Vraag

het gaat niet goed

  • 6 June 2023
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Reputatie 1
Badge

heyy

T gaat de laatste tijd best wel slecht met me, ik ben eigenlijk de hele dag wel verdrietig. Maar ik laat het niet merken, op school ben ik juist vrolijk enz. maar van binnen zit het heel anders. Er worden best veel kwetsende dingen gezegd door mijn vriendinnen, dat doet dan echt veel pijn, alsof er een stukje van mijn hart breek ofz. maar dan reageer ik daar meestal hard en bot op en dan worden ze daar weer boos over! Eigenlijk is het nooit goed, ze hebben geen idee wat ze met me doen en dan zeggen ze steeds je bent de laatste tijd zo stil en bot tegen ons. Wat hebben wij jou misdaan?! Eigenlijk wil ik dan zeggen dat ze met hun “grapjes” me steeds meer gaan kwetsen, maar dat durf ik dan niet.. Het is niet dat ik nooit gemeen tegen hen ben, maar op zo'n moment kan ik niet anders reageren. En dan heb ik daarna weer spijt en blijven die kwetsende dingen in mijn hoofd hangen zeg maar. Als ik met zo **t voel kras ik mezelf, dat helpt dan als een soort straf voor mezelf, voor dat ik gemeen doe. Nu heb ik dus krassen op mijn armen en is het weer lekker weer maar moet ik een trui aan, dan krijg ik weer opmerkingen: Doe niet zo emo en trek je trui uit! En natuurlijk reageer ik daar weer boos op👍🏻. Daar krijg ik dan alleen maar meer gedoe door, ik weet t gwn niet meer! Alles wat ik zeg of doe is fout, dus de boze reacties maar ook gewone dingen , zoals ik stuurde een keer ja inplaats van jaaa dan denk ik van srs?! Wat is t probleem?! 

Eigenlijk praat ik nooit echt over hoe ik me voel, ik vind het uitleggen zo moeilijk, dus zeggen dat het goed gaat is zo veel makkelijker en voorkomt zo veel gedoe. Sowieso bedankt voor t lezen 🫶🏻. Misschien kunnen jullie helpen met hoe ik moet reageren of die kwetsende “grapjes”? 


2 reacties

Badge

hey hey, ik denk dat ik snap wat je bedoelt. je kan miss het tegen een vertrouwens persoon vertellen of een ouder, je kunt ook in therapie gaan, ik deed dat ook omdat ik hetzelfde reageerde tegen mijn familie en nu gaat het al een stuk beter en ben ik wat vrolijker. ik hoop dat het snel weer beter gaat en dat je geen lange mouwen hoeft te dragen in de zomer. veel liefs 

(er zijn ook een paar methodes om jezelf niet meer pijn te doen, ik gebruik de “butterfly” methode en die werkt best goed: elke x als je eraan denk om jezelf pijn te doen dan moet je een vlinder tekenen op jezelf. je mag het er niet af poetsen of scrubben en je moet het proberen ervanzelf af te laten gaan. je mag zoveel vinders maken als je wilt en als iemand anders een vlinder op je maakt dan is ie extra speciaal. op tiktok kan je nog meer vinden. hoop dat het je helpt.)

 

xx little bunny

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, wat naar voor je! Ik hoop dat je iemand vind of kent die je kan helpen. Iemand die je vertrouwt. En waardoor je die opmerkingen van je af kunt laten glijden want dat is niet fijn voor je.  Zodat je ook wat vrijer en losser reageert op wat ze zeggen want nu krop je het allemaal op. Misschien kun je eens advies vragen bij de Kindertelefoon of bij een mentor. En hopelijk komen er tips van forumlezers hier om je verder te helpen.  Veel sterkte ermee!

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer