Skip to main content
Vraag

Het gaat niet goed

• February 1, 2026
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik weet niet wat er aan de hand is. Ook al is het pas februari, ik voel me al hele jaar kut. Geen energie; soms moet ik iets doen, maar het kost me teveel kracht. Soms lukt het gewoon mentaal niet om iets te doen. Al sinds ik klein was ben ik wat dikker geweest, maar nu kan ik soms niet eens in de spiegel kijken. Ik ben als de dood voor de weegschaal en haat hoe ik eruit zie. Ik vergeet zo'n beetje alles (ik ben ook al me moeders verjaardag vergeten. Ik kan het gewoon niet meer aan. Ik voel me zo negatief. Ik kan me nergens op focussen, ik vergeet alles en moet de hele tijd huilen. Weet iemand wat er met mij is?

2 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • February 1, 2026

Je hebt misschien een depressie. https://www.hersenstichting.nl/hersenaandoeningen/depressie/ Ik vind het heel naar voor je en ik hoop dat je hulp ervoor kunt vinden❤️ Ik raad je aan de Kindertelefoon te bellen (0800-0432) of met hun te chatten, je verdient hulp! 

Liefs Yusa 😘

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Dat klinkt naar zeg. Kun je er met iemand over praten bijvoorbeeld vrienden/ ouders/ iemand die je vertrouwt? Misschien kun je dingen proberen op te schrijven waar je mee zit of belangrijke dingen zodat je het op die manier niet vergeet? Het kan ook helpen om ermee naar de huisarts te gaan voor hulp en ondersteuning, want dat verdien je zeker! Ik hoop dat het toch snel weer iets beter gaat. ♥️

Liefs