Skip to main content
Vraag

help, verliefd

• February 2, 2026
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Hee, zoals ik in een vorig topic al zei, was ik verliefd op een jongen. Ik heb hem gevraagd en hij zei nee. Ik probeer mezelf echt aan te leren dat ik hem niet meer leuk kan vinden, maar dat lukt gewoon niet. Ik krijg hem niet uit mijn hoofd en dat maakt me soms echt hopeloos. Het maakt me echt kapot.

Ik vind hem nog steeds heel leuk, terwijl ik weet dat het nooit iets gaat worden. Dat besef doet pijn. Soms ben ik ook bang dat ik nooit meer iemand ga vinden die ik zo leuk vind als hem. Ik weet dat ik niemand kan dwingen om gevoelens te hebben, maar dat maakt het verdriet niet minder. En dan ook nog zien hoe het meisje dat mij pest met hem flirt puur omdat je weet dat ik hem leuk vind. Of omdat ze hem ziet als de zoveelste jongen.

Wat het extra moeilijk maakt, is dat ik hem elke dag zie, omdat hij bij mij in de klas zit. Soms zie ik hem ook in het weekend bij hockey. Elke keer als ik hem zie, raak ik weer helemaal in de war. Het doet pijn om hem met andere meisjes te zien omgaan, en dat laat me heel erg aan mezelf twijfelen.

De laatste tijd twijfel ik sowieso veel aan mezelf. Ik slaap bijna niet meer en voel me vaak verdrietig en leeg. Opstaan en doorgaan voelt soms heel zwaar. Het gaat al een tijd niet zo goed met me en dit maakt het alleen maar moeilijker. Als je je afvraagt waarom ik dit nog doe, waarom ik iedere dag opsta en probeer te denken dat het goedkomt, voor hem, voor iemand die mij toch nooit gaat en ziet staan. 

Ik heb niemand in het echt met wie ik hier goed over kan praten en daarom post ik dit hier. Weet iemand hoe ik hiermee om kan gaan of herkent iemand dit gevoel? Xx

3 reacties

• February 3, 2026

Heeft iem ajb tips??❤️

ik93
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 3, 2026

Hoi,

Alles komt goed hoor. En nu niet betekend niet nooit niet. Ik herken het gevoel wel, dat zakt de ene keer sneller weg dan de andere keer helaas. Maar je vindt 100% iemand net zo leuk of misschien wel leuker dan hem, misschien moet je alleen nog even wachten. Ik zou gewoon lekker afleiding zoeken, leuke dingen doen, sporten (misschien geen hockey dan) of iets met vrienden gaan doen.

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • February 7, 2026

Heyy, wat kut voor je zeg, ik voel echt met je mee. Ik had dit zelf ook twee jaar geleden. Ik vond een jongen uit de klas leuk en vroeg hem, hij zei nee. Ik zag hem daarna telkens weer en ik bleef hem maar leuk vinden. Het lijkt nu misschien alsof het nooit meer over zal gaan, maar geloof me, dat gebeurt wel. Na een aantal weken begon ik wat minder aan hem te denken. Na een aantal maanden was dit nog maar eens per week. Na een halfjaar was ik helemaal over hem heen. En je vindt 100% zeker iemand voor wie je dit weer gaat voelen en die dit ook voor jou gaat voelen, ook dat spreek ik met ervaring. Het komt wel goed!