Skip to main content

beste …

ik ben een meisje van 14. Heel emotioneel en bang voor alles. Ik ween heel erg snel en laat mezelf altijd slecht voelen. Maar dit kwam niet zomaar …. niemand kent dit verhaal ik heb het nog nooit tegen iemand vertelt, buiten dit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen want het lukt echt niet meer…

VERLEDEN: mijn ouders zijn al lang gescheiden, ik was pas 3 jaar. Ik werd vaak mishandeld en geslagen door mijn vader. Gelukkig weet ik hier niets over want dit gebeurde toen ik ½ jaar was. Mijn mama probeerde hem tegen te houden maar dat durfde ze soms niet want anders werd zijn geslagen en geduwd. Maar uiteindelijk heeft mijn mama de juiste beslissing gemaakt. Nu gaat alles goed met mij ik heb wel een paar littekens er aan over gehouden maar voor de rest ben ik een gezond kind. 

HEDEN ( thuis) : Mijn mama heeft ondertussen al een nieuwe vriend gevonden. In het begin ging alles goed hij zorgde goed voor mij en gaf mij alles wat ik nodig had. Maar toen was het helemaal gedraaid. Hij ruzied heel veel met mij en straft mij voor geen reden, waarschijnlijk klinkt dit nu een beetje raar maar geloof me het is geen vader dochter ruzie. Het is met slaan en duwen.  Hij roept heel vaak op mij en soms weet ik niet wat te zeggen. Ik weet dat ik soms niet een van de makkelijkste kinderen ben maar soms wil ik voor mezelf opkomen tegenover de dingen die hij zegt. 

HEDEN (school) : op school word ik ook gepest daardoor ben ik nog meer door de grond gezakt. In het begin was ik een zelfverzekerd meisje die voor haarzelf opkwam, maar nu is ze verlegen en bescheiden. De pesters zeggen soms dingen dat ik moet sterven aan kanker en dat niemand mij gaat missen, zulke dingen zin wel niet fijn om te horen iedere dag opnieuw en opnieuw zeker 20x op een dag. Ik ben zeg maar het buiten beentje van de HELE SCHOOL. 

mezelf: nu gaat het niet goed met mij ik heb donkere gedachtigs en haat mezelf in denk dat ik alles verkeerd doe en dat het altijd mijn schuld geven. Bij alles geef ik mezelf de schuld zodat ik me nog slechter zou voelen. Ook doe ik mezelf pijn ik snij mezelf ok krab mezelf zodanig hard dat ik ervan moet bloeden. Soms denk ik ook dat ik gewoon mijn leven moet eindigen en wil ik dit ook doen. Maar iets houd me tegen waar ik wel blij voor ben maar ook weer niet want ik wil rust en met goed voelen en niet iedere dag gehaat worden door iedereen en uigescholden worden. 

help mij ik weet niet hoe ik mezelf terug kan recht zetten …

De tekst is aangepast omdat deze in strijd was met forumregel 10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Het belangrijkst is dat je iemand vind waarmee je hierover kunt praten. Je moeder, mentor, vertrouwenspersoon van school, maakt niet uit. Je kan ook altijd met de Kindertelefoon bellen of chatten.

Als je je thuis onveilig voelt kun je ook bellen met Veilig Thuis 0800-2000 https://veiligthuis.nl/

Van het pesten moet je sws op school melding maken.

Ga jezelf niet de schuld geven. Jij hebt niks fout gedaan.

Hoi lieve @Noor  zoals @tim16  al aangeeft kun je het beste hier met iemand over praten want dit mag je zeker bespreken! Veilig Thuis is inderdaad een goed advies.

Je kunt ook met de kindertelefoon rechtstreeks contacten kijk maar eens: 

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Of 

https://www.kindertelefoon.nl/chat

Heel veel sterkte en ik vind het knap hoe je je verhaal verteld! Ik hoop dat we je een stukje hebben kunnen helpen. Je verdient steun en hulp. Houd moed ! 😘

Groetjes liefs Julian X

Praat erover neem 1 iemand in vertrouwn, 

kindertelefoon of veilig thuis kan ook , je hebt de linkjes vlgnsmij al, maar die mensen kennen jou niet “echt” praat er over met een volwassenen, neem in ieder geval een volwassen persoon in vertrouwen, dit kan zoveel helpen…..

Mij_Niet_Gezien 

beste …

ik ben een meisje van 14. Heel emotioneel en bang voor alles. Ik ween heel erg snel en laat mezelf altijd slecht voelen. Maar dit kwam niet zomaar …. niemand kent dit verhaal ik heb het nog nooit tegen iemand vertelt, buiten dit. Hopelijk kunnen jullie mij helpen want het lukt echt niet meer…

VERLEDEN: mijn ouders zijn al lang gescheiden, ik was pas 3 jaar. Ik werd vaak mishandeld en geslagen door mijn vader. Gelukkig weet ik hier niets over want dit gebeurde toen ik ½ jaar was. Mijn mama probeerde hem tegen te houden maar dat durfde ze soms niet want anders werd zijn geslagen en geduwd. Maar uiteindelijk heeft mijn mama de juiste beslissing gemaakt. Nu gaat alles goed met mij ik heb wel een paar littekens er aan over gehouden maar voor de rest ben ik een gezond kind. 

HEDEN ( thuis) : Mijn mama heeft ondertussen al een nieuwe vriend gevonden. In het begin ging alles goed hij zorgde goed voor mij en gaf mij alles wat ik nodig had. Maar toen was het helemaal gedraaid. Hij ruzied heel veel met mij en straft mij voor geen reden, waarschijnlijk klinkt dit nu een beetje raar maar geloof me het is geen vader dochter ruzie. Het is met slaan en duwen.  Hij roept heel vaak op mij en soms weet ik niet wat te zeggen. Ik weet dat ik soms niet een van de makkelijkste kinderen ben maar soms wil ik voor mezelf opkomen tegenover de dingen die hij zegt. 

HEDEN (school) : op school word ik ook gepest daardoor ben ik nog meer door de grond gezakt. In het begin was ik een zelfverzekerd meisje die voor haarzelf opkwam, maar nu is ze verlegen en bescheiden. De pesters zeggen soms dingen dat ik moet sterven aan kanker en dat niemand mij gaat missen, zulke dingen zin wel niet fijn om te horen iedere dag opnieuw en opnieuw zeker 20x op een dag. Ik ben zeg maar het buiten beentje van de HELE SCHOOL. 

mezelf: nu gaat het niet goed met mij ik heb donkere gedachtigs en haat mezelf in denk dat ik alles verkeerd doe en dat het altijd mijn schuld geven. Bij alles geef ik mezelf de schuld zodat ik me nog slechter zou voelen. Ook doe ik mezelf pijn ik snij mezelf ok krab mezelf zodanig hard dat ik ervan moet bloeden. Soms denk ik ook dat ik gewoon mijn leven moet eindigen en wil ik gewoon elk momet uit het raam springen. Maar iets houd me tegen waar ik wel blij voor ben maar ook weer niet want ik wil rust en met goed voelen en niet iedere dag gehaat worden door iedereen en uigescholden worden. 

help mij ik weet niet hoe ik mezelf terug kan recht zetten ...

Hoii ik heb ook een naar verleden, mijn ouders gingen scheiden toen ik 8/9 was en ik hierdoor veel nare dingen mee gemaakt. Inmiddels zijn ze wel goed met elkaar maar ik heb hier nog last van. Ik was veel bij de kinderjeugdzorg en de rechtbank. Er gebeurde nog wel meer dingen..  op school word ik niet persee gepest maar ik hoor wel soms opmerkingen. Ik hoop dat je iemand vind die je kan helpen, misschien helpt meditatie zodat je alles even kan vergeten. Als ik in jou leven was zou ik graag je vriendin willen zijn en je altijd helpen. En wat die vervelende pesters zeggen is niet aardig. Ik hoop dat ze zien dat ze dom bezig zijn want vaak doen ze dit omdat ze zelf onzeker zijn.

Hoi @Noor , 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Zoals anderen al aangeven kun je iemand in vertrouwen nemen die je vertrouwd. Je kunt daarnaast De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer