Skip to main content

Het gaat niet goed

• September 22, 2025
  • 7 reacties
  • 85 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, het gaat niet zo goed met me de laatste tijd. Ik ben zo moe, ik heb zo veel stress en het lukt me (bijna) niet meer om clean te blijven. Ik denk dat ik aan het terugvallen ben, maar voor mij voelt dat als falen en ik vind het niet leuk om te falen (of om fouten te maken). Ik vind het allemaal heel lastig. Ik wil er wel met iemand over praten, maar ik weet niet zo goed wie. Ik ben wel van plan om binnenkort alles aan mijn ouders te gaan vertellen zodat ze me kunnen helpen, maar ik weet niet wanneer ik het moet vertellen aan ze. School maakt het niet perse beter. Ik wil graag alles goed doen en goede cijfers halen maar dat lukt me niet helemaal (k begin het jaar met een 5,8 voor Frans. Dat is het tweede cijfer die ik heb gekregen, mn eerste was een 9 voor topografie. Allemaal so (schriftelijke overhoring) cijfers) en daardoor voelt het alsof ik niet goed genoeg ben. Elke dag denk ik aan zelfbeschadiging. Ik heb gewoon het gevoel dat ik mezelf pijn moet doen. Het lukt me gewoon allemaal niet meer. Ik wil niet meer. 

7 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • September 23, 2025

Hoi ​@Zonnestraalxx ,

Dat klinkt als een vervelend gevoel, wat het denken dat je faalt jou geeft. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of  chatten. Bij ons kan je anoniem jouw verhaal delen en/of met een van onze vrijwilligers samen nadenken, over hoe jij je situatie iets kan veranderen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je, dat je dit deelt op het Forum! Daarmee probeer jij jezelf al te helpen door ondersteuning te zoeken. 

Veel sterkte!

Robin59 (de Kindertelefoon)

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 23, 2025

Beeindig het nog niet, je hebt nog zo’n leuk leven te leven, en anders als het ECHT niet meer gaat kun je natuurlijk de kindertelefoon bellen, of misschien zelfs 113 (zelfmoordpreventie nummer)

Maar alsjeblieft, beeindig het nog niet, al doe je het voor mij, en weet. Je ouders houden heel veel van je, De wereld zal leger zijn zonder jou, je vader en moeder zouden je verschrikkelijk missen, (als je huisdieren hebt)  Je  huisdieren zullen denken dat je eventjes weg was en uiteindelijk kwam je nooit meer terug, dus alsjeblieft beeindig het nog niet, weet het je bent geliefd <3 ❤

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • September 23, 2025

Ja neem contact op met de Kindertelefoon. 

Of met iemand waar je goed mee kan praten .

Maar je kunt dit 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 23, 2025

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Robin59  Dankjewel!

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • September 24, 2025

@CheezeWizard  Stop dat is zo lief! Ik zal het niet doen, ook al denk ik er de hele dag aan. Ik weet dat ik het niet moet doen en dat er veel betere alternatieven zijn maar ja. Het is zo liefff

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 25, 2025

Hee ​@Zonnestraalxx, ik vind het echt rot dat je je zo voelt 😢. Het klinkt alsof alles nu heel zwaar is en dat je het gevoel hebt dat je alles fout doet, maar dat is helemaal niet waar. Je bent echt niet alleen, ook al voelt het zo.

Het is heel belangrijk dat je NU met iemand praat die kan helpen, bijvoorbeeld je ouders, een leraar of iemand van 113 Zelfmoordpreventie (je kunt daar bellen of chatten, ze luisteren echt). Je hoeft hier niet alleen doorheen.

Probeer ook dingen te doen die je veilig houden, zoals dingen waarmee je jezelf pijn kunt doen even wegleggen en iemand vragen om bij je te blijven. En het is oké dat je niet alles tegelijk oplost, stapje voor stapje is genoeg.

Je cijfers of school maken niet wie je bent. Jij bent waardevol en verdient hulp en steun. Als je voelt dat je jezelf pijn wilt doen, bel meteen iemand. Echt, wacht daar niet mee. Je mag hulp krijgen en het is helemaal oké om te zeggen dat het moeilijk is 💛.

xx liefs Wolf 🐺

Two Time
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 29, 2025

@Zonnestraalxx  <33