Skip to main content
Vraag

Herbeleven, ervaring?

• June 26, 2026
  • 30 reacties
  • 574 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 20, 2026

Hey ​@M.K.  bedankt voor je waardering. Die is wederzijds! Toevallig ook de overeenkomst dat ik ook alleen een moeder heb, en die mij duidelijk en soms streng maar lief heeft opgevoed 😊😉 mooi hoe je het verder uitlegt. Zeker respect! 

Liefs, Tover xxx

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • September 27, 2026

​@M.K. ik ben een meisje en ik heb denk ik wel een match met jouw inzichten over jongen en meisje en onze rol en traditionele waarden. Ik word zelf opgevoed met het toekomst beeld dat ik een goede vrouw ga worden voor mijn man, hem bijsta en mij schik in mijn vrouwelijke rol en gezinsleven. Ook draag ik kleding die volgens onze traditie bij meisjes hoort, rokje, jurk etc..Dat klinkt voor veel mensen ouderwets en dat begrijp ik ook. Wat ik ook overeen heb met jou is dat ik ook bereid ben om andere mensen te respecteren en hun ruimte te geven. Dat vind ik sterk. Het maakt jou imo een man met een open blik die toch in de traditie leeft. Dat is wat ik in een man zou willen zien. Hoe anderen zijn is prima en ieder zijn of haar leven. Daarom waardeer ik ​@Tover01  ook zeker. Hij kleedt zich totaal anders dan ik gewend ben en is ook in uitingen een prachtig "ander" persoon. Mooi dus ​@M.K.  hoe jij het verwoord, ik ben met jou. 

En Tover, ik zeg het vaker maar je gaat hier krachtig en stoer mee om. Hartstikke goed! 

Liefde ♥️

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • September 27, 2026

​@Nngirl 

Leuk om te horen dat er meerdere zijn hier die nog zo denken. Wees je ouders maar dankbaar. Ik kleed mijzelf ook best ouderwets ik ben niet bang om een net pak aan te doen naar school, ik heb dagelijks een overhemd en of een stropdas om. En ik train elke dag van de week want sterk zijn hoort er ook bij natuurlijk 😂. Maar ik waardeer jou waardering naar mij erg.

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Topic-opener
  • Ster
  • September 27, 2026

Dankjewel! En over je antwoorden in de emotionele vragenlijst: Niet mis wat je daar vertelt ​@Nngirl ! Kun je een topic van maken, want ik zou je gerust stellen. Ik vind het erg om te lezen van die jongen maar klassen reageren zo. Heel raar maar je zit dan eenmaal in die sfeer. I know! 

Sorry dat ik dat hier zegt maar ik wil niet met losse teksten tussen de vragenlijst gaan zitten 😊 

Liefs, Tover xxxx 

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 27, 2026

Heyhey, 

Ik heb zelf de diagnose ptss, maar zeg enkel wat bij mij persoonlijk helpt. Wat ze soms zeggen dat helpt is om inderdaad die herinnering opnieuw op te halen in gedachten en dan zelf een positief einde eraan maken. 

Wat ook kan helpen is exposure, dus dat je bewust situaties gaat opzoeken waar ze zeggen handen omhoog, maar dan wel een positieve situatie. 

Liefs Silence