Skip to main content
Vraag

herstel; hoe gaat dat?

• April 25, 2026
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

de titel zegt het eigenlijk al.. hoe gaat herstel (eetprobleem/stoornis) precies?

3 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • April 26, 2026

Hey,

Ik heb een eetstoornis gehad, kreeg hier toen hulp bij van een psycholoog.  Dat was vooral dat ze ging vragen wat mijn overtuiging erachter was, dus bij mij waarom ik van mezelf af moest vallen.  En dat ze dan ook een beetje mijn gezonde kant wou aanspreken,  zodat ik ook het besef kreeg dat ik mezelf in gevaar bracht. Dat gaat niet gelijk en ik ging er vaak tegenin (ja dat weet ik wel, maar...). Die eetstoornis stem is er soms nog steeds wel maar veel meer naar de achtergrond en het lukt me nu om er dan niet aan toe te geven , omdat ik weet wat daar de gevolgen van zijn en ik wil daar niet meer naar terug.

Vond het lang best wel lastig om omhoog te gaan qua eetlijst maar lukte uiteindelijk toch om langzaam steeds weer meer te eten,  en ook bepaalde dingen wat ik eerst vermeed (fearfoods).

Hoop dat je hier iets aan hebt,  herstel is moeilijk maar kan echt❤

Liefs, als je nog vragen hebt stel ze gerust❤

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • April 26, 2026

Ik heb (na veeeeeeel gezeur en gehuil en geruzie) een afspraak bij de huisarts weten te regelen.

Mijn ouders nemen me niet echt serieus, heb ik het idee. Ze merken niks aan me, zeggen ze. Het enige wat ze merken, is het feit dat de snoepkast ineens leeg is.

Ik heb steeds meer eetbuien, en dan ga ik vaak sporten en weinig eten om niet dik te worden. Dit werkt niet eens. Ik ben letterlijk aangekomen. Ik heb zelfs geprobeerd over te geven, maar ik ben te bang om het echt te doen. Op het laatste moment stop ik

Vroeger was dit anders; ik at vrijwel niks. Nu eet ik juist te veel.

Mama maakt er soms zelfs grapjes over. Het feit dat er alleen maar meer snoep, koek en chips wordt gehaald, helpt ook niet. Als er ook maar een klein ding stress geeft, gaat die kast hop weer open

Ik ben echt zoooo bang voor de afspraak bij de huisarts.. wat als ze zeggen dat het allemaal nep is en voor aandacht

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 26, 2026

Hey, ik weet eig wel zeker dat de huisarts dat niet gaat zeggen hoor. Die neemt jou echt wel serieus. Het beste wat je kunt doen is eerlijk je verhaal vertellen en zeggen wat je allemaal voelt. Dan zal de arts je serieus nemen en ook een goed plan of advies geven. Vertrouw daar maar op 😘

Liefs, Tover xxxx