Vraag

herstelling anorexia

  • 10 June 2022
  • 4 reacties
  • 54 Bekeken

Badge

Hallo zou iemand uit zichzelf kunnen genezen van anorexia zonder enige hulp van therapie of psychologen en/of andere hulpmogelijkheden?

 

Als dit kan en iemand hier ervaring mee heeft zou diegene dan hun ervaring kunnen delen en tips geven voor het herstel? Enorm bedankt 🥰

 

Xx Emma


4 reacties

Reputatie 3
Badge

Hey! 

Ik denk dat dit er een beetje vanaf hangt hoe erg/diep je eetstoornis is. Ik heb zelf anorexia, in best wel grote mate maar ik ben nu goed opweg in herstel en ik merk wel dat een psycholoog en diëtiste zeker nodig is.  Ik ben zelf ook in opname geweest hiervoor. 

Sommige mensen zeggen dat ze dit helemaal alleen hebben opgelost maar dan vraag ik me wel af in hoe een grote mate dat diegene anorexia had. Dus ik denk dat als je echt struggelt dat het een goed idee is om professionele hulp te zoeken.

Onthoud dat hulp zoeken het sterkste en krachtigste is wat er bestaat!

 

Groetjes anoniem789

Reputatie 6
Badge +2

Wat is anorexia?

Reputatie 7
Badge +7

Wat is anorexia?

Heyy @boekenworm,

Anorexia is een eetstoornis! Mensen die anorexia hebben zijn meestal onzeker over hun gewicht terwijl ze gewoon hartstikke gezond zijn:(. Ze voelen zich dik door bepaalde redenen zoals bv: Onzekerheid, pesten of slechte zelfbeeld… Natuurlijk kan sociaal media ook invloed hebben:(… Ze willen steeds maar afvallen en niet op een gezonde manier.  Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd haha;)

Liefs xxx Banaantjeeee <333

Reputatie 6
Badge +3

@Anoniem789 . het is niet nodig. ik heb mijn anorexia zelf onder controle gekregen en ik werd als een ernstig geval gezien.  ik heb met zelf analyse, kennis van biologie en psychologie en veel tijd zelf geleerd mezelf beter te maken.  als een psycholoog en een dietiste die kennis kunnen hebben dan kan ik die ook hebben. en omdat ik in mijn eigen brein kan zien ben ik zelfs een betere hulp voor mezelf :) 

@boekenworm een mentale ziekte waarbij mensen denken dat ze te dik zijn en vaak niet willen eten in de angst aan te komen of om af te vallen. 

Reageer