herinneringen van vroeger

  • 8 July 2021
  • 3 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

heyy, sinds ongeveer vorig jaar krijg ik soms een bepaalde herinnering in me hoofd. Ik krijg dan beelden waarbij me vader me (best hard) slaat. Ik weet niet zeker of het een ‘echte’ herinnering is want nu doet hij dat nooit meer.. Maar hij is wel een man die heel snel boos wordt, dat komt ook deels door zijn autisme. Ik weet dus niet zeker of deze dingen echt gebeurd zijn maar ik heb beelden die best heftig zijn en ik weet gewoon bijna zeker dat dit echt is.  ik ben bang om het te vragen. Wat zouden jullie doen en is het heel erg als hij dat vroeger echt gedaan heeft, is slaan mishandeling??

groetjes:)


3 reacties

Reputatie 2
Badge

hey

misschien zou je aan je moeder kunnen vragen of dit echt is gebeurt ?

Heyy

 

Hmm.. Lastig zeg!

 

Als hij dit vroeger inderdaad heeft gedaan is dat wel een beetje erg ja.. Je mag als ouders zijnde je kind niet slaan dat valt namelijk onder kindermishandeling.

 

  • Lichamelijke mishandeling

    Van lichamelijke mishandeling is bijvoorbeeld sprake als een volwassene regelmatig een kind slaat.

Bron > https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kindermishandeling/wat-kindermishandeling-is

 

Als je echt een goed antwoord op je vraag wilt kan je deze gedachtes toch echt het best met je ouders bespreken, maar ik snap dat je dat eng vind. Je kan vertellen dat je sinds een korte tijd dit soort herinneren hebt en er zo een gesprekje over beginnen.

 

Je kan ook met de kindertelefoon chatten / bellen. Die kunnen deze vraag natuurlijk ook niet voor je beantwoorden, maar die kunnen je misschien wel steunen en kunnen je helpen om te kijken hoe je een gesprekje kan beginnen als je dat wilt.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +1

Hallo,

Het is zeker verkeerd als hij dat vroeger echt gedaan heeft. Slaan is een vorm van mishandeling.  Je zegt zelf dat je bijna zeker weet dat het echt is. Als je dat zeker weet kun je misschien hulp zoeken, met iemand praten of je moeder om hulp vragen

xxxpewpewtube

Reageer