Vraag

het gaat (alweer) heel erg slecht met mij

  • 25 May 2022
  • 2 reacties
  • 48 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Het gaat echt heel erg slecht met mij. Ik heb daarom de laatste tijd ook niks op het forum geplaatst enzo. Ik ga met een psycholoog praten (ik ken haar al) ik begin over een paar weken en zij is best aardig. Maar ik ben bang dat ik haar niks durf te vertellen. Ik heb de laatste tijd ook best veel mezelf beschadigd.. (self Harm). Ik eet het ene moment te veel en het andere moment te weinig. Ik huil elke dag minimaal één keer. Ik voel me weer slecht. Heb geen energie meer om iets te doen. Heb geen plezier meer om iets te doen. En nog veel meer. Terwijl mijn leven van de buitenkant er best goed uit ziet. Ik ben bang dat ik me heel erg aanstel. Ik praat er ook niet over met mensen. 

Iemand tips? 

Dank je wel voor het lezen:) 

- annoniem_meisje


2 reacties

Probeer positief naar dingen te kijken, je bent gezond en hebt een leuke personaliteit! Waarom ben je zo depressief? Is er iets gebeurd waardoor je je zo bent gaan voelen? Gelukkig praat je er al met een psycholoog over, maar probeer zo open mogelijk naar haar te zijn en alles te zeggen wat je denkt en hoe je je voelt. Als jij haar niks vertelt kan zij jou namelijk ook niet helpen en zal de situatie nooit verbeteren. Vertel bijvoorbeeld ook dat je jezelf beschadigd. Waarom doe je dit? Denk eraan dat jezelf snijden niks oplost! Bovendien zijn littekens permanent en kan je hier later veel spijt van krijgen, dus hoe moeilijk het ook is, praat erover en pak de oorzaak aan. Ik hoop dat je er weer bovenop komt! Veel succes!

Reputatie 2
Badge +1

Heyhey, 

wat een nare situatie zeg! 
psychologen moeten als jij niet wilt dat hij / zij het niet doorverteld tegen jou ouders dan mag ze dat niet doen ik snap dat het lastig is op het begin. 
je kunt ze alles vertellen want daar zijn ze voor, om jou te helpen 

SH ( self harm):

probeer het zo min mogelijk te doen ik snap dat het lastig is ❤️

kwa tips: praat met mensen waar je je veilig bij voelt 

wel heel dapper dat je naar een psycholoog gaat en  ik hoop dat het snel weer een beetje beter gaat!

groetjes <3

Reageer