Skip to main content
Vraag

Help, mijn lieftallige zus deed een poging tot zelfmoord.

• December 15, 2025
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

Ik loop al een tijdje bij de kindertelefoon maar wat me nu gebeurde was extreem. Ik kom thuis na een lange schooldag en mijn vader zegt:’ (eigennaam) , je zus ligt in het ziekenhuis.’ Ik kwam erachter dat ze een poging tot zelfdoding had gedaan.

Kennen jullie iemand die een zelfmoordpoging deed of zijn jullie dat zelf geweest, laat het weten hieronder!!

Groetjes, Co-Hier

DENK NA VOOR JE IETS DOED, ER ZIJN MENSEN OM JE HEEN!! PRAAT EROVER!!

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregels

• 3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.
  • 6. plaats geen schadelijke of triggerende informatie.

3 reacties

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 15, 2025

Ik weet nie of het selfmoord was maar er ging iemand bijna dood bij me op school vandaag omdat die van het dak viel (of sprong is niet zeker)

LisaKindertelefoon
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@Col-Hier,

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Wat naar dat jouw zus een poging tot zelfdoding heeft gedaan. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Je bent ook welkom om te bellen als je je zorgen maakt om iemand anders.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes,

Lisa

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • December 16, 2025

heyy ​@Col-Hier wat naar om te horen dat je zus een poging tot zelfmoord heeft gepleegd, ik hoop dat je van de schrik ben bij gekomen, en dat het nu beter gaat met je zus, je moet niet vergeten dat je met iemand kan praten hierover, bijv een vertrouwings persoon, of een vriendin, of je mentor. Ik steun je heel erg. Success.