Skip to main content

Hoi, vandaag heb ik een gesprek met mijn mentor gehad dat het niet goed gaat de laatste tijd. En hij vroeg me ook of hij iets kan doen om me te helpen (en een ander docent heeft me dat ook gevraagd omdat ik het als eerst aan haar had verteld). En ik zou best graag hulp willen ofz maar ik weet gewoon neit hoe hij me zou kunnen helpen. Hebben jullie misschien een idee wat ik kan zeggen als ik zo'n vraag krijg? Gwn een manier hoe een mentor me kan helpen omdat ik niet lekker in mijn vel zit?

heyy @Anoniem 06

Wat goed dat je een gesprek met je mentor hebt gehad vandaag!

Alleen, mag ik vragen wat er niet goed gaat? 

 

xx Eenmeisje004 


Ik zit niet lekker in mijn vel. Ik had niet zo'n leuk verleden (werd vanaf ik 4 jaar oud was al gepest enz) en in de 2e (middelbare school) ging het ontzettend slecht met me. Ik snee mezelf en had zelfmoordgedachtes (heb een aantal keren het ook echt bijna gedaan).

Nu opeens sinds een maand al merk ik dat het gwn niet goed gaat, ik heb weinig energie en zin in alles. Ik was niet eens excited voor kerstvakantie (en dat is echt vreemd want ik ben altijd SUPERBLIJ als ik vakantie heb lol) ik ben moe en ik merk gwn dat mijn mentale gezondheid en fysieke gezondheid is verslechtert. Omdat ik in de 2e zo'n slecht periode had, wou ik het dit keer voorkomen door het wel op school aan iemand te vertellen hierover.


Heyy @Anoniem 06

Wat naar dat je dit allemaal hebt meegemaakt. Misschien kan je wat je nu aan mij/ons verteld ook aan je mentor vertellen. Als hij/zij dat vraagt en jij graag wilt dat hij/zij  je helpt. Als je dat nog niet gedaan hebt tenminste. Maar onthoud dat dit alleen maar een advies is en je het niet hoeft te vertellen als je er niet klaar voor bent of niet durft. 

veel succes 🙂!

xx Eenmeisje004 


@Eenmeisje004 Yes heb ik gedaan :)

Ik vond het eerst een beetje lastig maar ik probeerde gwn zoveel mogelijk te vertellen. Ik vertelde hem dat ik in de 2e mezelf sneed en zelfmoordgedachtes had, en dat ik niet zo'n leuke tijd had op de basisschool. Hij vroeg me uit bezorgdheid of ik me niet heb gesneden en gelukkig niet 🙂 ik had hem verteld dat ik weinig energie heb en concentreren op school gewoon niet lukt.

 

Vandaag heeft hij mijn docenten een mail gestuurd waarin staat dat ik me niet lekker in mijn vel voel en moeite heb met huiswerk bijhouden, en of leraren daar niet streng over willen zijn. Dus ben wel trots op mezelf dat ik dit heb gedaan en ook fijn dat mijn mentor zo lief is om me te helpen omdat ik in de 2e het aan geen docent had verteld.

En bedankt voor je hulp btw!!


heyy heyy,

wat nar dat je niet lekker in je vel zit. weet dat je niet alleen bent ookal voelt het wel zo. Als het helpt om muziek te luisteren kan je vragen of als het niet gaat of je dan muziek mag luisteren om je af te zonderen of ff uit de klas mag en of een vriend of vriendin of iemand die je vertrouwd dan mee mag.

 

liefs  hulpbijhulp xx


Reageer