Skip to main content
Vraag

Het gaat helaas niet goed op school, ik word veel gepest

• July 1, 2026
  • 9 reacties
  • 100 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Het gaat helaas niet goed op school, ik word veel gepest en dat maakt me verdrietig. Ik presteer de laatste tijd ook veel slechter ook thuis gaat het niet goed. Mijn ouders hebben vaak ruzie en dat maakt me onzeker.  Mensen schelden me uit met ziektes en ze noemen me het buitenbeentje. Een mislukkeling. Ik begin steeds meer aan mezelf te twijfelen (ben ik wel goed genoeg) ik kan niet slapen en ben dus ook vaak moe, en ik voel me vaak eenzaam. Niemand wilt mijn vriend zijn. Mijn ouders hebben ruzie, dus ik heb ook geen steun.

Bedankt voor het luisteren naar mijn verhaal.

9 reacties

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • July 1, 2026

Wat naar zeg!

Waarom moeten mensen zo zijn? Mensen die pesten zijn onzeker en zoeken iemand anders om hun gevoelens op te uiten. Niet serieus nemen, zijn een stelletje onvolwassen kinderen. Je bent geen buitenbeentje of mislukkeling. Dat voel ik in de tekst. Je lijkt me iemand die om anderen zou geven en dat verdien je ook terug.

Zou je met je mentor kunnen praten of de zorgcoördinator zodat je steun vanuit de school kan krijgen en ze weten dat het speelt en ze je prestaties niet jou kwalijk nemen?

Verder kan je ook de Kindertelefoon bellen: https://kindertelefoon.nl/bellen.

Ik wens je super veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat.

Liefs,

ghast

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 1, 2026

Hebben jullie zulke dingen ook 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • July 1, 2026

hi ​@Iemand2,

wat naar zeg ik. ik wil mij aan sluiten bij wat ​@ghast heeft gezegd. ik heb het ook, ik stotter en dat vind ik zelf erg vervelend maar ik heb er therapie voor het gaat al wat beter. omdat ik stotter word ik vaak nagedaan, uitgescholden en ze slaan me. daardoor is school voor mij geen fijne plek om te zijn dus ik kan heel erg goed begrijpen met alle andere dingen bij jou dat je je er eenzaam voelt. ik wou je gewoon vertellen dat je er niet alleen voor staat en hier op het forum zullen wij er allemaal voor je zijn. en mag je zoveel delen als je wilt leuk of niet leuk.

veel liefs vie

bi-lieve
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 2, 2026

Naar verhaal maar ….een buitenbeentje zie ik als een compliment !!!

Dan ben je dus geen grijze muis .

En over de oorzaak ( je ouders ) : daar kan jij niets aan veranderen .

De meeste huwelijken ontsporen en de kids zijn dan de sjaak .

( enne ik wil graag je vriend worden )😁

Sterkte en hou ons op de hoogte 

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Wat ontzettend goed dat je dit hier deelt en wat vervelend om te horen hoe zwaar je het hebt. Niemand verdient het om gepest of uitgescholden te worden. Onthoud igg 1 ding, wat andere ook zeggen, het ligt niet aan jou. Het is echt niet normaal dat anderen dit doen!

Misschien kun je praten met een mentor of familielid dat je wel vertrouwt? Weet iig, je staat er niet alleen voor, ook al voelt dat nu wel zo. Heel veel sterkte!

Liefs, Pietertje

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • July 2, 2026

Het houd niet op, ik hou mijn slapeloze nachten en het word steeds erger. Mijn ouders gaan misschien scheiden en dat voelt naar. Ik weet niet wat ik in deze situatie moet doen en maak dus ook veel fouten. Laatst ben ik ook geslagen op mijn eigen plekken bij het omkleden bij L.O. Ik voel me erg eenzaam, ze zeggen dat ik er niet thuishoor en dat maakt me vaak onzeker.

Bedankt voor het luisteren.

Pietertje2103
Forum|alt.badge.img+2

Lieve ​@Iemand2,

Zo te horen begint het nu echt uit de hand te lopen. Je staat er niet alleen voor, er zijn mensen die je kunnen helpen. Misschien kun je naar een docent of vertrouwenspersoon op school gaan of bellen/chatten met de kindertelefoon. Onthoud, wat er nu gebeurt is niet oké, dat hoort niet, en het ligt niet aan jou. Jij staat altijd boven de pesters. Je staat er niet alleen voor, wij zijn er allemaal voor je!

Liefs, Pietertje

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 2, 2026

Hey lieve ​@Iemand2  ik sluit me aan bij de anderen en je mag ook bellen!

https://www.kindertelefoon.nl/bellen

Je verdient hulp en steun en wij doen wat we kunnen maar je mag zeker meer advies vragen en praten met de lieve mensen van de Kindertelefoon. Doen hoor 😘 

Veel sterkte! 🫂 Liefs, Tover xxx

bi-lieve
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • July 2, 2026

Je ouders maken veel ruzie schreef je .

Dus kan je op je klompen aanvoelen dat er een scheiding op komst is en als dat zo is dan is de enige vraag :

1. leef jij ondertussen in een slopende & voortdurende oorlogssfeer 
  2. of dan maar de kogel door de kerk , komt er een scheiding en uiteindelijk dus duidelijkheid en rust 

De vraag is wat is beter voor je ?

( en als ze gaan scheiden voor wie kies je dan ? )

En vertel aub ook wat meer over jezelf., hoe oud ben je , heb je nog broers of zusjes., werken je beide ouders nog ? etc. etc.