Skip to main content
Vraag

Het gaat alleen nog maar slechter..😣

• July 17, 2025
  • 12 reacties
  • 221 Bekeken

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi,

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen en wil liever niet teveel in detail treden.. het voelt op het moment nog steesteeds alsof ik door de grond zak. 😞😩 vanmiddag zei een vriendin iets vreselijks waardoor ik meteen in paniek raakte en alleen nog maar om kan huilen 😩 het gaat al heel lang niet goed, meerdere keren hulp gehad en omdat ze ondraaglijk lijdt gaat ze met haar arts overleggen of er misschien iets mogelijk is qua euthanasie 😣. Ik probeerde haar er een beetje vanaf te praten en om er nog mee te wachten, maar ze zegt steeds dat ze niet meer verder wil en op deze manier niet meer verder kan 😞 ik weet echt niet wat ik moet doen en wil haar zeker niet ook nog kwijt 😣 ben er helemaal kapot van..  ben ook moe en wil graag slapen maar ben bang dat het niet meer lukt 

Sorry als dit  chaotisch is en wil ook niemand er bang mee maken .😞♥️

Liefs ♥️

12 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 17, 2025

Hey lieve ​@Boterbloempjee  wat maak je allemaal mee lieverd! Echt ik heb geen woorden ♥️♥️♥️ we staan bij je en ik zou willen dat we/ik meer voor je kon doen.  Ik denk aan je 😘😘 Veel liefs en sterkte! 🫂🫂 Tover 😘

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 18, 2025

Hey ​@Boterbloempjee , ik zou proberen er niet zoveel aan te denken wat je vriendin heeft gezegd. En probeer er voor haar te zijn! Ze heeft denk ik iemand nodig die ze kunt vertrouwen en mee praten. Misschien kan jij diegene zijn?

Verder, probeer wel te slapen, als je er wilt zijn voor haar, moet je wel goed uitgerust zijn 

Groetjes Lupus 

Wolkje
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • July 18, 2025

Wat vreselijk! Ik wens je heel veel sterkte!

Liefs ​@Wolkje 

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 18, 2025

Hoi lieve ​@Boterbloempjee  wat een aangrijpend en verdrietig bericht. Ik leef mee en ik hoop dat je mensen om je heen hebt waar jij je gevoelens en verdriet mee kunt delen. Wij zullen er zijn voor zover mogelijk en ik wens je ondanks alles alle kracht en moed. En veel liefde ♥️ Sterkte lieverd! Groetjes Tartan XxX 

• July 18, 2025

Hallo ​@Boterbloempjee ,

Wat verdrietig nieuws zeg! Ik zag dat je opa ook al was overleden, wat verschrikkelijk dat je nu misschien weer een dierbare kwijt gaat raken😪

Maar zoals de anderen al zeiden: probeer je vriendin ook door deze moeilijke periode te helpen. Ik begrijp dat deze periode ook voor jou heel moeilijk is. Wij proberen je te steunen hierbij❤️

Veel sterkte en liefs van mij❤️❤️

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • July 18, 2025

Hoi, van mij ook heel veel sterkte! Wat verdrietig! Ik zal voor je 🕯️♥️. Je bent een lief en sociaal en fijn meisje en ik geef je een knuffel. 🫂🫂 Groetjes Tjempie xxx

• July 19, 2025

Lieve ​@Boterbloempjee  ,

Ah wat super erg en verdrietig!😓☹️ Ik vind het lastig om er op te reageren, maar wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel van mij🫂😘 Weet dat ik aan je denk ❤

Veel liefs en welterusten alvast, hoop dat het toch een beetje gaat❤❤

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10
  • Topic-opener
  • Topper
  • July 19, 2025

Hi,

Bedankt iedereen en knuffels terug!!! 🤗🤗♥️

Jullie zijn zó  lief! 😟♥️

@Lupus , ja ze praat er wel veel met mij over en dat vind ik wel fijn, maar aangezien ik nu verder weg woon voelt het niet heel persoonlijk meer. App en bel haar wel veel hoor maar, voelt toch anders 😬😞♥️

Het is niet erg hoor lieve ​@Cantaloupe als reageren lastig vind, al lief dat het überhaupt gelezen wordt. ♥️😘

Veel liefs ♥️

Ps , sorry dat ik nu weer opeens meer  nieuwe topics maak🙉🙈

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • July 20, 2025

Hey lieve ​@Boterbloempjee  geen sorry nodig, het is je volste recht en ik vind het juist goed van je! Ik denk wij allemaal wel. Dikke knuffel 🫂🫂 Liefs, Tover 😘

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • July 20, 2025

@Boterbloempjee

Lieve meid wat jammer om te horen dat je in deze moeilijke situatie zit! Ik vind het lastig omdat ik zelf niet goed weet wat ik moet zeggen om je situatie beter te maken. Maar in elk geval dit: *knuffeltje* je bent echt niet alleen op deze wereld en er zijn heel veel mensen die lief en aardig zijn en jou een heel mooi leven gunnen.

Mag ik wel één ding opmerken? Ik ben een beetje bevreesd dat je door de persoonlijke problematiek van die vriendin van je zelf ook meegetrokken wordt in zware emoties en een somber gevoel. Kortom, misschien neem je haar bedrukte stemming en problematiek zelf ook een beetje over? Dat lijkt me niet de bedoeling. Het is enorm goed dat je haar probeert te ondersteunen in haar problemen, maar niet goed is als je daar zelf aan onderdoor gaat. Dus probeer ook je eigen emoties te beschermen. Ik zeg niet: ga niet meer met haar om. Maar probeer gevoelsmatig wel een beschermingslaag om je eigen emoties te leggen zodat je haar wel kunt helpen maar niet haar ellende 'overneemt' als het ware.

Misschien een tip: luister naar haar en gun het haar dat ze haar emoties eruit gooit, maar focus ook op het positieve. Bijvoorbeeld: ga iets leuks doen met haar. Ijsje eten in de stad, trakteer op haar. Knuffel haar en wees gewoon bij d'r. Gewoon haar het gevoel geven dat je er voor haar bent. Maar wel met een positieve inslag. Het gevaar bestaat dat je haar negatieve spiraal versterkt door ook zelf somber te worden. Misschien - en ik ben dus absoluut geen psycholoog - is het beter om soms juist haar op positieve manier te prikkelen. Zullen we dit doen? Zullen we samen even dansen of sporten?

Over sporten gesproken… sporten kan helpen met depressie of sombere gevoelens. Maak daar gebruik van is mijn advies, dus regelmatig sporten zoals hardlopen of cardio, waarmee je je lichaam even flink aanjaagt, kan zeker resultaat hebben dat je je beter gaat voelen en negatieve gevoelens inruilt voor meer optimisme en enthousiasme. Dus zowel voor je lichaam als je geest is sporten gezond.

Heel veel succes en ook nog een *kusje*

Hou van jezelf en van anderen! 💖

Liefs, xxVera 💋

Bericht aangepast door De Kindertelefoon in verband met forumregel  10

• July 20, 2025

​Lieve @Boterbloempjee, dat klinkt zo ongelofelijk rot voor je, ik snap dat je het lastig hebt. Misschien kan je de druk van die nare opmerking door die vriendin verminderen door er over te praten met haar zelf, of met een vertrouwd persoon (zoals ouder, andere vriend(in) of mentor). Wat er aan de hand is met je vriendin, kan jij weinig tot niks aan doen. Mijn tip is om gewoon er voor haar te zijn, praat met haar zodat ze al haar emoties en gevoelens eruit kan praten en  je vriendin vertellen dat je er voor haar bent. Het is klein, maar het zal veel voor haar doen. En onthoudt, je staat er ook niet alleen voor. Je bent sterk. 

Veel succes, lieve ​@Boterbloempjee.

Liefs, ​@Gupster 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hoi lieve jij 🌸,
Je voelt je zo verdrietig omdat je beste vriendin heel erg pijn heeft en soms zegt dat ze niet meer verder wil. Dat maakt jou ook heel bang en verdrietig. Dat is heel begrijpelijk. ❤️

Het is heel dapper van jou dat je om haar geeft en haar verdriet serieus neemt. Je hebt haar geprobeerd te troosten en gezegd dat ze nog even kan wachten, maar zij voelt zich nu echt heel slecht. Jij mag verdrietig zijn, het is niet gek om zo te voelen.