Skip to main content
Hoi allemaal,

Eerder op het forum heb ik al een keer geschreven dat ik af en toe het gevoel heb dat ik niet meer leef... Daarna was ik zo blij, want het was een tijdje over. Eindelijk kon ik weer lekker sporten en naar school en met vrienden afspreken.

Nu is het weer terug en voor mijn gevoel erger.

Ik heb ook echt nergens meer zin in, anders vond ik het altijd best leuk op school, nu heb ik echt heel veel moeite om naar school te gaan . Ik sleep me echt van les naar les en vooral bij Duits vind ik het gewoon echt niet leuk. Die docent heeft een hekel aan mij en dat moet ik weten ook, terwijl ik niks fout doe.

Ook heb ik niet zo veel zin meer om met vrienden af te spreken, ik ga dan wel en ik moet me er daarvoor echt toe zetten, en als ik daar dan ben is het meestal wel gezellig, maar ik heb steeds gevoel dat ik alles moet. Moet naar school, moet sporten, moet naar dat feestje. Enja dat kost mij allemaal super veel energie.

Steeds als ik thuis kom is het yes weer een dag overleefd op school, maar ik wil het weer gewoon net als vroeger gewoon leuk vinden om naar school te gaan en te leren.

Maar ik heb continu super veel hoofdpijn en ik wil dat niet meer. De huisarts zei dat zij ook wel een keer een 'villafolta' (attractie Efteling) heeft en dat het wel weer over gaat, maar zij wilt niet begrijpen hoe ik mij voel voor mijn gevoel.

Is er iemand over een depressie heen gekomen? Als dat is wat ik heb, want ik weet het niet. Zoja hoe kan je er in vredesnaam overheen komen want ik ben er echt klaar mee.

Als je helemaal tot hier hebt gelezen: super bedankt daarvoor! En anders snap ik het ook wel, want het is ook wel een hoop narigheid bij elkaar. Terwijl als ik andere verhalen lees op dit forum denk dat ik mij eigenlijk niet moet aanstellen.

Hopelijk kan iemand mij helpen

Xx SweetSixteen
hoi SweetSixteen

Als je helemaal tot hier hebt gelezen: super bedankt daarvoor! En anders snap ik het ook wel, want het is ook wel een hoop narigheid bij elkaar. Terwijl als ik andere verhalen lees op dit forum denk dat ik mij eigenlijk niet moet aanstellen.

allereerst. ik vind niet dat je je aan stelt. iedereen is de grens en de ervaring van een depressie is anders. dus ik vind niet dat je mag zeggen dat je je aan stelt.

Eerder op het forum heb ik al een keer geschreven dat ik af en toe het gevoel heb dat ik niet meer leef... Daarna was ik zo blij, want het was een tijdje over. Eindelijk kon ik weer lekker sporten en naar school en met vrienden afspreken.

Nu is het weer terug en voor mijn gevoel erger.

ik vind het echt naar voor je dat het terug is maar het is nog vervelender als het erger is geworden.

Ook heb ik niet zo veel zin meer om met vrienden af te spreken, ik ga dan wel en ik moet me er daarvoor echt toe zetten, en als ik daar dan ben is het meestal wel gezellig

het is wel fijn dat je dan op het moment beter voelt. het is misschien heel vermoeiend blijf met ze af spreken. en als je van dat thuis komt denk aan de leuke momenten van met je vrienden. (zo doe ik dat meestal)

maar ik heb steeds gevoel dat ik alles moet. Moet naar school, moet sporten, moet naar dat feestje. Enja dat kost mij allemaal super veel energie.

Steeds als ik thuis kom is het yes weer een dag overleefd op school, maar ik wil het weer gewoon net als vroeger gewoon leuk vinden om naar school te gaan en te leren.

het klinkt misschien biezonder maar ik vind het juist knap van je dat hoe er je er tegen op kijkt je wel je zelf er door heen trekt.

Maar ik heb continu super veel hoofdpijn en ik wil dat niet meer. De huisarts zei dat zij ook wel een keer een 'villafolta' (attractie Efteling) heeft en dat het wel weer over gaat, maar zij wilt niet begrijpen hoe ik mij voel voor mijn gevoel.

ik snap je heel goed dat je van je hoofdpijn af wilt. ik denk niet dat iemand hier op het forum kan helpen.

Is er iemand over een depressie heen gekomen? Als dat is wat ik heb, want ik weet het niet. Zoja hoe kan je er in vredesnaam overheen komen want ik ben er echt klaar mee.

mijn beste vriendin is er helemaal over heen gekomen. Hoe? nou hulp van der vrienden. van mij en 1 andere persoon. wij waren een groepje van 3. alle 3 depressief lekker handig. we hebben samen haar er uit gehaald omdat we haar allebei heel erg steunde en het begreep wat ze voelde.

dus de tip die ik mee geef is veel met vrienden je gaat er beter door voel al is het 5 minuten het is al iets dichterbij.

praat je met iemand over hoe je je voelt?

zo nee ik raad je het je wel aan.

je kan met een familielid of iemand van school bvb de vertrouwens persoon, mentor, leerling bergeleider of als je je vertrouder voelt bij een andere leer kracht zou je kunnen vragen of die gene een keer tijd wilt maken. je kan ook natuurlijk met de kindertelefoon bellen en chatten.

ik wil het nog 1 keer zeggen, je stelt je echt niet aan!

ik hoop dat je hier iets aan hebt. ben niet echt goed in tips geven 😊

groetjes

bella
bellablue voor jou geld het ook om hulp te zoeken en knap dat je gedaan heb vgm. En fijnste er van is dat je de tips door kan geven wat tegen jou werd gezegd en @SweetSixteen dit kan je gw mee brengen wees vooral eerlijk en doe miss met een vriend(in) er bij

Reageer