Skip to main content

Hey, 

Ik heb echt advies nodig, ik en mijn vriendin zitten in een lastige tijd, ik wil het graag over haar hebben!

mijn vriendin is denk ik meer als een jaar geleden uitgekomen als biseksueel! Ik ben zo TROTS. Ze heeft toen een relatie gekregen met een meisje het was heel leuk en ze waren super schattig. Toen ging het uit op een niet zo’n leuke manier, ze hebben nu eigenlijk een soort van ruzie, ook heeft mijn vriendin 2 jaar in een rolstoel gezeten, ik zal het niet uitleggen… duurt te lang! Door dit en nog een paar andere dingen ze is depressief geworden, dit heeft ze bijna een jaar geleden aan me vertelt. Toen begon er eigenlijk steeds meer te gebeuren: ze deed zichzelf pijn, ze zei dat ze niet meer wou leven! Ze zei dat ze gewoon niet meer verder wou. Ik ben een groot steun en toeverlaat voor haar, als ze zichzelf pijn doet of er andere dingen gebeuren, vertelt ze het altijd eerst aan mij en zegt ze dat ze het niet aan haar ouders wilt vertellen. Ik zeg dat ze dat wel moet doen, gelukkig doet ze dat dan ook uiteindelijk. Ze zit nu ook bij het ggz en is in ‘behandeling’ of hoe je het ook noemt. Toch is het vaak nog zwaar ook voor mij de dingen die ze tegen mij vertelt raken me heel erg en het wordt soms iets te veel! Kan iemand mij advies geven over de dingen die ik kan zeggen als ze erg verdrietig is en deze dingen aan mij vertelt. En ook hoe ik haar kan opvrolijken en blij kan maken, soms heb ik het gevoel alsof het zo slecht gaat dat ik dat niet eens meer kan! 
 

Bye bye!

Heey

Wat heftig om dit te horen allemaal, en heel vervelend dat je vriendin hiermee zit. Je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen '’Je bent meer waard dan dit'’, stel haar gerust en doe leuke dingen samen. Als je echt het gevoel krijgt dat ze zelfmoordgedachtes heeft of haar zelf pijn doet, heb het er even over met haar, als ze het niet wil vertellen aan iemand. Vertel haar dat jullie er wel samen uit komen. Geef haar dus vooral het gevoel dat  ze er niet alleen voor staat! 


Reageer