het gaat beter en slechter?



Toon eerste bericht

110 reacties

Heyo,

Ik kom er ook is bij.

Ik weet niet veel van je oude topic. Ik wist wel dat je heel veel actief hier was net zoals Dragon nu is eigenlijk haha. 

Je bent Jehova getuige toch? En je ouders zullen dan wel totaal niet gelovig zijn, tenminste zo klinkt het. Dat is wel irritant dan. Mag ik vragen waarom je ouders er zo negatief over doen. Ik begrijp als ze niet gelovig zijn, maar dan kan je toch wel iemand anders steunen en respect voor diegene tonen.

Je ouders zijn wel streng over feest vieren. Je moet erbij blijven zitten, mag niet eerder slapen.

Ik denk dat je gewoon is die stap moet maken om iets voor jezelf te doen. Vooral dan op het gebied van geloof. Ik bedoel het is jou leven, niet die van hun. En je kan niet altijd alles doen wat je ouders maar fijn vinden, soms mogen ze ook best teleurgesteld zijn. Zij stellen jou toch teleur om jou te dwingen kerst en oud en nieuw te vieren?

Ik vind het dan toch wel tof om te lezen dat je ook blij kan worden van kleine positieve dingen. Bijvoorbeeld die bijbel van 1875. Is die bijbel anders dan een bijbel die je nu misschien uit de winkel koopt?

See Ya!

Spookyzx.

Hm, da’s jammer. Ik hoop dat je de nodige zorgen krijgt rond je ziekte. Eventueel zou je, als je hier de energie voor hebt, het antieke bijbeltje kunnen bestuderen om je bezig te houden?

 

Gr. Kenshin

Ik weet niet veel van je oude topic. Ik wist wel dat je heel veel actief hier was net zoals Dragon nu is eigenlijk haha. 

haha jaa, ik probeer het weer op te pakken

Je bent Jehova getuige toch?

 

Mja soort van, ik heb studie 

En je ouders zullen dan wel totaal niet gelovig zijn, tenminste zo klinkt het. Dat is wel irritant dan. Mag ik vragen waarom je ouders er zo negatief over doen. Ik begrijp als ze niet gelovig zijn, maar dan kan je toch wel iemand anders steunen en respect voor diegene tonen.

 

Voornamelijk door het niet vieren van feestdagen, geen bloed en net even anders zijn als zij..

Ik denk dat je gewoon is die stap moet maken om iets voor jezelf te doen. Vooral dan op het gebied van geloof. Ik bedoel het is jou leven, niet die van hun. En je kan niet altijd alles doen wat je ouders maar fijn vinden, soms mogen ze ook best teleurgesteld zijn. Zij stellen jou toch teleur om jou te dwingen kerst en oud en nieuw te vieren?

 

Ja maarja ik stel liever geen mensen teleur

Ik vind het dan toch wel tof om te lezen dat je ook blij kan worden van kleine positieve dingen. Bijvoorbeeld die bijbel van 1875. Is die bijbel anders dan een bijbel die je nu misschien uit de winkel koopt?

 

 

Ja maar wacht, koop je bijbels in de winkel?😂 sorry ik heb mijne van deze tijd gwn gratis😅

Is er iets anders aan, naja de taal is echt oud nederlands, uhm dat hij 145 jaar oud is is best mooi dusja dat

 

 

@Kenshin  ja de zorg krijg ik er wel voor.

Het bijbeltje is niet echt bedoeld om te lezen maar meer om.het hebben, ik wil er meer verzamelen van vroeger

Heey,

Ik vind het wel fijn om te zien dat je het allemaal weer probeert op te pakken hier. Het forum was een stuk stiller en ook wel saaier zonder jou. En ik vind het wel interessant om te lezen over andermans geloof. Hoe zij naar de wereld kijken, of hoe zij hun God zien. 

Mag ik vragen hoelang die studie duurt? En hoe ziet dat eruit? Is het dat je vooral veel moet lezen en leren? of..

Van je ouders is dan wel vervelend, ook jammer om te zien dat ze je niet willen steunen. Misschien draaien ze nog bij? Iemand teleurstellen is nooit makkelijk ( ik doe het constant maar oke), weten de andere gelovigen misschien iets hoe je ouders er anders naar gaan kijken? Kun je ze bijvoorbeeld is meenemen naar een van de bijeenkomsten? Of is dat niet toegestaan?

Ja maar wacht, koop je bijbels in de winkel?😂 sorry ik heb mijne van deze tijd gwn gratis😅

Haha. Ja ik weet ook niet. Ik keek even op bol.com dus ik dacht je zou ze wel zelf moeten kopen haha:sweat_smile:

ik wil er meer verzamelen van vroeger

Waar moet je dat soort dingen vinden dan? Gaat dat gewoon via Marktplaats, of kun je het vragen bij kerken? 

See Ya!

Spookyzx,

Ik vind het wel fijn om te zien dat je het allemaal weer probeert op te pakken hier. Het forum was een stuk stiller en ook wel saaier zonder jou.

lieff dankje

Mag ik vragen hoelang die studie duurt?

vaak ga ik 2 dagen in de week als t lukt, meestal 1 en dan ligt t eraan, gezien het ook gwn lieve mensen zijn blijf ik er soms eten ofz, dus dan ben ik er 5 uur…

Meestal bij andere doen ze 2 uur ongeveer

 

Als je de hele studie bedoeld dan hangt dat per persoon af, iedereen heeft zijn eigen tempo

En hoe ziet dat eruit? Is het dat je vooral veel moet lezen en leren? of..

uhm ff denken hoe ik t uitleg

Je heb dus een app van hun, hier kan je allemaal artikelen op downloaden, daar is dan ook 1 boekje die ze gebruiken voor de studie. Daar zitten dan 12 hoofdstukjes in en die ga je gwn bespreken. En gewoon praten erover. Als je random vragen heb kan je die ook altijd vragen.

En tis niet alsof je examen ofz uiteindelijk moet doen

Van je ouders is dan wel vervelend, ook jammer om te zien dat ze je niet willen steunen. Misschien draaien ze nog bij? Iemand teleurstellen is nooit makkelijk ( ik doe het constant maar oke), weten de andere gelovigen misschien iets hoe je ouders er anders naar gaan kijken? Kun je ze bijvoorbeeld is meenemen naar een van de bijeenkomsten?

gevraagd aan me ouders en was een keiharde nee

Of is dat niet toegestaan?

tuurlijk well, iedereen kan zo binnenlopen

Haha. Ja ik weet ook niet. Ik keek even op bol.com dus ik dacht je zou ze wel zelf moeten kopen haha:sweat_smile:

haha okey, ik kreeg hem.gwn gratis in de zaal en de andere ook, 

Waar moet je dat soort dingen vinden dan? Gaat dat gewoon via Marktplaats, of kun je het vragen bij kerken? 

marktplaats en geloofsgenoten hebben soms iets 

 

Hey,

Als ik het zo lees, klinkt die studie vooral als een grondige kennismaking met je geloof? Dus je verdiept je in de inhoud van het geloof en bespreekt dit met mensen die die verdieping al hebben gezocht en thuis zijn in het geloof? Klinkt mooi, om dan zo je geloof beter te leren kennen.

Gr. Pin

Uhm als ik joi goed begrijp dan ja

Je leert gwn de basisleerstellingen en wie ze zijn etc

 

Heyo,

Ik had eigenlijk nog een vraag over je geloof. Als je ssommige of al de vragen liever niet wilt beantwoorden, vind ik dat natuurlijk helemaam prima.

Ik vroeg me dus hoe moet ik de Jehova zien?, als een christelijke of katholieke geloof? Of is het iets compleet anders. Ik vraag me dan wel af welke kijk de Jehova heeft op de bijbel.  En is er in dat geloof dan echt maar 1 God die jullie aanbidden, of zijn er meerdere?

En denk jij zelf dat er meerdere Goden zijn? Of denk je dat het er maar 1 is. En jullie God heeft die ook een naam. Ja, ik weet dat je Jesus hebt, maar je hoort ook vaak God bedankt voor... maar wat is de naam dan van die God? Of is God God? 

Ik zeg eerlijk dat ik me niet mega veel bezig hou met geloven, ik heb wel een geloof waar ik me erg tot aangetrokken voelt, maar ook daarover nog niet heel veel weet. En toch ben ik meestal wel erg benieuwd hoe iemand zijn of haar geloof ziet, hoe het is enzo.

 

See ya!

Spookyzx. 

Hai,

 

Als een christelijk geloof, 

Er is maar 1 God, dat is Jehovah(zijn naam)

Jezus is zijn zoon

 

Leuke vragen hoor, sorry als ik ze niet helemaal behandeld heb of erg kort, ben echt moe😅😂

Hey Ronald,

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat! Hopelijk hoor ik snel iets van je :)

Gr. Pin

Hii

 

Heel eerlijk gaat het niet lekker, ik heb veel ruzie thuis en weet niet echt hoe ik t kan oplossen

Hallo ronald2001 :)

Vervelend dat je ruzie thuis hebt! Is er geen mogelijkheid dat je het kunt uitpraten? 

-Dr8gon99

Hey Ronald

 

Wat jammer dat het niet zo goed gaat. Vervelend hé, ruzie. Ik hoop dat je d’eruit komt, samen met je huisgenoten. Vind je nog steeds steun bij je geloof, en ga je nog naar die bijeenkomsten?

 

Gr. Kenshin

Hoi Ronald,

Wat stom om te horen dat het nu thuis niet meer uit te houden is. Als je dicht op elkaar zit, kan dit sowieso snel irritaties met zich meebrengen, zeker als er al irritaties waren!

Mag je nog naar bijeenkomsten of zijn deze ook afgelast?

Wat doe je zoal om de dag door te komen?

Ik vind het wel goed van je dat je de ruzies op wil lossen. Wat heb je al geprobeerd?

Gr. Pin

Heey @ronald2001,

Ik heb je al een tijdje niet meer gezien op het forum, en omdat je hiervoor altijd best actief was en omdat het allemaal niet zo lekker liep aan het begin van dit jaar was ik wel nieuwsgierig hoe het nu met je gaat?

Ik hoop natuurlijk dat ondanks de corona gedoe dat het toch goed met je gaat, en dat je fam thuis niet meer zoveel ruzie maakt. En ik hoop natuurlijk ook dat je zelf gewoon goed in je vel zit.

See ya!

Spookyzx. 

hey

het gaat oké denk ik.

niet echt veel beter als eerst laat ik het daar ophouden.

 

lief dat je een berichtje plaatst maar op het moment hou ik de problemen liever prive dan hier op het forum

 

mocht ik ooit weer advies nodig hebben dan zal dit topic weer leven/of juist dood zijn lol

Hey ronald2001

 

Het gaat ‘oké’ met je. Wel, da’s al beter dan’ slechter’, of ‘minder goed’, zou ik zeggen. Toch hoop ik dat je situatie er steeds meer en meer op vooruit gaat, want dat verdien je wel, vind ik. Zo’n vriendelijk iemand als jij. 

 

Sure, jij hebt alle recht je problemen privé te houden. Zolang je maar weet dat dit forum altijd graag naar je luistert, en dat je er altijd terecht kan :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hallo ronald2001 :)

Fijn dat het in ieder geval '’oke'’ gaat en het redelijk stabiel gaat (neem ik aan uit jou reactie?). Het is niet erg om je problemen voor je te houden, we respecteren jou privacy. 

We zullen er altijd voor jou zijn, in moeilijke en makkelijkere tijden!

-TheMightySlayer <3

Hee Ronald,

Liever dat het niet beter gaat dan dat het slechter gaat. Soms is die stilstaan het best mogelijke in de situatie.

Leuk dat je weer even op het forum bent, al betekent dat bij jou helaas vaak dat het wat minder gaat toch?

Zoals Kenshin al zei, je kan hier altijd je verhaal doen. Voel je welkom, want dat ben je! 

Zie je op het forum!

Gr. Pin

Hai, 

We hebben het exact 17 dagen volgehouden, applaus..

Uh ja het lukt dus totaal niet..

Ik sta vast in mijn leven, ik doe wat ik moet doen maar er is niks nieuws. Ik moet nog zoveel dingen doen maar daar krijg ik de motivatie niet voor 

 

Ik heb een te druk hoofd en sta eigenlijk op de automatische piloot, ik doe wat ik weet en dat is het

 

Lekker vaag maar dat is denk ik redelijk normaal bij mij

 

 

Hey ronald2001

 

Wat jammer voor je, dat het niet lukt. Je lijkt het erg zwaar te hebben. 

 

Je staat vast in je leven. Zijn er bepaalde dingen die je vasthouden, of heb je niet per se een idee waar dit gevoel vandaan komt? Weet je namelijk waar dit gevoel vandaan komt, zou je eventueel kunnen proberen om, waar mogelijk, (tijdelijk) afstand te nemen van deze dingen. 

 

Kan je er even tussenuit? Naar een vriend(in) bijvoorbeeld, of naar een familielid? Je thuissituatie was ook niet de eenvoudigste, als ik het me goed herinner. Misschien doet het je goed daar even weg te zijn. 

 

Je moet een hoop dingen doen, maar hebt er de motivatie niet voor. Kunnen die dingen echt niet even aan de kant gezet worden, zodat jij je kan richten op je welzijn? Maak desnoods een schema met wat je wanneer inplant om te doen (+pauzes). Vaak zorgt dat ten minste al voor een overzicht, waardoor je de opdrachten ziet in deeltjes, in plaats van als die grote berg. 

 

‘We hebben het exact 17 dagen volgehouden, applaus..’

Nou ja, zo sarcastisch hoeft het niet hoor. Elke dag waarop je volhoudt wanneer je het moeilijk hebt, vind ik een applaus waardig. 

 

Gr. Kenshin

Het zijn vooral ontwikkeling dingen

Wat voor studie wil ik

Rijbewijs

Zulke dingen.

 

Er tussenuit zit er niet echt in met de corona 

 

Ik ben ook bezig met een schema maar ook dat lukt niet en  loopt ook vast...

Niet fijn dat dingen als studie en rijbewijs je zo veel stress bezorgen. Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om mijn rijbewijs nu nog niet te halen, precies omdat ik al zo’n druk op m’n schouders ervaar. Dan haal ik mijn rijbewijs later nog wel, of gewoon niet. Ik woon echter in de stad met goed openbaar vervoer, dus dat speelt zeker mee. 

 

Is het soms een optie om met sommige dingen te wachten? 

 

Gr. Kenshin

Hi

Ja en nee.

Je kan met alles wachten maar soms ook niet, als je wacht dan beperk ik mezelf. Geen rijbewijs bijv. Kan ik naar veel minder mensen/dingen doen. Wat weer een negatief iets geeft omdat ik mezelf beperk…

Zo heeft dat met alles wel een beetje 

Hi Ronald2001,

 

nou dacht ik me te herinneren dat je een (vorm van) autisme had ofzo. Sorry als het niet klopt, ik kon er niet zo snel iets over terugvinden in je topics.

Maar als dat zo is, er zijn rijscholen die daar rekening mee houden bij de rijlessen. Het kan natuurlijk dat je dat al weet en anders is het misschien handig voor anderen die dit lezen. 

Ik heb 2 linkjes voor je:

eentje van het CBR :

https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/hoe-kan-ik-rijden-met/autisme.htm

 

en eentje van de ANWB:

https://www.anwb.nl/auto/rijbewijs/beperking/autisme-en-autorijden

 

Een rijbewijs is reuze handig om alvast te hebben. Mijn twin en ik hebben afgelopen winter ons rijbewijs gehaald  toen we net 17 waren. Wij mogen tot ons 18e alleen onder begeleiding rijden van iemand die al  een rijbewijs heeft.

 

Groetjes,

M&M's

Reageer