Skip to main content
Vraag

help mijn depressie komt terug

Hey allemaal, 

ik had eerst een ander acc ongv 10maanden geleden maar daar kom ik niet meer in. Ik had het daar erover hoe slecht ik me voelde en me emoties niet begreep het is uit te hand gelopen dat ik zelfs op het punt stond van zelfm  en ik me zelf ben gaan snijden ik heb help geroepen bij m’n ouders en dat was moeilijk en deed heel veel pijn maar nu heb ik therapie en gaat het beter nou ja dat dacht ik maar ik ben m’n beste vriendinnen kwijt zonder echt een reden maar vooral verraad en dat dee pijn ik wil die pijn niet en m’n therpeuten zeggen ze snappen maar ze snappen me niet ik kan niet vertellen die pijn moet ik bij boks therapie omhoog halen maar dat kan ik niet het doet teveel pijn en nu was ik een maand clean maar heb het net verbroken want de pijn idk doet pijn denk ik sorry voor mijn moeilijke woorden maar ik weet het gwn niet meer m’n vriendinnen denken dat het beter met me gaat want ik lach weer op school mr de pijn komt terug Abj help ik wil me niet meer zo voelen ik ben bijna 14 en al me vriendinnen beginnen vriendjes te krijgen en ik wil dat ook mr ik blijf mezelf niet genoeg vinden door wat andere mensen over me gezegd hebben en ik wil zo graag ook weer verlief worden maar soms voelt het alsof ik nooit iemand ga krijgen behalve me ex maar ik ben bang voor hem 

2 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • 18 reacties
  • 10 maart 2025
33tje schreef:

Hey allemaal, 

ik had eerst een ander acc ongv 10maanden geleden maar daar kom ik niet meer in. Ik had het daar erover hoe slecht ik me voelde en me emoties niet begreep het is uit te hand gelopen dat ik zelfs op het punt stond van zelfm  en ik me zelf ben gaan snijden ik heb help geroepen bij m’n ouders en dat was moeilijk en deed heel veel pijn maar nu heb ik therapie en gaat het beter nou ja dat dacht ik maar ik ben m’n beste vriendinnen kwijt zonder echt een reden maar vooral verraad en dat dee pijn ik wil die pijn niet en m’n therpeuten zeggen ze snappen maar ze snappen me niet ik kan niet vertellen die pijn moet ik bij boks therapie omhoog halen maar dat kan ik niet het doet teveel pijn en nu was ik een maand clean maar heb het net verbroken want de pijn idk doet pijn denk ik sorry voor mijn moeilijke woorden maar ik weet het gwn niet meer m’n vriendinnen denken dat het beter met me gaat want ik lach weer op school mr de pijn komt terug Abj help ik wil me niet meer zo voelen ik ben bijna 14 en al me vriendinnen beginnen vriendjes te krijgen en ik wil dat ook mr ik blijf mezelf niet genoeg vinden door wat andere mensen over me gezegd hebben en ik wil zo graag ook weer verlief worden maar soms voelt het alsof ik nooit iemand ga krijgen behalve me ex maar ik ben bang voor hem 

Hoi 33tje, allereerst, wat naar om te horen dat je, je zo slecht voelt! Je schrijft dat het heel veel pijn doet dat je beste vriendin je verlaten heeft zonder reden. Zou je me misschien iets meer kunnen vertellen over waarom deze pijn zo sterk aanwezig is, aangezien je schrijft dat je nog meer vriendinnen hebt? Over het hebben van een vriendje….Het klinkt misschien alsof iedereen om je heen een relatie krijgt, maar vergis je niet, de meeste krijgen pas een relatie tussen hun 16de en 20ste. Ik snap dat je, je graag verlieft voelt, want dat gevoel is 10x zo chill als het gevoel van pijn, maar aan de andere kant, is het beter om 1x verlieft te worden op een persoon die ook jouw waarden inziet, of 10x op een persoon met wie je nooit relatie kan krijgen, omdat ze niet zien hoe tof je bent? Als laatste, een levensles die ik je mee wil geven, hoewel pijnlijke emoties echt kloten zijn, weet dat deze tijdelijk zijn, als je, je blijft richten op je persoonlijke doelen. Zoek iets, een baan, een sport, een hobby, waar jij gelukkig van wordt en waarbij je niet van andere afhankelijk ben. Iedereen die jou een kloten gevoel geeft is jouw tijd niet waard! Steek alleen tijd en energie in de mensen die jou positieve energie geven! Succes en veel liefs

Roos_De_Kindertelefoon
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@33tje 

Ik lees aan je berichtje dat je in een lastige zit. ​@Yourspiderman wat fijn dat je meedenkt. ​@33tje Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groetjes, 

Roos van De Kindertelefoon

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen