Vraag

helpp, mijn vriendje is suïcidaal

  • 2 March 2020
  • 1 reactie
  • 77 Bekeken

Heyy ik ben flora,

Mijn vriendje Jaap 15 jaar ( niet z’n echte naam) is heel erg suïcidaal dus hij denk veel aan zelfmoord. Hij is al een lange tijd depressief en heeft drie heftige stoornissen: angststoornis, conversiestoornis en depersonalisatiestoornis. Één van de redenen waarom hij zelfmoord wilt plegen en zichzelf snijd is dat hij bang is dat hij mij kwijtraakt. De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel.  Zelf heb ik het ook niet makkelijk en nu zeker niet door de angst dat hij zelfmoord pleegt. Ik kan geen afstand nemen of het uitmaken, omdat hij dan zelfmoord pleegt. Met zijn ouders en psycholoog wilt hij niet praten, omdat hij denkt hulpeloos te zijn. Hij heeft een hele slechte band met zijn ouders en daarom wilt hij niet praten.

alvast bedank💋


1 reactie

Hey Flora

 

Als je je grote zorgen maakt, kan je steeds contact opnemen met 113 of het noodnummer. Daar kan je niet alleen terecht als je zelf met zelfmoordgedachten worstelt, maar ook als je je zorgen maakt om iemand anders. Hier wordt daarbij uitgelegd hoe je kan omgaan met een naaste die suïcidaal is. 

 

Wat vervelend dat je vriendje het moeilijk vindt om iemand in vertrouwen te nemen. Denk je dat je samen met hem een vertrouwenspersoon op zou kunnen zoeken? Dat kan op school, of via de huisarts. 

 

Dat je er graag voor je vriend wilt zijn, siert je. Echter is het van belang om jezelf niet uit het oog te verliezen. Je kan namelijk pas goed voor een ander zorgen, als je zelf stevig in je schoenen staat. 

 

Gr. Kenshin

Reageer