Vraag

help mij ik ben bang

  • 11 May 2021
  • 2 reacties
  • 52 Bekeken

Badge

Hi  ,in mijn gezin is tussen 2 mensen vaak ruzie en daar sta ik  vaak tussen in , dat maakt me bang. Ik lig vaak snachts in bed te huilen denkende dat alles wat verkeert gaat mijn schuld is . Ik heb daar door zelfmoord neigingen gehad . Ze zij er al een tijdje niet meer , maar ik heb nu weer heel erg het idee dat het beter zou zijn als ik er gewoon niet meer ben . Ookal weet ik dat ik dan 1 iemand heel erg pijn ga doen (figuurlijk gezien) .  En op school doen mensen vaak raar techen mij of schreeuwen ze of ze gaan me lopen beuken . Dan krijg ik het gevoel alsof ik er gewoon niet toe doe . Zo van : ja uh ....... je kan beter gewoon weg hier . 

 

Kan iemand me plz helpen . 

Ik ben een meisje van 12 en ik ben bang


2 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hey Anoniem sky,

Wat vreselijk dat dat allemaal gebeurt en dat je je zo voelt.

Voor school kan je met je mentor of vertrouwenspersoon praten. Zij kunnen dan tot een oplossing komen voor hoe het beter zou kunnen gaan. Het ligt niet aan jou!

Je thuissituatie kan je ook met hem of haar bespreken. Zij kunnen helpen en steun bieden.

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Je kan ook met ze bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten. Dat kan natuurlijk ook met de kindertelefoon. 

Wat erg helpt tegen jezelf rot voelen is leuke of rustgevende dingen doen.

Groetjes iemand.

Badge

Dankje.  Ik zal hulp gaan zoeken 

 

Reageer