Skip to main content

hi

ik heb hulp gekregen voor mijn zelfmoordprobleem en heb geleerd dat ik niet dood wil.  Ik heb ook geleerd dat het best wel hopeloos voelt als je realiseert  dat de enige uitweg geen uitweg blijkt te zijn.  ik wil niet meer dood, maar dat maakt dat ik alleen nog maar zieker ben. 

Ik slaap 14 uur per dag gemiddeld, ik kom niet mijn bed, kamer of huis uit en zie nergens zin in. de dagen dat ik iets van motivatie heb om te leven, gebruik ik om mezelf the schamen voor de dagen dat ik zat te verhongeren in mijn kamer en bang te zijn dat de volgende keer dat ik wakker wordt, ik weer niet uit bed kom en mijn brein me laat slapen van 8 tot 16. 

toen ik een eetstoornis had dacht ik dat dit het ergste was. toen ik dood wou dacht ik dat dat dit het ergste was. maar nu? destijds had ik tenminste nog motiven en hoop. nu ben ik vergelijkbaar met een kamerplant. 

dus wat te doen? iemand een fantastisch idee? de mensen om mij heen begrijpen het niet. zij denken dat de active  dagen mijn goede dagen zijn en dat de dagen wanneer ik niet uit bed kom mijn goede dagen zijn. hoe kan ik hun bijbrengen dat ik de helft van de tijd gewoon zo goed als dood ben en hulp nodig heb? 

Hoi @Anoniem452 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Anne (De Kindertelefoon) 

heel eerlijk ik heb geen idee hoe ik jou kan helpen ik heb eigenlijk ongeveer het zelfde probleem als jou maar iets anders ik heb niet om hulp gevraagd. ik durf mezelf niet te vermoorden maar ik wil het wel ik zie ook geen andere uitweg. ik heb van heel veel mensen om me heen die hier ook doorheen zijn gegaan gehoord dat er over praten met iemand die je niet zo goed kent iemand die je ouders niet kent iemand waar je gwn als vrienden mee kan praten.

Reageer