hoe het zou zijn als ik zelfmoord zou plegen.

 

Op school gaat het niet goed. Ik zit in havo 3 en sta niet op overgaan. Ik wil niet naar theoretisch door meerder redenen maar ik wil ook niet blijven zitten. Ik wil eigenlijk gewoon stoppen met school maar dat kan niet want ik ben 15. Laatst kreeg ik 2x hetzelfde complimentje dat ik altijd vrolijk en en dat ik daarmee anderen enthousiast maak. Ik lach dus altijd maar eigenlijk is dit meer een vermomming. Ik lach voor anderen en niet omdat ik het leuk heb.
 

Ik heb goede vrienden die om me geven. Ze weten dat ik niet top cijfers heb maar ze weten niet hoe het echt met mij gaat. Ik wil dit ook niet aan mijn beste vriendin vertellen want zo krijgt ze alleen maar meer last op haar schouders. Zij heeft het ook niet altijd makkelijk. Ook mijn ouders wil ik het niet vertellen omdat juist die alleen maar zitten te zeuren over school. 
 

nou dit was het wel z’n beetje. Bedankt voor het lezen voor wie dit deed ik moest het gewoon even kwijt. Als iemand tips of wat dan ook heeft of misschien hetzelfde meemaakt, mag je altijd reageren :)

Mij boeir het wel hoor!

 

Het is nu mei. Over ongeveer vijf weken is het schooljaar voorbij. Praat mee mensen erover. Maar als je jaar voorbij is kun je er volgende keer echt voor gaan, je ouders, mentornn enzo willen je wel helpen maar ze weten het gewoon niet en daarom moet je praten. Je kan het wel man!

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Niemandboeitmij,

Wat naar dat je je zo voelt!

Tuurlijk boeit jouw verhaal wel! Daarvoor is dit forum juist!

Zelfmoord lijkt misschien soms een goede oplossing, maar die is het echt niet! Denk eens aan iedereen die je er verdrietig mee zou maken! Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan helpen en steunen. Je kan natuurlijk ook altijd met hen bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten.

Wat heel erg helpt en oplucht is erover praten. Dat kan met je mentor/vertrouwenspersoon of een vriend(in). Het is misschien heel spannend, maar het helpt echt! Je kan het ook met je ouders bespreken, maar als je dat (nog) niet wil hoeft het niet.

Met school kan je ook met je mentor praten. Hij/zij kan je dan helpen.

Je ouders zeuren waarschijnlijk om school omdat ze je willen helpen. Je kan aangeven dat ze je juist niet helpen door zo te doen en dat je liever wil dat ze je helpen.

Wat heel erg helpt tegen het huilen/rot voelen is iets leuks of rustgevends doen. Het hoeft niet iets groots te zijn, als jij je er maar fijn bij voelt.

Succes!

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge

Hi, ik wil even een dingetje kwijt. Mijn vriendin (verkering) had een beetje hetzelfde als wat jij hebt. Dit hield ze heel lang “geheim” maar uit liefde. Puur omdat ze dan dacht, die heeft het toch al zo druk, en die belast ik daar dan mee. Maar als het (gewoon) een vriendin van je is is het heel belangrijk om dit tóch te vertellen. Je kan namelijk niet als goede vriend of vriendin hier mee rondlopen, en dit niet vertellen. Anders zijn jullie geen goede vrienden, en ik snap dat je het uit liefde doet, maar geloof me toen mijn vriendin het had uitgemaakt heeft ze me het daarná pas verteld. Omdat ik aanvoelde en merkte dat ze dingen voor me geheimhield, hebben we besloten om niet meer verder te gaan. Uiteindelijk levert dingen geheim houden dus heel veel problemen op. En ik snap écht dat dit uit liefde is, maar vertel het. Dit was een beetje uit mijn perspectief, het is een advies, doe er mee wat je wilt. Verder wens ik je echt oprecht heel liefde toe met je depressie en je school… probeer het vol te houden alsjeblieft. 🙏 

 

 

 

liefs😊

Reageer