Skip to main content
Vraag

het gaat nog slechter..

• January 31, 2026
  • 10 reacties
  • 125 Bekeken

ghast
Forum|alt.badge.img+9

Hoi lieve forumleden,

Het gaat super kut met me. Daarom ben ik duidelijk ook minder online op het forum. Zelfs met een aangepast rooster gaat het niet goed. Na een woensdag voel ik me super slecht en heb ik de ergste hoofdpijn ooit. Op donderdagen en vrijdagen heb ik dan dat ik mezelf voel dromen en af en toe zelfs dat mijn hersenen niet kunnen denken. Ik weet oprecht niet meer what the fuck ik moet doen. Ik heb oprecht nul steun van iedereen (behalve jullie) en mag gaan lijden tot de carnavalsvakantie. Soms moet ik gewoon een uur achter elkaar huilen en dan krijg ik nog ergere hoofdpijn.

Ik doe mijn hardste best op school, heb uren geleerd voor toetsen en haal soms nog steeds geen voldoende. Waarschijnlijk word ik er straks weer op aangesproken.

Volgende week heb ik ook een drukke week met proefwerken en alles. Ik heb ook een project waar we voor moeten fietsen. Fietsen is onmogelijk voor me geworden omdat ik oprecht na 2 minuten mijn bewustzijn bijna kwijtraak. Op dezelfde dag heb ik een follow-upafspraak bij de kinderarts en ik heb geen idee wat ik überhaupt moet en kan vragen. Ik ben de weg kwijt en het voelt alsof mijn lichaam het elk moment op gaat geven.

Oprecht sorry voor de scheldwoorden ik ben super moe en verdrietig :(

ghast

10 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 31, 2026

Hi ​@ghast ,

Ah wat naar weer😓 Hoe denk je zelf dat school zou lukken? Bedoel dan stel je zou je eigen rooster + afspraken maken wat zou dat dan zijn?..❤ Mss kan school/ de arts daar toch een beetje in mee gaan dan.

Tja ben zelf uiteindelijk naar speciaal onderwijs gegaan omdat ik school fysiek gewoon niet meer trok en dingen zoals opbouwen etc daar veel beter kan , dus je zou kunnen vragen of dat een idee kan zijn maar is vaak wel lastig te regelen jammer genoeg😬 En kan me ook voorstellen dat je dat niet bepaald wil..In welk jaar zit je eig nu?

Mss kun je ook vragen of je die fietsopdracht niet hoeft te doen? Lijkt me heel raar als ze het alsnog gaan verplichten..

Liefs

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 31, 2026

Hoi ​@Cantaloupe,

Ik zit in een best belangrijk jaar (4 gym). Ik heb al een rooster dat ik "zelf” mocht kiezen, het verlicht de klachten een beetje, maar daarnaast moet ik alsnog schoolwerk en proefwerkstof inhalen en bijhouden dus het voelt alsnog als een best wel zware last. Ik heb het gisteren met mijn fysio besproken en we gaan waarschijnlijk met school een gesprek over van alles.

Ik hoop dat ik van reizen en dergelijke vrijgesteld mag worden. Ik moet bijv. naar Griekenland en dat gaat voor mij waarschijnlijk een bijna-dood-ervaring worden omdat we sowieso (is gezegd) 20 km of meer per dag gaan lopen in warm weer. Ik kan nauwelijks 100 meter lopen op straat zonder bijna het bewustzijn kwijt te raken. En de fietsopdracht is een of ander gedicht schrijven waar je met de fiets naartoe moet.

Dankjewel voor de vele reacties, Cantaloupe. Dat meen ik. Ik krijg meer steun van jou dan van mijn vrienden.

Liefs,

ghast

Froukje17
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 31, 2026

Hai lieve ​@ghast dit klinkt alsof je deze topic mischien kan voorlezen aan je arts of een de vertrouwenspersoon op school of je mentor iemand van het wijkteam of ff bellen met de huisarts ✨

Ik denk aan je (je kan ook een x een slaapmeditatie doen zoek maar op op Spotify ik doe vaak zen Met Gee of ik luister een audioboek neem je rust want het lijkt wel alsof je een burnout hebt (hoofdpijn, duizelig,je lijkt gestrest dus dat ff voorleggen aan je arts ?)

Veel knuffels 🌿 Froukje 🌿 

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • January 31, 2026

Hoi lieve ​@Froukje17,

Het is geen burnout. Het is vanwege mijn dysautonomie (wat een reeks aan aandoeningen aan het autonoom zenuwstelsel is, het autonoom zenuwstelsel regelt lichaamsfuncties) en mijn orthostatische hypotensie (bloeddrukdaling bij verandering van houding). Ik ben idd wel overprikkeld en ga vragen of ik autisme zou kunnen hebben want ik heb al sinds kleins af aan dat ik niet tegen licht en geluid kan. Dank je voor de tip. Ik zal niet het topic voorlezen maar wel zeggen wat er in staat.

Liefs,

ghast

• January 31, 2026

hai lieve ​@ghast ,

ik heb oprecht geen idee wat ik voor je zou kunnen doen, sorryy

blijf erover praten en stay strong 💪 

heel veel sterkteee!!! ❤️

liefs 😘

• January 31, 2026

hey lieve ​@ghast, heel naar zeg! Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik kan helpen (ligt aan mezelf hoor) maar iig heel veel beterschap en succes!❤Hopelijk komt alles goed en kan je een goede oplossing vinden! 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 31, 2026

hii lieve ​@ghast 

ik heb er ook niet veel aan toe te voegen. maar ik wil je veel beterschap wensen en ik hoop dat het snel beter zal gaan.

liefs vie

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • February 1, 2026

Hoi ​@ghast

Wat vervelend om te lezen dat het nog slechter met je gaat en je je zo moe en verdrietig voelt. Heel goed van je dat je dit met andere forumgebruikers deelt!

Mocht je het fijn vinden om anoniem je verhaal te delen of samen met De Kindertelefoon te kijken hoe je je situatie kunt verbeteren dan kun je elke dag van 11:00 tot 21:00 bellen (0800-0432) of chatten met De Kindertelefoon. 

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • February 1, 2026

Hey ik sluit me aan bij de andere kinderen hier, veel sterkte en het advies van ​@Froukje17  over die slaapmeditatie, dat kan echt goed helpen! Veel sterkte 😘Tover xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 1, 2026

Hey lieve ​@ghast 

Ik heb ook niets anders te zeggen dan de rest, ik sluit me ook bij jullie aan. Knuffel en sterkte❤️🫂

Liefs Yusa 😘