Vraag

help, mijn vriendin is suïcidaal

  • 17 May 2023
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
  • Weet de weg
  • 28 reacties

Hallo, ik zit even vast

zeld heb ik vele problemen, zelf wil ik er Zegmaar ook niet meer zijn, maar durf het leven toch niet achter te laten. Maar mijn vriendin wel, en het komt al vaker op dat punt neer. 
dan probeer ik haar te helpen, haar te motiveren en redenen geven om verder te gaan. Maar omdat ze zoveel dagen heeft met wanneer het down is, ziet ze het echt niet meer zitten.

zo zat ik gisteren in mijn scheikunde les en vroeg ik mijn docent even weg te mogen. 
Ik kwam weer terug in de les met rode ogen.

Voor mij is dit gewoon echt geen goede manier, maar zelf durft ze geen hulp te zoeken, en ben ik dus het enige waar haar nog door het leven haalt. Maar zelf wil ik ook niet meer, maar ik leef voor haar…

maar wat ze ook doet is zichzelf pijn doen, op verschillende manieren.
mijzelf doe ik alleen snijden, maar ik weet echt niet hoe ik haar kan helpen, want het is een soort om en om, ik kan haar wel van alles vertellen over doorgaan, maar vervolgens zit ik er zelf mee

 

heeft iemand tips and tricks om t leven door te komen in dit soort situaties? 
 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats geen schadelijke, triggerende content op het forum.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Geef het niet op. Jullie moeten allebij hulp zoeken. Ga naar een vertrouwens persoon of ga naar een mentor op school. Vertel alles en zeg dat je hulp wilt.

 

geef het ni op yo

Hey,

Heftig! Het is goed dat je je vriendin wilt helpen, maar ik weet niet of dat zo verstandig is. In mijn ogen is het verstandig dat jullie allebei hulp zoeken bij een volwassenen.  

Geef alsjeblieft niet op!

Ik bid voor jou en je vriendin!

Adios!

Reputatie 6
Badge +3

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Je kan daar ook terecht als je je zorgen maakt om iemand anders.

Veel sterkte en geef het niet op.

Reageer