Skip to main content
Vraag

help! mijn ouders en mijn zus hebben altijd ruzie

• May 13, 2025
  • 2 reacties
  • 35 Bekeken

Julie-scouts
Forum|alt.badge.img

Hoi ik ben een meisje van 12 alleen mijn ouders en mijn oudere zus (16) hebben altijd ruzie. Mijn zus zit altijd op haar kamer, behalve tijdens het avondeten. Mijn moeder wordt dan altijd een chagrijnig en dan tijdens avond eten wordt ze altijd een boos. Ik vind het echt niet meer leuk. Mijn zus vaped ook. Ik heb ook een klein zusje (10) die vind het ook echt niet meer chill. Hebben jullie tips? Of hulp? Of iets wat ik kan doen? Ik ben er namelijk klaar mee

2 reacties

sherma_fan_1305
Forum|alt.badge.img+3

heyyyy anoniem 1305 hierzo

mijn tips zoek een veilige haven op dit kan een vertrouwd persoon zijn dit kan een boek zijn dit kan ook een hut zijn ga hier inop en doe leuke activiteiten met vrienden (en zeg tegen je zus dat ze moet stoppen met vapen haar gezondheid word niet beter van vapen) maar zolang je leuke dingen doet met bekende of veel muziek luistert komt het goed dit zal de ruzie niet oplossen maar dit zal je mind kalmeren en als ze ruzien en je wilt dat ze ophouden dan schreeuw je gewoon en nu ophouden nu ben ik het zat (je moeder en zus mogen best weten wat je van de ruzie vind) groetjes anoniem 1305

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@Julie-scouts , wat rot om te horen dat het thuis zo onrustig is en dat het je zo dwarszit. Hetis heel moeilijk als er ruzie is en je het gvoel hebt dat het nooit rustig wordt, vooral als het je ook nog raakt dat je zus aan het vapen is en dat je jongere zusje het ook astig vindt. Praat in iedervegal met iemand die je vertrouwt Misschien een leraar, mentor, of schoolverpleegkundige waar je je fijn bij voelt. Die kunnen somsook helpen om met je ouders of anderen te praten.

xx liefs Wolf 🐺